Prodaja je živa materija koja se menja i unapređuje iz dana u dan. Ona neprestano prati navike potrošača, njihovo ponašanje, tendencije, kanale komunikacije koje koriste, ali i želje, ideje i očekivanja koje pojedinci imaju od brendova i kompanija.

Da biste došli do prodajnih rezultata, morate se postaviti na mesto potrošača. Zato pratite sledeće savete i počnite da primenjujete neke od proverenih tehnika koje vam mogu doneti odlične rezultate.

link19.02.jpg
Foto: Tim Edukacija

Predstavite viziju života

Prvo sa čime bi u prodaji trebalo da se pomirite jeste da niko nije previše zainteresovan za vaš proizvod sam po sebi, već za ono što će dobiti koristeći ga. To znači da već prilikom prvog kontakta ljudima morate predstaviti viziju koju dobijaju uz sve ostalo što im nudite. Dakle, najbolji prodajni menadžeri ne prodaju usluge ili ono što je kompanija proizvela, nego san koji ljudi sanjaju i čije ostvarenje priželjkuju.

Zaintrigirajte

U prodaji možete s vremena na vreme upotrebiti i neki trik kojim ćete zaintrigirati svoje sagovornike. Primera radi, možete spomenuti kako vam je upravo palo na pamet nešto u vezi sa izazovom sa kojim se suočavaju, ali ne biste da se udaljavate od teme, pa ih zamolite da vas na to podsete na kraju razgovora. Takav postupak ih može zainteresovati i držati njihovu pažnju do kraja razgovora. Naravno, podrazumeva se da na kraju zapravo i imate nešto zanimljivo da im kažete.

copy-of-link-objava-13-01.jpg
Foto: Tim Edukacija

Setite se najuspešnijih poziva

Iako svi vole da slave pobede, retko se najjasnije sećamo poraza i onih situacija u kojima nismo bili ponosni na sebe. U prodaji se morate uvek prisećati i najuspešnije saradnje i klijenata koji su već dugo sa vama. Izvlačite lekcije iz takvih iskustava i pokušajte da se prisetite šta je to što je omogućilo uspeh i kako možete da primenite određenu uspelu tehniku na sadašnjeg sagovornika.

Pustite klijenta da vas obrazuje

Zamislite situaciju u kojoj vam prilazi nepoznata osoba koja vas moli da neobavezno porazgovarate: najverovatnije nećete prihvatiti ponudu. Sa druge strane, ako vas ta osoba zamoli za pomoć, male su šanse da ćete je odbiti. U situaciji sa vašim potencijalnim kupcem, vi ste ta nepoznata osoba. Zato pružite priliku sagovorniku da vas obrazuje i obratite mu se sa pitanjem koje će njemu pomoći da se oseti cenjenim.

objava1108.jpg
Foto: Tim Edukacija

Hitnost je uvek dobra strategija

Kreirajte osećaj hitnosti kod svojih sagovornika tako što ćete predstaviti ponudu kao ograničenu. Možete se pozvati na ograničene zalihe, ali i na ograničeno vreme trajanja akcijskih cena i popusta na prvu kupovinu. Zato se za festivale karte najčešće prodaju i nekoliko meseci unapred, jer niže cene traju izuzetno kratko.

Prodajte dobrobit

Kao što je spomenuto, ključno za prodaju jeste da zamislite da ste u koži svojih klijenata. Oni imaju problem koji vi sa vašim proizvodom možete da rešite. Nekada to uopšte nije primetno i potrebno je malo više truda da bi potencijalni kupac uopšte uočio da mu je potrebna pomoć. Tu na scenu stupate vi i predstavljate ne sam proizvod, već dobrobiti koje će mu on doneti – veća zarada, više klijenata, ušteda vremena – nešto što je za klijenta važno, a što može dugoročno da mu pomogne.

objava-nedelja06.09.jpg
Foto: Tim Edukacija

Prodaja je kreativan posao, jer vas stalno navodi na razmišljanje, napredovanje i usavršavanje. Svakodnevno se srećete sa novim sagovornicima koji imaju svoje probleme, a na vama je da pronađete način da im pomognete. Da uspete u ovom poslu, pored ubeđivačkih sposobnosti, biće vam potrebne i mnoge druge, naročito tehničke veštine. Zato upišite menadžment u prodaji i ovladajte tehnikama i alatima koji će vam dugoročno olakšati posao i pomoći vam da postanete najbolji u svom poslu.

Tim Edukacija