MARKETINŠKA STRATEGIJA ZA KONKRETNU NIŠU: Evo kako da kreirate strategiju za užu ciljnu grupu
Niša predstavlja opseg na tržištu kome pripada i vaš biznis i koji obuhvata manji broj ljudi sa specifičnim potrebama i zahtevima.
Prava niša za vaš proizvod može vam olakšati posao na duge staze. Kreiranje marketinške strategije za manji opseg ciljne grupe učiniće da dođete do konkretnijih rezultata i da bolje usmerite sve svoje napore. Pripadanje određenoj niši će vas učiniti daleko atraktivnijim od konkurencije, jer ćete lakše učiniti svoje proizvode neodoljivim ljudima koji se uklapaju upravo u taj segment.
Kako biste u tome uspeli, neophodno je da znate koje korake morate napraviti na putu do kvalitetne strategije. Zato krenite od sledećih nekoliko saveta.
Upoznajte konkurente
Retko će se dešavati da ste sami u svojoj niši. Iako je broj konkurenata daleko manji kada se opredelite za ovakav pristup oglašavanju, to ne znači da oni ne postoje. Važno je samo da ih prepoznate na vreme i da dobro razumete njihov način rada, pristup tržištu, ciljnoj grupi i aktivnosti na društvenim mrežama i ostalim kanalima promocije, koje i vi koristite.
Na ovaj način ćete najpre pronaći element na osnovu koga ćete se izdvojiti.
Upoznajte svoju nišu
Ma koliko da ste različitih istraživanja već uradili preko interneta, ona nisu dovoljna. Da biste uspeli dublje da prodrete u svoju nišu, razgovarajte sa ljudima. Ako razgovor nije opcija, istražite njihovo ponašanje, interakciju sa vašim konkrentima i način na koji komuniciraju. To će vam pomoći da bolje razumete kako treba da im priđete, koje probleme imaju i šta je rešenje koje vi možete da im ponudite. Na osnovu ovih informacija možete preći na sledeći korak.
Suzite svoju nišu
Kada imate razumevanje svoje ciljne grupe i tržišta, vreme je da počnete rad na raslojavanju, odnosno na segmentaciji niše.
Iako je broj ljudi sa kojima komunicirate daleko manji nego u slučaju makrostrategije, i ovde je neophodno profilisati ciljnu grupu. Kako biste mogli da kreirate personalizovane kampanje i pristup svakom pojedinačnom sloju, morate odrediti koji tipovi ličnosti čine vašu publiku, definisati njihove demografske i ostale karakteristike, potrebe i očekivanja.
Idite u susret kupcima
Za vreme istraživanja ćete doći i do informacija o tome gde se kreće vaša ciljna grupa i koje kanale komunikacije koristi za informisanje. To mogu biti medijski portali, poslovne mreže, ali i društvene mreže, video-plaforme ili forumi. Kako biste znali kakve sadržaje da kreirate, gde da pojačate svoju aktivnost i kako da stupite u kontakt sa predstavnicima publike, važno je da najpre saznate gde se oni nalaze.
Osluškujte tržište
U marketingu je važno da ne pretpostavljate. Od ključne je važnosti da uvek budete dobro informisani i imate uvid u ponašanje ciljne grupe i tržišta. Stoga, osluškujte ljude i razgovarajte sa njima, bilo da su vaša publika ili to nisu. Pokušajte da razumete kako oni razmišljaju kada su u pitanju proizvodi i brendovi slični vašim i prilagodite svoju komunikaciju ovim saznanjima.
Radite na svom brendu
Da biste došli do kupaca i da biste sa njima ostvarili dugoročnu saradnju, neophodno je da imate brend koji uliva poverenje i koji će biti prepoznatljiv i jasan, kako kupcima, tako i konkurenciji. Zato stalno radite na svom brendu. Izgradite jak glas koji pripada samo vama, ustanovite sistem poruka koje šaljete i definišite vizuelni identitet koji će se izdvajati od svih konkurenata.
Kreiranje marketinške strategije za nišu vrlo je slično kreiranju makrostrategije. Razlika je u tome što ovaj poduhvat zahteva posebno detaljno poznavanje užeg tržišta i ciljne grupe. Ni jedan ni drugi projekat ne možete realizovati bez izgrađenih veština koje će vas od istraživanja, preko ideje, dovesti do realizacije. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i donesite ključnu odluku koja će omogućiti da postanete uspešan marketinški stručnjak.
Tim edukacija
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega