Pojam digitalni marketing se često čuje, a podrazumeva mnogo više oblasti no što se čini da pokriva. Iako se odnosi na marketing zasnovan na digitalnim tehnologijama, ova vrsta marketinga ne uključuje samo internet, već i oglašavanje na bilo kojem digitalnom mediju. Tako se TV, radio i elektronski bilbordi takođe smatraju digitalnim marketingom. Kako su TV i bilbordi preskupi, ogroman broj firmi ih ignoriše, pa je onlajn marketing daleko najvažniji deo digitalnog marketinga.

U čemu je snaga digitalnog marketinga?

photoofpersonpointingonlaptop3183171.jpg
Foto: Tim Edukacija

Najveća snaga digitalnog marketinga je njegova dostupnost. Pre svega, prepreka da se bavite onlajn marketingom je veoma malo, dok korišćenje tradicionalnih medija košta mnogo. Mnogi oblici digitalnog marketinga, kao što je takozvani marketing sadržaja, ne moraju koštati mnogo ili čak mogu biti potpuno besplatni. Na svetu sada postoji skoro pet milijardi korisnika interneta, i njihov broj se stalno povećava. Suština je u tome da pristup ljudima nikada nije bio lakši nego što je sada. Za razliku od tradicionalnih metoda oglašavanja, digitalni marketing pruža mogućnost obraćanja direktno ciljnoj grupi od interesa i precizno merenje rezultata marketinga u realnom vremenu. Dok bilbord vidi svako ko kraj njega prođe, oglas na Guglu će se pojaviti samo na ekranu (telefona, računara) osobe kojoj je namenjen. Tradicionalni marketing su mogle sebi da priušte samo dobrostojeće kompanije, a digitalni marketing može da koristi gotovo svaka firma.

Na koji način se uspeh u digitalnom marketingu meri?

pexelsmikaelblomkvist6483616.jpg
Foto: Tim Edukacija

Pre samo decenije kompanije su se mogle jedino nadati da će njihova reklama za opremu za vežbanje objavljena u muškom časopisu doći do ciljne publike i podstaći je da kupi proizvod. Tada gotovo da nije postojala mogućnost provere toga da li je i koliko vrednosti ta reklama ostvarila. Stvari su se od tada znatno promenile. Pomoću alata kao što su oglasi na Fejsbuku danas je moguće obratiti se precizno izabranoj grupi. Primera radi, mogu ce ciljati muškarci između 22 i 25 godina, koji žive u velikim gradovima i interesuju se za sport, a pogotovu za vežbanje. Takođe se mogu pratiti korisnički pregledi oglasa i koristiti takozvani „kolačići“ (cookies) pomoću kojih se može utvrditi šta ljudi rade nakon što kliknu na oglas i koliko je taj oglas bio delotvoran.

Zašto su stručnjaci za digitalni marketing traženi?

analysisdeviceelectronics1496192.jpg
Foto: Tim Edukacija

Stručnjaci za digitalni marketing su vrlo traženi zbog svih prednosti digitalnog marketinga i prihvatljive cene koju ova vrsta oglašavanja nosi. Kako ne postoji firma koja ima luksuz da digitalni marketing ne koristi, broj poslova u ovoj niši je u stalnom porastu. S druge strane, postoje šanse da se brzo prekvalifikujete za poslove u ovoj oblasti. Obuka za oglašavanje na internetu u trajanju od godinu dana najbrži je način da povećate svoju cenu na tržištu rada.

Tim Edzkacija