EVOLUCIJA KREIRANJA SADRŽAJA: Sve što morate da znate pre nego što počnete da se bavite ovim poslom
„Sadržaj je kralj”, govorili su mnogi stručnjaci za marketing tokom prethodnih deset godina. Pokazalo se da su zaista bili u pravu. Ljudi danas više nego ikada koriste sve dostupne kanale kako bi se informisali o proizvodima koje kupuju i kako bi i sami stekli znanja koja ih mogu bolje pozicionirati u njihovim poslovima ili privatnim životima.
Ne sme se zaboraviti činjenica da i sam sadržaj evoluira. Ono što je nekada bilo popularno i čitano, danas možda i nije dovoljno zanimljivo. Ako i sami želite da se bavite kreiranjem sadržaja za sebe ili za brendove, morate znati istoriju ovog fenomena. Ako pratite evoluciju sadržaja i njegovog značaja kroz marketinške komunikacije, kao i predviđanja za dalji razvoj ovog procesa, bićete spremni za prvu fazu svog budućeg posla.
Google je napravio prvi korak
Još 2011. godine Guglova (Google) studija „Zero Moment” pokazala je da 88% kupaca na internetu, pre nego što se zapravo odluče za proizvod koji žele, iskoriste sve dostupne kanale kako bi saznali što je više moguće informacija o njemu. Ova studija je napravila prvi korak u promeni razumevanja sadržaja, jer su brendovi shvatili da moraju krenuti u susret svojim kupcima tako što će im na istoj stranici, na kojoj će oni moći da izvrše i kupovinu, prikazati sve informacije.
Društvene mreže su se priključile
Tada je pred njih postavljen novi zahtev – kako dovesti kupce do sajta na kome će napraviti prvi korak. Kao mesto na kome će potencijalni klijenti moći da se zainteresuju za proizvod i uđu u prodajni levak kroz koji će ih dalje voditi ostali dostupni sadržaji, društvene mreže su bile logičan odgovor. Sa sve više promotivnih inicijativa i u različitim formama objava koje su počele da se pojavljuju, ove platforme postale su mesto razmene vrednosti koja bi kod korisnika probudila ne samo interesovanje, već i lojalnost.
Video-format je stupio na scenu
Istraživanja pokazuju da danas čak 9 od 10 ispitanika tvrdi da želi više video-sadržaja brendova koje prati. YouTube je odavno standard na kome su svi uticajni pojedinci i relevantni brendovi prisutni, ali postoji mnogo drugih pokazatelja toga da je reč o formatu koji donosi sve veću popularnost. Primera radi, kada posmatrate vrtoglavi rast isključivo vizuelnih platformi kao što su TikTok ili Reels na Instagramu, ovo postaje jasno. Prostor za nove animirane sadržaje koji će privući pažnju i podeliti vrednost raste, pa se može zaključiti da popularnost video-formata sigurno neće početi da pada u skorijoj budućnosti.
Vreme je ze mobilne telefone
Više ne iznenađuje ni činjenica da, kada žele da se informišu o proizvodima ili o novim trendovima, ljudi svoje telefone koriste daleko više nego računare. Zato je neophodno da sadržaji, stranice, oglasi, igrice, pa i sami proizvodi koji se prodaju i nude ljudima budu prilagođeni i malim ekranima. Treba imati u vidu i način na koji ljudi pretražuju sadržaje. Primera radi, šta ako se ljudi nalaze u prevozu, gde im je zgodnije da telefon drže jednom rukom? Dizajn interfejsa i tip komunikacije moraju da prate i takav način pristupa sadržaju. Sve su to aspekti koje morate imati na umu.
Zahteva se više empatije i svrhe
Proizvodnja sadržaja radi sadržaja više nije dovoljna. Kako bi do pravih ljudi stigle prave poruke, danas je neophodno da personalizujete svoje objave. U tom procesu empatija je ključna. S druge strane, vrednost koju nudite kroz svoje poruke mora biti dovoljno velika kako bi ljudi poželeli da kliknu, saznaju više, preuzmu ili čak kupe proizvod koji prodajete. Fokusirajte se na edukativne sadržaje i na čistu pomoć vašim klijentima da ostvare rezultate koje su sami zacrtali.
Ažuriranje postojećih sadržaja je neophodno
Budući da se trendovi smenjuju iz dana u dan, a podaci sa tržišta mogu potpuno da promene pejzaž koji posmatramo, neophodno je stalno ažurirati postojeće sadržaje kako bi ljudi u svakom trenutku mogli da naiđu na neku od vaših objava i uvek dobiju relevantnu informaciju. Zato uložite vreme u reviziju već objavljenih poruka, kako biste osigurali tačnost i preciznost u iznošenju podataka, koji mogu imati veliku važnost za potencijalne klijente.
Naučite kako da napravite prve korake u sadržaju
Da biste razumeli razvoj sadržaja i sami kreirali odgovarajuću ponudu sadržaja koji je pogodan za vreme u kome se nalazite, trebalo bi da poznajete i istoriju kreiranja sadržaja, koju smo u ovom tekstu pomenuli. Kada razumete trendove, u idealnom slučaju, kreiranju sadržaja ćete pristupiti kao pisac sadržaja, kopirajter, koji će pre svega istraživati, a potom i pisati poruke koje će biti dalje plasirane.
Ako želite da napredujete kao kreator sadržaja, istraživanje i pisanje su samo neke od veština koje će vam biti potrebne. Ovaj posao zahteva sveobuhvatno obrazovanje i sposobnosti. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima, koji će samo zagrebati površinu. Važno je da na pravi način steknete sva znanja i ovladate veštinama i tehnikama koje ćete svakodnevno koristiti u kreiranju sadržaja za sebe i druge. Danas je ovaj poduhvat umnogome olakšan, jer se nova znanja mogu steći pomoću učenja na daljinu. Stoga, uložite bar godinu dana u obrazovni proces na proverenoj obrazovnoj instituciji, uz iskusne mentore i odgovarajuću praktičnu primenu svega naučenog.
Promo tekst
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore