Ovo je 6 najčešćih grešaka koje brendovi prave prilikom rebrendiranja
Svedoci smo sve češće pojave rebrendiranja. Brendovi kao što je Zara ili Google to rade tako da mnogi gotovo i ne primete promenu, ali postoje i kompanije koje gotovo u potpunosti promene svoj identitet, skoro do neprepoznatljivosti.
Nekada je rezultat potpune promene povoljan, a nekada i ne uspe da postigne cilj. Rebrendiranje može doneti nove pratioce, može unaprediti imidž kompanije, ili čak pomoći postojećem timu da se bolje pozicionira na tržištu.
Prilikom kreiranja novog identiteta, profesionalci i timovi neretko greše. Zato smo izdvojili nekoliko najčešćih grešaka na koje bi trebalo da obratite pažnju pre nego što odlučite da uđete u proces rebrendiranja.
Nedostatak jasnog razloga
Rebrendiranje je projekat koji se odnosi na izmenu kompletnog identiteta vašeg brenda. Čak i kada su male izmene u pitanju, one moraju biti osnovane, kako biste mogli da ih opravdate i da zapravo izmerite uspeh do koga su dovele. Međutim, kada nemate jasan razlog i kada odluka nije proizvod istraživanja, rebrendiranje može imati poguban efekat i koštati vas publiciteta na mnogo nivoa.
Nedostatak istraživanja
Čak i kada imate jak razlog za rebrendiranje, neophodno je da sprovedete istraživanje koje će vam pružiti uvid u aktuelnu situaciju. Pre svega, utvrdite kakvo mišljenje ima vaša aktuelna publika o identitetu koji je već ustanovljen. Potom istražite svoju konkurenciju, njihovu poziciju i način na koji komuniciraju sa ciljnom grupom. Uporedite sa tim saznanjima svoje potencijalne ideje, pre nego što se upustite u realizaciju.
Nedostatak strategije
Rebrendiranje je sveobuhvatni projekat koji se odražava na svaki segment vašeg poslovanja, počevši od sektora za marketing i materijala koje oni proizvode, pa sve do potpisa u elektronskoj komunikaciji koji koriste svi vaši zaposleni. Važno je da imate jasan plan koji ćete slediti kako biste se postarali da vam ništa ne promakne. Neorganizovanost će samo dovesti do neusklađenosti u vašim komunkacionim kanalima i aktivnostima.
Fokusirani ste samo na vizuelna rešenja
Iako je vizuelni identitet nosilac sveukupnog identiteta, jer je to prvo što ljudi zapaze, ono što je još važnije jeste vaša kultura, vrednosti za koje se zalažete i jedinstvenost koju nudite svojim korisnicima.
Ako rebrendiranju pristupate samo sa strane vizuelnog identiteta, onda ćete to nazvati malo drugačijim imenom. Vaš brend je daleko više od logotipa – on je emocija koju ćete preneti ili izazvati kod svoje ciljne grupe.
Radite sve odjednom
Spomenuli smo važnost strategije, ali ono što je ključno prilikom njene pripreme jeste vremenski tok vašeg projekta. Ako želite u isto vreme da promenite i svoju kulturu, i vrednosti, i sve za šta ste se zalagali, vaša ciljna grupa neće uspeti da prihvati tolike promene. Zato morate imati jasan plan i znati tačno kako želite da nastupite. Počnite od sitnica i polako gradite priču do tačke kada ćete zaista uneti korenitu promenu.
Nedostatak komunikacije
Rebrendiranje je jedna od retkih prilika da dobijete zaista veliku izloženost javnosti na različitim kanalima komunikacije. Ako to ne iskoristite, možete smatrati da ste bespotrebno ulagali trud u kompletnu promenu identiteta.
Nedostatak organizovane komunikacije prilikom promene svih aspekata identiteta može da vam nanese ozbiljnu štetu, jer nećete doći ni blizu rezultata koje ste očekivali. Zato dobro promislite kako ćete promovisati ovu veliku promenu.
Svakom brendu je s vremena na vreme potrebno osveženje. Iako se neće svaki napor koji uložite nazvati rebrendiranjem, možda će se desiti da, promenu po promenu, polako dođete do novog identiteta. Zato vam je potrebno iskustvo, znanje i opremljenost alatima i informacijama kako biste to sproveli na najbolji način. Upišite obuku za marketinški menadžment i osigurajte sebi karijeru u kojoj ćete se baviti kreativnim poslovima i napredovati iz dana u dan radeći sa klijentima i kompanijama koje razumeju značaj procesa brendiranja.
Tim Edukacija
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"