Kada počinjete da gradite brend na društvenim mrežama, morate na umu imati nekoliko različitih elemenata koji zajedno čine celinu. Bilo da je u pitanju vaš lični ili brend kompanije za koju radite, pravila su ista.

Nije reč samo o tome kako će izgledati, koje boje ćete koristiti i gde će stajati logo. Iako je grafički dizajn važan aspekt brendiranja, podjednako je bitan i način na koji ćete komunicirati sa ljudima, kao i to koji ton ćete koristiti i da li će svako ko preuzme upravljanje vašim brendom imati isti pristup publici.

pexelskarolinagrabowska7681187.jpg
Foto: Promo

Da biste osigurali konzistentnost u svim objavama koje idu u javnost kroz vaše digitalne kanale, morate imati stilski vodič za svoj brend. Bez obzira na nivo vaše ekspertize, takav vodič je danas moguće napraviti uz pomoć brojnih alata koji su vam na raspolaganju. Sledeći saveti će vam pomoći u tome.

Odredite kanale u zavisnosti od ciljne grupe

Pre svega, morate definisati koje kanale komunikacije koristite za svoj brend. Od ove odluke zavisi veliki broj elemenata koje ćete kasnije implementirati u svoj vodič. Primera radi, publika na Twitteru se znatno razlikuje od publike na TikToku, pa je, u zavisnosti od ciljne grupe kojoj se obraćate, neophodno odrediti na kojoj se platformi nalazi primarni fokus.

Definišite sadržaje

Kada znate kome se obraćate i koji će biti dominantni kanali za vaš brend, neophodno je da odredite kakve sadržaje ćete objavljivati na tim kanalima.

pexelsrodnaeproductions7821541.jpg
Foto: Promo

LinkedIn će verovatno služiti za povezivanje sa relevantnim kompanijama, za vesti iz vaše firme, informacije o novim zaposlenima i slično; na Twitteru ćete se povezivati sa ljudima kojima je stalo do društvenih pitanja i učestvovati u diskusijama; na Instagramu ćete deliti vizuelno atraktivne sadržaje koji će privući pažnju, edukovati ili zabaviti ljude, a na TikToku ćete se usredsrediti na generisanje video-objava koje će imati svrhu da unesu radost ili podele neku edukativnu vrednost. Procenite još jednom koji od ovih kanala vam je zapravo neophodan.

Ton komunikacije

Razmislite o tome koji je ton komunikacije prihvaćen u vašem poslovnom okruženju. Da li ste otvorena kompanija, koja podržava prijateljski odnos, transparentnu razmenu informacija i otvorenost među ljudima ili ste korporacija koja drži do strogih procedura i ima jasan fokus na rezultatima? Profil vaše kompanije će odrediti da li imate prijateljski ili profesionalni nastup u javnosti. Takođe, razmislite i o tonu kojim vaša ciljna grupa komunicira i pokušajte da mu se prilagodite.

Inkluzivni nastup

Dobro razmislite o svakoj svojoj objavi pre nego što ode u etar. Proverite objavu više puta i zapitajte se da li može biti uvredljiva za nekoga. Nekada smo svi skloni da koristimo idiome koji mogu da ostave loš utisak. Primera radi, iskoristićemo izraze poput „slepo se držimo pravila”, ne vodeći računa o tome kako to može da povredi slabovidu osobu koja čita taj sadržaj. Zato u svoj stilski vodič obavezno uključite i set pravila vezanih za inkluziju.

ballpenblurcloseupcomputer461077.jpg
Foto: Promo

Gramatička korektnost

Gramatičke greške su se odomaćile na svim kanalima komunikacije, pa tako sada imamo priliku da u medijima čitamo tekstove u kojima se ne vodi računa o pravilima pismenosti ili da listamo objave na Instagramu u kojima se ne koriste kvačice, već se piše „ošišanim” latiničnim pismom. Postavite dobar primer i uvedite jedno od strogih pravila da svaka objava mora biti gramatički ispravna i da je pre objavljivanja mora proveriti nekoliko članova tima. Greške se često potkradaju, pa je neophodno da nekoliko ljudi prođe kroz sadržaje kako bi uvideli nešto što neko drugi možda nije.

Naučite kako da iskoristite vodič

Unapred definisan stilski vodič bi trebalo da sadrži i elemente poput „emotikona”, ako ih koristite, kao i odobrenu listu „haštagova”. Ali čak i ukoliko imate definisan stilski vodič, ma kako detaljan on bio, ovaj dokument ne garantuje dobre rezultate. Ukoliko nemate dovoljno iskustva u poslu, pre svega se morate okrenuti sebi i učenju. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Važno je da ovladate svim neophodnim veštinama, upoznate se sa alatima i steknete znanja koja su vam važna za dalji napredak. Stoga uložite bar godinu dana u svoje usavršavanje i radite sa mentorima koji imaju ozbiljno iskustvo u poslu.

Promo