Donedavno je kreiranje sadržaja u promotivne svrhe bilo rezervisano za kreativni sektor. Danas je situacija promenjena. U jednom od prethodno objavljenih tekstova smo objasnili značaj korisničkog sadržaja koji možete koristiti u svom marketingu za dokazivanje kvaliteta i jačanje brenda.

Ovde saznajte na koje se vrste poruka misli kada se govori o korisničkom sadržaju i koje materijale možete koristiti.

womentypingonthenotebook6168.jpg
Foto: Tim Edukacija

Koje vrste korisničkih sadržaja postoje

U zavisnosti od kanala koji koristi vaša ciljna grupa, možete identifikovati različite tipove sadržaja koji će doći do vas i koje kasnije možete koristiti.

Slike

Statična vizuelna rešenja mogu se koristiti na svim platformama koje ne zahtevaju pokret i vremensku komponentu kao sadržaj. To znači da ćete slike moći da uključite i u svoje objave na društvenim mrežama, ali i kao dodatke blogu. S druge strane, platforme, kao što su Vimeo ili YouTube, prevashodno okrenute vremenskoj umetnosti, nisu prostor za ovaj medij.

pexelsgeorgemilton6953836.jpg
Foto: Tim Edukacija

Idealno je da slike koje su kreirali vaši korisnici, a koje vi upotrebljavate, prikazuju vaš proizvod ili brend.

Video-snimak

Video-snimak ima nešto širu primenu od slike, jer pokriva i neke od trenutno najpopularnijih kanala kao što su Tik Tok, Instagram Reels, Vimeo i naravno YouTube kao dobar prostor. Video-materijal se može primenjivati i kao statični materijal.

pexelsphoto389734.jpg
Foto: Tim Edukacija

To najčešće mogu biti snimci vaših korisnika kako upotrebljavaju vaš proizvod ili njihov komentar o iskustvu korišćenja.


Tekst

Priče u tekstualnom formatu do vas mogu stići u vidu poruka, ali i u vidu mejlova, u zavisnosti od proizvoda i korisnika. Važno je da na vreme prepoznate materijal za priču i upakujete ga na pravi način. Na raspolaganju su vam sve društvene mreže, vaš blog, kao i stranica na sajtu koja je rezervisana za iskustva vaših klijenata.

pexelsdariashevtsova3326713.jpg
Foto: Tim Edukacija

Imajte u vidu da svaka platforma komunicira sopstvenim jezikom, pa sadržaji koje delite na Twiteru neće biti isti kao priče na Instagramu – ponekad će biti potrebno da prilagodite korisnički sadržaj ili ih zamolite da oni to urade.

Ako želite da se bavite obradom sadržaja koje su kreirali vaši korisnici, sertifikovana obuka za stručnjaka za digitalni marketing kvalifikovaće vas da društvene mreže koristite u poslovne svrhe. Za godinu dana možete pretvoriti Fejsbuk, Tviter i Instagram u ubojito marketinško oružje i naplatiti svoje znanje.

Tim Edukacija