AVATAR IDEALNOG KUPCA: Evo kako da koristite društvene mreže za izgradnju avatara idealnog klijenta bez ulaganja
Kreiranje avatara ciljne grupe važno je, ne samo za digitalni marketing, u kome obično nalazi upotrebu, već i za celokupno poslovanje kompanije.
Kada jednom uspete da definišete kako izgleda avatar idealnog kupca, uvek ćete znati sa kim komunicirate i ko je primalac poruke koju šaljete. Takođe, avatari će vam pomoći da usmerite proces donošenja odluka tako da na strukturiran i jasan način dođete do rešenja izazova na koji ste naišli.
Budući da daju direktan pristup ciljnoj grupi i konkretne informacije o njoj, društvene mreže vam u kreiranju avatara mogu biti od velike pomoći. Pročitajte sledećih nekoliko saveta kako biste znali odakle treba da počnete i kako možete da pristupite ovom procesu.
Evaluirajte postojeću publiku
Neophodno je da pre svega sprovedete analizu, koju ćete potom iskoristiti kako biste došli do što boljih usmerenja za razvoj novih avatara. Koristeći alate kao što su HootSuit, SproutSocial i slični možete ući dublje u analitiku vaših kanala na društvenim mrežama. Na ovaj način možete utvrditi ko su vaši najverniji pratioci, ko najviše reaguje na vaše sadržaje i da li se diskusije odvijaju u pravom smeru.
Takođe ćete naići i na nepravilnosti ili shvatiti da vaše objave uopšte nisu u skladu sa onim što vaša ciljna grupa očekuje ili želi da pročita. Drugim rečima, prilagođavanja su uvek neophodna.
Analizirajte konkurenciju
Koliko god da ste različiti, vi i vaši konkurenti imate istu ciljnu grupu. S obzirom na to da ona ima određena očekivanja koja svako od vas može da ispuni, neophodno je da se baš vi izdvojite kao pravo rešenje. U tome ćete biti uspešni samo ako znate tačno šta je to što drugi rade i kako pridobijaju pažnju svoje publike.
Takođe, obratite pažnju na to ko se od njihove publike najviše uključuje u diskusije, ko se raspituje za proizvode i ko je najaktivniji. Na osnovu ovakvih podataka moći ćete detaljnije da filtrirate rezultate svojih analiza i unapredite avatare koje ste uspostavili.
Šta tišti korisnike?
Svaka potreba potiče od određenog nedostatka ili problema. Ukoliko korisnik ima potrebu za vašim proizvodom, to je siguran znak da ga u životu trenutno nešto tišti. To mogu biti manjak vremena, manjak novca, višak obaveza ili možda neki lični problem koji zahteva ono rešenje koje upravo vi nudite.
Za prodaju putem usmerene komunikacije neophodno je da utvrdite šta je to što vaše klijente muči, da razumete kako možete da unapredite njihovo iskustvo i ponudite im rešenje problema na koji su naišli.
Razgovarajte sa korisničkom podrškom
Klijenti najčešće upotrebljavaju društvene mreže kao korisničku podršku, jer ovo mesto vide kao najjednostavniji način da dođu u direktan kontakt sa brendom. Baš zato je sve veći broj kompanija počeo da uključuje i timove koji rešavaju prijave koje stignu putem Tvitera ili ostalih mreža.
Informacije koje vam ovim putem stignu daju pravi uvid u korisničko ponašanje, njihove potrebe, probleme i ton koji koriste prilikom obraćanja. Ako brižljivo pratite zahteve koji stižu korisničkoj podršci, ne samo što ćete unaprediti avatar idealnog kupca, već ćete ustanoviti šta je to na šta se vaši korisnici najviše žale, što će vam dati mogućnost da unapredite taj problematični segment.
Počnite da gradite zamišljenu idealnu osobu
Poslednji korak je korišćenje svih ovih informacija potrebnih kako biste došli do idealnog rešenja i uspešno kreirali avatar idealno zamišljenog kupca ili korisnika. Zato morate da počnete i da, deo po deo, popunjavate sve ono najbitnije o idealnom predstavniku ciljne grupe kojoj želite da ponudite svoj proizvod.
Važno je da znate čime se ta osoba bavi, kako provodi vreme, koje ideale ima, šta joj je u životu važno, sa čim saoseća, šta joj budi emocije, a šta joj stvara nemir. Odgovorite na sva ova pitanja i bićete na odličnom putu.
Naučite kako da koristite avatare
Kreiranje avatara je samo početak jasne i strukturirane komunikacije na društvenim mrežama, ali i na svim ostalim eksternim kanalima koje koristite za slanje poruka. Da biste u tom procesu bili uspešni, biće vam potrebno mnogo znanja, koje ne možete steći na kratkim kursevima koji vam nude samo površne uvide u ovu materiju.
Važno je da pristupite usavršavanju na pravi način i da uložite vreme i trud u to, kako biste imali prave rezultate koji će doneti promenu. Posvetite bar godinu dana učenju na proverenom obrazovnom programu i doći ćete do toga.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore