PROCES RAZVOJA LOGOTIPA: 6 koraka strategije razvoja logotipa
Kada je reč o logotipima, sjajne dizajnere od onih prosečnih odvaja sposobnost dugoročnog razmišljanja i analitičnosti. Zato je od realizacije mnogo važnije naučiti plan kreiranja logotipa.
Počnite od sledećih nekoliko koraka.
Razumejte važnost projekta
Kreiranje logotipa podrazumeva celu filozofiju. Važno je da razumete značaj projekta i dugoročnu vrednost koju kvalitetan logo može doneti kompaniji. Tu bi trebalo imati u vidu i svest o brendu, uticaj na percepciju javnosti, pamtljivost, odnosno povećanje šansi da ljudi prepoznaju brend i aspekte koji imaju značaja na duge staze.
Počnite od istraživanja
Da biste imali dobru polaznu osnovu, morate početi od detaljnog istraživanja.
Prvo pretresite tržište i saznajte ko su ključni igrači sa kojima ćete se boriti za pažnju publike. Na koji način oni nastupaju? Kako komuniciraju? Koje boje koriste? Postoji li filozofija iza tih boja? Sve to su neophodni uvidi koje morate steći pre početka rada.
Potom, dobro razumejte svoju ciljnu grupu, odnosno senzibilitet publike za koju kreirate.
Postavite prava pitanja
Nakon istraživanja tržišta i publike, okrenite se ka sebi i počnite iznutra da analizirate sopstveni brend. Kako biste razumeli zašto radite to što radite, počnite od svrhe, odnosno postavite pitanje zašto je kompanija tu gde jeste i zašto se opredelila za taj način rada. Potom razmislite o vrednostima koje zastupate, o osećanju koje želite da izazovete, i o onome što vas čini drugačijim od drugih. Konačno, zapitajte se – kakva je ličnost vašeg brenda?
Budite fleksibilni
Tokom procesa će se desiti veliki broj promena, koje će vas navesti da izmenite neke korake, da ponovo skicirate rešenje ili da u potpunosti preokrenete celu priču. Nekada će se to dešavati zbog komentara kolega koji su uključeni u proces, a često će se dešavati i da sami prepoznate neku drugu priliku ili dobijete bolju ideju. Zato budite fleksibilni i potrudite se da date šansu svakom novom predlogu na koji naiđete.
Poštujte nasleđe brenda
Mlad ili star, svaki brend ima svoju priču. Može se desiti da pomislite kako je tu priču neophodno promeniti, ali imajte u vidu da to nije vaš posao. Na vama je da uzmete u obzir sva obeležja brenda i elemente koji ga čine takvim kakav jeste, kako biste došli do najboljeg mogućeg rešenja koje je u skladu sa nasleđem brenda, vrednostima koje zastupa i svim simbolima koji se za njega vezuju.
Imajte u vidu da je logo samo deo slagalice
Iako je izuzetno važan, logo ne znači mnogo bez svih pratećih elemenata. Fontovi, boje, primene logotipa i pravila koja uspostavlja kao vizuelni identitet čine celinu koja ga okružuje i koja mu pomaže da ostvari puni potencijal i pomogne kompaniji da unapredi svoj imidž i postane prepoznatljiva. Zato uvek imajte na umu i dodatke i proširenja koja ćete kasnije praviti, jer logo mora postati deo šire slike.
Naučite kako da kreirate logotip
Da biste mogli da napravite logo koji će na duge staze imati efekta i postati obeležje brenda, morate imati duboko razumevanje pravila dizajna. Zato ne gubite vreme na kratkim kursevima od nekoliko meseci na kojima ćete samo zagrebati površinu. Da biste ovladali svim veštinama koje ćete koristiti u poslu, morate uložiti bar jednu godinu u edukaciju i u sopstveno usavršavanje.
Zato upišite obuku za grafički dizajn i donesite najbolju odluku za svoju karijeru.
Tim Edukacija
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!