Postoji mnogo elemenata koji uslovljavaju način na koji ćete predstaviti svoju priču. Pre nego što se odlučite za format, morate razmotriti širu sliku. U jednom od prethodno objavljenih tekstova predstavljeni su različiti formati za vizualizaciju podataka. U nastavku saznajte koje karakteristike morate uzeti u obzir, po preporuci eksperata iz kompanije Visage.

pexelsrodnaeproductions7947841.jpg
Foto: Tim Edukacija

Cilj

Prva tačka jeste cilj. Čak i pre nego što počnete da razmišljate o potencijalnim idejama, morate definisati početnu tačku. Ovo univerzalno pravilo za pričanje priča važi koliko i za bilo koju drugu aktivnost. Da definišete cilj, počnite od razloga. Šta želite da postignete – da li želite da povećate svest o brendu ili o vama kao ekspertu? Da povećate broj pratilaca ili angažujete postojeće pratioce? Različite platforme ne služe podjednako dobro za različite ciljeve.

Priča

Da se priča ispriča efektno kroz podatke, nije dovoljno nabrajati statističke činjenice. Ukoliko uspete da izvučete suštinu iz mora nebitnih informacija, možete kreirati narativ, koji će na ubedljiv način predstaviti vašu priču. Sama priča će diktirati format za vizualizaciju podataka koji ćete koristiti.

pexelsrodnaeproductions7948062.jpg
Foto: Tim Edukacija

Da dođete do pravog izbora, postavite sebi sledeća pitanja. Da li je poruka jasna? Da li je potrebno da ljudi daju svoj smisao priči ili je on jasan sam po sebi? Da li pokušavate da ih navedete na neku akciju ili im samo dajete koristan podatak?

Količina podataka

U pitanju je jedan od najvećih izazova u kreiranju svakog narativa. Vrlo je lako zaneti se i preopteretiti priču ogromnom količinom podataka koji su teško svarljivi za publiku. Da ne padnete u ovu zamku, trebalo bi da se uvek zapitate koliko je zapravo podataka potrebno da ispričate priču.

pexelsrodnaeproductions7948041.jpg
Foto: Tim Edukacija

Publika

Do kojih ljudi želite da dođete kroz vašu priču? Ko će biti zainteresovan da je čuje? Na koje je formate vizuelne komunikacije vaša publika navikla? Koji nivo razumevanja je potrebno postići da bi poruka bila preneta? Primera radi, za različite starosne grupe ponekad morate razviti različit tip komunikacije da biste postigli željene rezultate.

Plasman

Najzad, na koji će način vaša priča ugledati svetlost dana? Da li će biti objavljena na vašem ili nekom drugom web sajtu? Kako ćete dovesti posetioce u situaciju da je vide? Drugim rečima, na koji ćete način povećati saobraćaj? Pitanje optimizacije je ključno. Prelep interaktivni grafikon će slabo koristiti ako web sajt partnerske kuće ne podržava potreban format.

personholdingwhiteprinterpaper3740390.jpg
Foto: Tim Edukacija

Naučite da pričate priče kroz podatke

Ako želite da ovladate tehnikama komunikacije kroz vizuelni jezik, zasnovan na efektnom predstavljanju podataka, onda je obuka za grafičkog dizajnera pravi izbor za vas. Kroz rigorozan trening zasnovan na kreiranju kampanja i rešavanju problema sa kojima se profesionalci u ovoj oblasti svakodnevno sreću, za samo godinu dana steći ćete sve veštine potrebne da lansirate svoju karijeru u dizajnu.

(Promo - tekst / Foto: Tim Edukacija)