Vizualizacija podataka je jedna od široko uvreženih praksi u mnogim industrijama današnjice. Gotovo da nema profesionalnog dizajnera koji nije na ovaj ili onaj način u svojim rešenjima dotakao vizualizaciju podataka.

Kada je reč o pričanju priča kroz podatke, pojedini termini se često koriste pogrešno ili za različite formate. Postoji nekoliko vrsta medija i formata vizualizacije podataka. U nastavku teksta saznajte koje su sličnosti među njima i šta ih razlikuje.

Vizualizacija podataka odnosi se ne vizuelni prikaz podataka. Ovim pojmom može se označiti stvaranje osnovnih tabela i grafikona, ali i mnogo kompleksnijih vizuelnih rešenja.

pexelsrodnaeproductions7948041.jpg
Foto: Tim Edukacija

Informacioni dizajn

Ovaj termin odnosi se na vizuelni prikaz informacija bez ikakvih podataka. Jedan primer je organizacioni dijagram toka.

Info-grafikon

U pitanju je grafičko rešenje koje sadrži podatke, tekst i vizuelne sadržaje. Ovi elementi zajedno pričaju priču. Info-grafikon može da sadrži vizualizaciju podataka.

pexelsrodnaeproductions7947841.jpg
Foto: Tim Edukacija

Animirani info-grafikon

Info-grafikon koji sadrži pokret ili animaciju spada u kategoriju animiranih info-grafikona. Za razliku od sledeće kategorije na listi, ova vrsta dizajnerskih rešenja nije interaktivna, jer korisnik nema kontrolu nad pokretom i animacijom.

Interaktivni info-grafikon

Interaktivni info-grafikon je sadržaj koji se nalazi na internetu. On omogućava da korisnik koji mu pristupi menja podatke koji su prikazani ili ima drugu vrstu interakcije s njima. Primera radi, moguće je skrolovati, kliknuti, prošiti ili na neki sličan način manipulisati podacima na ekranu.

pexelsrodnaeproductions7948062.jpg
Foto: Tim Edukacija

Pokretni grafik

Ovde je reč o animiranim grafikonima koji kroz pokret pričaju priču. Primera radi, to mogu biti tekst koji se pomera, animirani vizuelni sadržaji ili njihova kombinacija.

Video-zapisi

U pitanju je klasičan filmski jezik, sa pravim glumcima i lokacijama. Ovaj oblik takođe može sadržati tekstove, grafikone i slične dizajnirane elemente.

personholdingblueballpointpenonwhitenotebook669610.jpg
Foto: Tim Edukacija

Kao dizajner, imate sve ove opcije na raspolaganju da ispričate svoju ili priču vašeg brenda. Trik je u tome da izaberete pravi oblik u odnosu na temu, medij, ciljnu publiku i željene rezultate. Ako želite da ovladate savremenim tehnikama oblikovanja grafičkih rešenja, sertifikovani obrazovni programi u trajanju od godinu dana jesu najbolji način da se kroz intenzivnu praksu spremite za karijeru dizajnera.

Tim Edukacija