Kaže se da će, od 10 ljudi koji vide naslov članka, čak 8 njih naslov i pročitati, ali samo dvoje će pročitati i ostatak teksta. Iako se ovi podaci odnose na naslove vesti i blogova, oni svedoče o važnosti prvog utiska koji prenosi naslov teksta, što važi i za naslov prezentacije. U nastavku saznajte kojih je pet elemenata savršenog naslova.

1. Relevantnost

Govornik, kao i pisac koji publiku uključuje u naziv prezentacije iz ovog postupka izvući će dve ključne prednosti – nepodeljenu pažnju i poštovanje publike. Razlog toga je jednostavan. Relevantan naslov pokazuje upućenost u problem i poznavanje bolnih tačaka ciljne grupe. On čak može i sugerisati rešenje za određeni problem. Primer koji kompanije specijalizovane za prezentacije daju jeste naslov članka u magazinu namenjenom tinejdžerkama – „Evo kako je Tejlor Svift provela Četvrti jul" (Dan nezavisnosti u SAD). Naslov je relevantan za ciljnu grupu koja želi da zna više o patriotskim aktivnostima popularne pevačice.

objava1706.jpg
Foto: Tim Edukacija

2. Neizvesnost

Buđenje radoznalosti pomaže da se privuče pažnja publike. Dobar naslov u ovom smislu može sadržati pitanje o nekoj od briga koje muče publiku.

3. Očekivanje

Skorašnji članak na portalu Mashable bio je naslovljen: „Kako Apple Sat želi da bude prvi alat za praćenje zdravlja ljudi u invalidskim kolicima". Naslov podstiče očekivanje u glavama onih koji su ga pročitali. Istovremeno, ovaj naslov jasno prenosi glavnu informaciju koju zainteresovani mogu očekivati da dobiju. Dajte odgovor na pitanja publike kroz naslove vaših prezentacija i tekstova.

4. Sažetost

Analiza potencijala naslova na društvenoj mreži Twitter pokazuje da najbolje prolaze naslovi koji imaju između 8 i 12 reči. Naslovi, dakle, treba da budu kratki, ali da se pridržavaju prethodno navedenih pravila.

photoofmansittinginfront3321791.jpg
Foto: Tim Edukacija

5. Ton

Ton prenet kroz naslov je možda najvažnija komponenta o kojoj valja dobro promisliti. Da uhvatite pravi ton za prezentaciju, počnite tako što ćete izabrati glavnu temu vašeg narativa. Zatim odredite kako želite da se publika oseća pre, za vreme i nakon vaše prezentacije ili čitanja teksta. Ova vežba će vam pomoći da napišete savršen naslov..

Ako vaš naslov ispunjava ovih 5 kriterijuma, budite sigurni da će prvi utisci biti pozitivni. Ako želite da naučite više o efektnoj komunikaciji, sertifikovana obuka za marketing u trajanju od godinu dana najbolji je način da se otisnete u profesionalne vode s vašim tekstovima i prezentacijama.

Tim Edukacija