Kako biste znali da li postoji potreba da promenite digitalne navike, neophodno je prvo ustanoviti da li ih imate i ako je odgovor da ih imate, pronaći u čemu se navike ogledaju.

Ukolliko želite da u ovom naumu i uspete, Tonja Kendriks, preduzetnica posvećena produktivnosti, predlaže da sebi za početak postavite pitanje da li se prepoznajete u sledećim opisima.

copy-of-objava.jpg
Foto: Tim Edukacija

1. Stalno ste na društvenim medijima i nedovoljno ste u kontaktu sa ljudima uživo.

2. Neprestano proveravate imejl, što utiče na vašu produktivnost.

3. Imate problem da se usredsredite na jedan zadatak, jer radite više stvari istovremeno.

4. Imate osećaj da uvek kasnite sa poslom i da nikada nećete uspeti da nadoknadite propušteno.

Ukoliko je odgovor potvrdan, onda je vreme za promene. Ono što bi trebalo da znate jeste da je iskoreniti loše navike teško, a još je teže kada su one deo vaše dnevne rutine. Toliko ste naviknuti da stvari radite na određeni način da je gotovo nemoguće da zamislite promenu. Ali to ne bi trebalo da vas brine, jer se razlozi za odbijanje promena mogu osvestiti i pobediti.

manwithhandontemplelookingatlaptop842554.jpg
Foto: Tim Edukacija

Većini ljudi promena teško pada, jer ne vide konkretnu korist od nje. Ukoliko ne znate šta pokušavate da poboljšate, biće teško pridržavati se plana na duge staze. Međutim, kada razmislite o tome šta će promene doneti, stvari postaju lakše. Primera radi, kada znate da će razvijanje novih navika učiniti da budete produktivniji i smanjite faktore ometanja u radu, da bolje koristite svoje vreme i oslobodite se nepotrebnog digitalnog balasta, da poboljšate odnose sa drugima, tada će istrajavanje doći samo po sebi.

Kad ste odlučili da promenite navike, pitanje je odakle početi. Pre nego što počnete da pravite plan, vaš sledeći korak je da prepoznate koje oblasti vašeg života vape za promenom. Da biste u tome uspeli, odgovorite na sledeća pitanja:

1. Koliko vremena provodite na internetu?

2. Na koji način koristite vreme kada ste na internetu?

3. Koliko zadataka obavljate u isto vreme?

4. Na koji način koristite društvene medije?

5. Kako i koliko često proveravate mejlove?

objava-nedelja.jpg
Foto: Tim Edukacija

Odgovore stavite na papir, jer ćete u odnosu na njih praviti precizne planove. U sledećem tekstu ćemo podeliti savete spomenute preduzetnice za pravljenje plana koji će vas dovesti do željenih rezultata.


Tim edukacija