Posao grafičkog dizajnera pre svega zahteva posvećenost, potom znanje, a tek onda talenat. To znači da, čak i ako ne crtate savršeno, uz dobro poznavanje alata koji se koriste u poslu možete postati dobar dizajner.

Najbitniji preduslov je da imate volju da učite, ali i ljubav prema poslu. Kada volite rad u dizajnu, to će vas na najbolji način usmeriti i pomoći vam da otkrijete kojim segmentom grafičkog dizajna biste želeli da se bavite i kako možete da počnete.

Ali korak po korak. Da biste svoju karijeru gradili u najboljem smeru, morate početi od osnova Zato pročitajte ovih nekoliko saveta kako biste znali kakav je put pred vama i na koji način treba da mu pristupite.

Morate imati portfolio

dollarphotoclub-63069925.jpg
Tim Edukacija 

Pre svega, imajte u vidu da od početnika u poslu niko ne očekuje da iza sebe ima velike projekte i portfolio koji je pun inspirativnih i raznolikih radova. Ali takođe je velika zabluda da početnici ne moraju imati portfolio. Ne morate imati klijente da biste ga izgradili. Aktivirajte se samostalno i radite na vizuelnim oblicima koji vam nešto znače. Potražite projekte na kojima ćete raditi pro bono. Svi radovi koje realizujete biće prilozi za vaš portfolio i tako će vam obezbediti prisustvo na dizajnerskoj sceni.

Kada se budete prijavljivali za prvi posao u dizajnu, već ćete imati ime za koje su ljudi čuli.

Povezujte se sa pravim ljudima

dollarphotoclub-73824097.jpg
Tim Edukacija 

Postoje razni načini povezivanja sa zajednicom. Koristeći različite platforme, kao što su Dribbble, Behance, pa čak i LinkedIn, koji važi za poslovnu mrežu, možete se povezati sa različitim uticajnim pojedincima iz svog posla. Ovi ljudi vam mogu pomoći da dođete do novih projekata.

Uvek imajte u vidu da vam ciljna grupa nisu samo dizajneri, već i brend menadžeri, kao i direktori malih firmi sa kojima možete ostvariti saradnju.

Ostanite kreativni

ponedeljak11.01.2016.jpg
Tim Edukacija 

Početnici u grafičkom dizajnu često pokušavaju da ukalupe svoje veštine kako bi odgovorili na potrebe tržišta ili brendova. Oni tako istražuju šta kompanije već rade i kako oni mogu prilagoditi svoj stil tome.

Trudite se da izađete iz tih okvira i da se držite svog kreativnog usmerenja. Gajite ono što vas čini posebnim i autentičnim. Kreativnost se mora negovati, pa zato nikako nemojte svoj osobiti senzibilitet potiskivati kako biste se prilagodili drugima.

Pripremite se za prvi intervju

petak08.01.2016.jpg
Tim Edukacija 

Pripremite se dobro za prvi razgovor za posao. Regruteri će vas sigurno ispitati o vašem pređašnjem iskustvu, radovima u vašem portfoliju, motivaciji i razlozima zašto ste izabrali upravo njih i zašto ste se odlučili baš za taj poziv. Razmislite dobro o tim pitanjima i istražite dostupne podatke o kompaniji u koju idete na razgovor kako biste došli bez treme i ostvarili što bolje šanse za posao.

Budite spremni za praksu

Kada počinjete, ono što vam uvek nedostaje jeste iskustvo. Samostalan rad je značajan, ali je mentorstvo neophodno za usmeravanje i napredak u daljoj karijeri. Veliki broj agencija zato otvara vrata praktikantima koji će kroz različite programe sarađivati sa mentorima i prikupljati znanje i informacije koje su im potrebne za rad. Nekada praksa nije plaćena, a nekada ćete kao naknadu dobiti simboličnu sumu kojom ćete pokriti osnovne troškove. U oba slučaja prava plate je iskustvo i znanje koje ćete steći.

Naučite kako da dizajnirate

Da biste mogli da konkurišete za bilo koji posao u grafičkom dizajnu, morate pre svega poznavati alate, a potom i teoriju, koja je osnova kvalitetnog rada. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci, jer će vam biti potrebno daleko više da dođete do konkretnih rezultata. Shvatite svoj novi poziv ozbiljno i uložite bar godinu dana u intenzivnu edukaciju uz kvalitetne mentore.

Tim Edukacija