Da su e-commerce i online prodaja tokom 2020. godine procvetali nije tajna. Međutim, sve češće se piše o takozvanom m-commercu.

Pre svega – šta je m-commerce?

Svaka transakcija koja se obavi korišćenjem mobilnog telefona može se podvesti pod m-commerce, što znači da je u pitanju samo jedan segment e-commerca i online kupovine. Pored same kupovine, pod navedenu kategoriju se mogu staviti i aktivnosti korisnika koje su vezane za klikove na banere koji promovišu prodaju, kao i bilo kakvu interakciju sa promocijom proizvoda ili brendova kroz aplikacije.

pexelsolyakobruseva8938734.jpg
Tim Edukacija 

M-commerce – primeri

Šta se sve može svrstati pod kategoriju m-commerce pokazuju sledeći primeri.

Kupovine u aplikacijama koje ćete videti kao najavu prilikom instalacije nekog programa na telefonu pod nazivom „in-app-purchases”. Primera radi, ukoliko igrate neku igricu i želite da dokupite virtuelne novčiće ili vreme – to se računa kao m-commerce.

Social commerce predstavlja drugu grupu m-commerca i direktno je vezan za društvene mreže. Tako, primera radi, ako koristite Instagram za traženje i kupovinu proizvoda, ulaskom u neku od prodavnica automatski postajete učesnik u transakciji koja se tako klasifikuje.

Konverzacijska prodaja, koja nije preterano popularna kod nas, odnosi se na kupovinu do koje dolazi nakon što predstavnik prodaje stupi u kontakt sa vama putem čet aplikacije dok ste na web sajtu i navede vas da kupite proizvod. Ovakva prodaja se takođe računa kao mobilna prodaja.

Postoje i neki napredniji sistemi, kao što je virtuelna prodaja, korišćenje naočara za virtuelnu realnost (primer virtuelne prodavnice IKEA ) ili prodaja uživo kroz servise kao što su Amazon ili Fejsbuk. Međutim, na našim prostorima, takvi trendovi još uvek nisu dovoljno popularizovani.

pexelsolyakobruseva8938735.jpg
Tim Edukacija 

Šta kaže statistika?

Tokom 2020. godine m-commerce je ostvario ozbiljnu popularnost i na tržištu Amerike porastao je za čak 41,4%. Nakon toga, trend se nastavio, iako još uvek ništa nije nadmašilo tu eksploziju broja korisnika tokom pandemije. Takođe je važno znati da je odnos korišćenja moblinog telefona i računara nejednak, pa se čak 55% web saobraćaja odvija preko mobilnih uređaja. To je siguran znak da će mobilna prodaja samo nastaviti da raste, kako raste i broj korisnika.

Prednosti za kupce

Postoji veliki broj prednosti mobilne kupovine za kupce. Prva je ta što kao kupac najčešće ne morate da napustite ni sam prozor na mobilnom telefonu. Takođe, dostupnost novih brendova je veća, jer su ljudi često aktivni na mrežama na kojimA se oni promovišu, a i osećaj hitnosti je zadovoljen, jer kupovinu putem mobilnog telefona možete izvršiti za samo nekoliko sekundi.

Prednosti za brendove

Pre svega, mobilni telefoni omogućavaju korisnicima da jednostavnije podele sadržaj sa svojim prijateljima, pa će se tako desiti da neko kome možda vaš proizvod nije potreban naiđe na njega, ali shvati da je takvo nešto potrebno njegovom prijatelju. Pored toga, kroz mobilnu prodaju imate daleko bolji uvid u podatke koji su u pozadini i koji vam mogu pomoći da se bolje pozicionirate i unapredite svoju komunikaciju.

pexelsandreapiacquadio972884-1.jpg
Tim Edukacija 

Naučite kako da prodajete preko mobilnog

Mobilna prodaja je samo deo šire slike koju čini online prodaja. Da biste razvili web shop i ovladali veštinama koje su vam potrebne za plasiranje promotivne kampanje, osmišljavanje marketinške strategije i unapređenje rezultata, biće vam neophodno ozbiljno znanje i iskustvo.

Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Važno je da uložite trud i posvetite se učenju i sticanju novih informacija o alatima i mogućnostima koje su pred vama. Posvetite godinu dana tom poduhvatu i doći ćete do potrebnih znanja i veština.

Upišite obuku za e-commerce i donesite pravu odluku za svoju profesionalnu budućnost.

Tim Edukacija