IZBEGNITE OVE TIPIČNE GREŠKE U DIZAJNU: Šta su odlike lošeg dizajna i kako da ih izbegnete u svom radu
Ako želite da se bavite dizajnom, do sada ste verovatno pročitali veliki broj različitih tekstova o tome kako da prepoznate kvalitetan dizajn, kako da radite na svojim veštinama i gde da tražite inspiraciju kada vam ponestane. Ključno pitanje je – znate li kako da razlikujete dobar dizajn od lošeg dizajna?
Da biste postali dobar dizajner, morate umeti da uočite razlike i da prepoznate granicu. Jedino tako možete zaključiti da li su vaša vizuelna rešenja dobra.
Srećom, iako je često kvalitet dizajna proizvod subjektivnog zaključka, postoje i elementi koji mogu biti pouzdani pokazatelji toga da vizuelni sadržaj nije dobro uobličen. Pročitajte sledećih nekoliko jasnih pokazatelja toga i potrudite se da ih izbegnete u radu.
Dizajn je prenatrpan
Kada želite da kažete previše, a imate premalo prostora, najčešći rezultat bude prenatrpan dizajn. Klijenti često imaju problem da izdvoje jednu poruku koju žele da pošalju. Zato zahtevaju od dizajnera da veliki broj informacija prikaže u malom formatu.
Kada se nađete u ovoj situaciji, potrudite se da se izborite za dobar dizajn i zadržite samo one elemente koji su neophodni. Za to je najvažnija edukacija saradnika i otvorena saradnja, te se nemojte ustručavati da date svoje mišljenje u stvaralačkom procesu.
Nekonzistentnost
Da li znate neke od brendova koji stalno menjaju vizuelni identitet? Verovatno ih ne znate, jer usled nedoslednosti u identitetu takvi brendovi gube publiku i njeno poverenje, pa vrlo brzo odlaze u zaborav. Zato je neophodno da svi vizuelni sadržaji koja radite za jednog klijenta sadrže neki zajednički element koji će ih povezati i koji će pomoći ciljnoj grupi da se priseti prethodnih vizuelnih rešenja, reklama i poruka i tako prizove sećanje na osećanja koja ste njima izazvali.
Loša tipografija
Tipografija, odnosno slova koja koristite u dizajnu, nose podjednako značajnu ulogu kao i sama poruka koja je njima ispisana. Kada hijerarhija u fontovima koje koristite nije dobra, tada postoje neuklapanja koja stvaraju loš utisak, a to može ozbiljno da našteti vašem brendu. Slično, postoje određeni fontovi koji naprosto nisu primereni nekim prilikama. Primera radi, comic sans ćete možda koristiti za dizajn postera za dečju igraonicu, ali za ozbiljnije klijente to sigurno nije dobar izbor.
Zbunjujuća ikonografija
Ako vaš dizajn ima za cilj da bude iskorišćen u korisničkom interfejsu ili u bilo kom okruženju koje zahteva interaktivnost, reakciju publike, ili bi trebalo da korisniku pruži određeno uputstvo, on mora biti formiran tako da zapravo odgovara na njihovu potrebu. Zato ne smete sebi priuštiti zbunjujuće poruke kroz sličice, ikonice i dugmiće koje kreirate. Svaka sličica mora imati svoju jasnu funkciju i mora biti razumljiva na prvi pogled.
Pogrešne fotografije
Neke poruke se mnogo bolje prenose fotografijama nego složenim dizajnerskim rešenjima. Uloga dizajnera je da izabere kvalitetne baze slika koje će moći da se primene u situacijama koje to zahtevaju.
Zato se u takvim situacijama, pre nego što izaberete fotografiju koju ćete koristiti, vratite na cilj vizuelnog sadržaja i zapitajte se da li ta slika, koliko god lepa bila, prenosi željenu emociju ili informaciju ili šalje zbunjujuće znakove i poruke. Svaki element koji koristite mora biti relevantan i imati svoju jasnu funkciju u vizuelnom prikazu.
Nedovoljno istraživanja
Jedan od osnovnih uzroka lošeg dizajna jeste upravo nedovoljno istraživanja i nedostatak informacija o korisnicima, odnosno o ciljnoj grupi. Boljka se vrlo lako prepozna, jer vizuelni sadržaji koji su proizvod takvih propusta uglavnom se temelje na stereotipima i predrasudama koje sam dizajner ima prema grupi koja bi trebalo da primi poruku.
Zato uvek uložite dovoljno vremena da temeljno upoznate svoju publiku i da, dobro informisani, donesete odluku o tome kako ćete im se obratiti.
Naučite kako da izbegnete greške
Greške su deo posla i ne bi trebalo da strahujete od pogrešnih koraka. Ipak, ključno je da ovladate osnovama koje će vas sprečiti da pravite početničke greške i osposobiti vas da se razvijate kao profesionalac. Stoga, ne gubite vreme na kratkim kursevima koji će vam samo pružiti prečice. Važno je da savladate sve segmente dizajna i alate koje ćete koristiti u budućnosti. Zato posvetite bar jednu godinu svom usavršavanju i učenju.
Upišite obuku za grafički dizajn i napravite korak ka svom poslu iz snova.
Tim Edukacija
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta