Oglašavanje je strateški proces. Da biste došli do cilja koji želite da postignete, morate preduzeti niz koraka. Oni će vam takođe pomoći da izmerite svoj uspeh. Zato vam je potreban plan koji će vam pomoći da se organizujete.

Nekada će to biti timski proces, a nekada ćete morati sami da radite na osmišljavanju strategije oglašavanja i kampanje koja će unaprediti vašu reputaciju ili status proizvoda.

Plan oglašavanja će uključiti sve aktivnosti, sve ljude i sve potrebne materijale koji će vam biti neophodni da biste sproveli ceo taj plan u delo. Zato pročitajte sledeće savete i počnite da gradite svoju strategiju korak po korak.

photoofpersonpointingonlaptop3183171.jpg
Tim Edukacija 

Napravite koncept

Pre nego što počnete da kreirate detaljan plan, neophodno je da imate koncept koji će vas voditi kroz proces kreiranja plana oglašavanja. Iako možda neće biti jednostavno da sami popunite svaki njegov deo, ova aktivnost će vam pomoći i da unapred vidite ko će vam biti potreban u procesu rada i sa kim bi trebalo da se povežete. Najvažnije stavke koje bi trebalo da sadrži taj plan su:

naziv i opis kampanje,

ciljna grupa,

kanali na kojima će se kampanja odvijati,

ciljevi i budžet.

Izaberite platforme za oglašavanje

Drugi korak jeste da definišete gde ćete se oglašavati. Platforme za oglašavanje su brojne i, u zavisnosti od vrste vašeg brenda, proizvoda i usluga koje imate u ponudi, možete se opredeliti za veliki broj njih. Međutim, kada odredite listu, biće neophodno da pružite nekoliko detalja u svom planu, kako biste obrazložili zašto ste napravili baš taj izbor.

Pre svega, odredite tip sadržaja koji će se tamo plasirati. Da biste zaokružili taj segment, odredite i koliko ljudi bi bilo uključeno u kreiranje sadržaja i koje bi bile njihove uloge. Zatim pređite na vremenski okvir i odredite okvirne datume kada želite da kampanja počne.

brainstormingbusinessplancloseup908295.jpg
Tim Edukacija 

Dodatno odredite budžet za konkretnu platformu, kao i opis samog oglasa koji će biti nosilac kreativnog segmenta kampanje.

Odredite vremenski okvir

Kada imate jasan popis svih platformi i opis inicijativa i formata koje ćete na njih plasirati, možete početi da radite na vremenskom okviru. To znači da ćete osmisliti jasan plan oglašavanja i tipove kampanja koje će se odvijati u za to vreme. Primera radi, možete početi kampanjom na Instagramu, koja bi se preselila na vaš sajt, a odatle bi vodila direktno na mesto prodaje. Svakako, prilagodite vremenski okvir budžetu kojim raspolažete, ali i tipu brenda i korisničkom putovanju koje se mora desiti da bi neko kupio proizvod.

Odredite budžet

Možda i najkompleksniji deo celog procesa jeste određivanje budžeta koji ćete uložiti u oglašavanje. Imajte u vidu da se cene ne odnose samo na plaćanje reklamne kampanje koja će biti u toku, već i na angažovanje tima koji će vam pomoći da kreirate vizuelna rešenja, tekstove i da plasirate kampanju u pravom trenutku. Zato, u skladu sa vremenskim okvirom i ciljevima koje želite da postignete, odredite i ulaganje koje ste spremni da napravite.

brownframedeyeglasses905163.jpg
Tim Edukacija 

Razmislite o dodatnim koristima

Pre nego što pokrenete kampanju, razmislite još jednom o vrednostima koje dajete svojoj publici. Iako je vaš krajnji cilj da prodate proizvod ili uslugu, definišite šta je to što će publika dobiti u kampanji. To može biti neki besplatni edukativni resurs, kao što je elektronska knjiga ili uputstvo, a možda i određeni popust. U svakom slučaju je neophodno da uključite nešto što će pokazati vašim posetiocima da cenite njihovo učestvovanje u kampanji.

Naučite kako da realizujete plan

Iako kreiranje plana zvuči prilično jednostavno, da biste mogli da ispunite svaki od navedenih koraka, biće vam neophodno ozbiljno znanje i iskustvo u procesima koji su tome prethodili. Ne zavaravajte se da sve možete naučiti na kratkim kursevima od po nekoliko meseci, već posvetite bar godinu dana učenju. Na taj način ćete imati vremena da ovladate svim neophodnim veštinama i da sarađujete sa mentorima koji će vam preneti sva svoja relevantna znanja.

Upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka svom poslu iz snova.

Tim edukacija