Imejl (email) marketing je jedan od najboljih načina da unapredite svoju prodaju. Ova vrsta marketinga vam daje mogućnost da dođete direktno do klijenata i da ostvarite kontakt gađajući upravo one tačke koje su njima bitne.

Kako biste u ovome bili uspešni, potrebno je znati načine za pristup tim kanalima, kao i gde možete da pronađete idealne sagovornike, a i na koji način treba da im se obratite tako da dobijete povratnu reakciju koja vam je potrebna.

Ako želite da isprobate imejl marketing u svom poslu, dobro je početi od proverenih praksi i usvojiti isprobane pristupe koji su mnogima doneli rezultate. Evo od čega bi trebalo da krenete.

Ne kupujte liste adresa

Donedavno se veliki broj brendova odlučivao za kupovinu lista email adresa kako bi imali pristup većoj bazi korisnika sa kojima mogu započeti diskusiju o svojim proizvodima. Danas se to ne preporučuje, pre svega zbog Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a potom i zbog potencijalne nezainteresovanosti tih ljudi za vaš proizvod ili uslugu koju nudite. Stoga je uvek bolje ući u razgovor sa potencijalnim kupcima koji su već pokazali interesovanje za vaš brend.

link-objava-05.02.15.jpg
Tim Edukacija 

Ne koristite „no-reply”

Imejl kampanje se šalju naveliko, što znači da nikada nećete poslati jednu poruku, već ćete lansirati ceo paket. Zato veliki broj brendova kreira imejl adresu koja u nazivu ima neki od oblika izraza „no-reply”, koji sugeriše da se na tu adresu ne šalju odgovori. U pitanju je loša odluka, jer većina mejl servisa percipira „no-reply“ kao spam adresu, pa se tako može desiti da vaša poruka ne stigne do ključnih čitalaca.

Najviše dva fonta

Ako želite da vas ljudi zapamte i da pročitaju šta imate da kažete, morate im privući pažnju pre svega vizuelno, a potom i sadržajno. Kada otvore mejl, oni će obratiti pažnju na to kako je složen tekst i koji su vizuelni elementi korišćeni. Mnogi brendovi koriste kombinaciju fontova da bi privukli pažnju, ali nemojte slediti njihov primer. Umesto toga, trudite se da ne preterujete i da ne koristite više od dve različite vrste fontova u svojim porukama.

Ubacite potpis

Iako se imejl kampanje šalju kao poruke u velikim količinama, uvek je dobro napraviti dodatni korak kako bi se ostvario direktni kontakt sa ljudima. Primera radi, potpis igra veliku ulogu. Ako personalizujete sistem slanja i kreirate potpis tako da privuče pažnju i pruži dodatnu informaciju, možete pružiti priliku ljudima da stupe u kontakt sa vama, da spoje ime sa brendom i da osete dodatnu prisnost pre nego što počnu da razmatraju vaše proizvode.

pexelsmiguelpadrin1591062.jpg
Tim Edukacija 

Održavajte imejl liste

Imejl liste moraju da se održavaju iz nekoliko različitih razloga. Pre svega, Zakon o zaštiti podataka dozvoljava samo privremeno čuvanje podataka, pa se raspitajte koliko dugo i za koje potrebe smete zadržavati adrese koje imate. Takođe, ukoliko se neko odjavi sa vaše liste, morate ukloniti i njegove podatke. Kako biste u svakom trenutku znali da će poruka stići na pravo mesto, važno je da vaše liste uvek budu spremne i čiste.

Glavna poruka ide na početak

Vaše imejl poruke ne bi smele da budu predugačke. Kolike god bile, važno je da ključna poruka koju želite da prenesete, kao i poziv na akciju, budu na prvom ekranu. Drugim rečima, one moraju biti dostupne čitaocima bez skrolovanja ili pomeranja ekrana. U zavisnosti od vaših potreba, poziv može glasiti „prijavite se”, „kupite”, „saznajte više” ili nešto drugo. Šta god da je slučaj, važno je da poziv vizuelno bude izdvojen od ostatka sadržaja.

Naučite kako da pripremite sadržaje

Imejl kampanje su samo deo veće prodajne strategije i segment komunikacionog plana koji bi trebalo da se pokrije. Da biste bili sposobni da kreirate dosledan sveukupni plan marketinških koraka, neophodno vam je profesionalno znanje. Ne gubite vreme na kratkim kursevima koji mogu samo da zagrebu površinu. Uložite bar godinu u usavršavanje kako biste došli do rezultata koje želite i koji su vam potrebni.

Upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Tim edukacija