Od početka pandemije marketinške strategije su se u velikoj meri oslanjale na onlajn kanale, prevashodno koristeći društvene mreže, digitalno oglašavanje i imejl kampanje.

Pitanje koje se nameće jeste šta se desilo s marketingom izvan digitalnog prostora, inače poznatim kao oflajn marketing. Da li se još uvek može pronaći vrednost u marketingu putem bilborda, štampanih oglasa i emitovanih TV reklama?

Odgovor je da nakon pandemije postoji šansa da se marketing vrati u prostor sveta van interneta. On, kako tvrde stručnjaci, predstavlja dopunu koja osnažuje marketing na internetu.

Zato je važno da budete spremni za taj povratak i da možda već sada isprobate neke od oflajn strategija koje vam mogu biti od koristi za unapređenje reputacije vašeg brenda. Evo od čega možete početi.

Vizitkarte

Vizitkarte su oprobana marketinška metoda. Iako deluje kao taktika iz prošlosti, kartica sa posebnim dizajnom zapravo može izdvojiti vaše poslovanje od konkurencije i podržati vrednosti i misiju vašeg brenda.

Vizitkarta ne bi trebalo da bude privilegija direktora. Ako ste vlasnik biznisa, postarajte se da svako u vašoj kompaniji ima svoju vizitkartu koju može uručiti sagovorniku u svakom trenutku — nikad ne znate kada biste mogli da naiđete na potencijalnog klijenta.

Iako ćete možda biti u iskušenju da isprobate generatore dizajna koje možete pronaći na internetu da biste uštedeli malo novca, bolje je odlučiti se za malo ulaganje i razviti sopstveni dizajn. Na taj način možete prilagoditi izgled, boju, teksturu, font i još mnogo toga.

Stoga, potražite lokalne dizajnere ili štamparije kako biste kreirali kartice koje su zaista jedinstvene za vaše poslovanje. Ako je vaš budžet mali, okrenite se platformama za frilensere kao što je Upwork i pronađite početnika koji za vas može uraditi pristojan posao za malu svotu.

pexelspixabay326576.jpg
Foto: Tim Edukacija

Ulaganje u zajednicu

Marketing mimo interneta vam omogućava da stvorite ličniju vezu sa svojom publikom. Ovo je posebno istinito ako angažovanje zajednice uključite u svoju strategiju. Korišćenje vaše platforme, resursa ili proizvoda za pomoć drugima može povećati svest o brendu i učvrstiti njegovu reputaciju kao društveno odgovornog.

Ako sarađujete sa drugim organizacijama ili kompanijama, pažljivo razmotrite koga uključujete u ovu strategiju kako biste bili sigurni da je u skladu sa vrednostima i imidžom vaše kompanije.

Organizacija događaja

Organizacija događaja je odličan način za reklamiranje vašeg brenda van postojeće mreže, jer ova vrsta okupljanja, pored promocije vaših proizvoda i usluga, nudi i mogućnosti za umrežavanje.

Da biste maksimalno iskoristili potencijale svog događaja, ipak morate uključiti taktike digitalnog marketinga, kakve su direktan prenos uživo ili kratki video-snimci za platforme kao što su TikTok i Instagram.

copy-of-link-objava-13-01.jpg
Foto: Tim Edukacija

Saopštenje za medije

Jednostavan, ali efikasan način za povećanje svesti o brendu jeste slanje saopštenja za štampu lokalnim novinarima u vašoj zajednici. Istaknite kako želite da izgradite odnose i zainteresujte ih za svoj brend. Kada pronađete adrese lokalnih predstavnika štampe i izdavača, počnite da šaljete saopštenja koja predstavljaju vaš brend u najboljem svetlu – najave za sve predstojeće događaje koje organizujete, kao što su konvencije, radionice ili akcije prikupljanja sredstava. To vam može pomoći da pozovete novinare na posebne sastanke u svom prostoru.

objava1509.jpg
Foto: Tim Edukacija

Besplatne radionice

Sigurno želite da vaši klijenti znaju da vaš brend čine stručnjaci u svojoj oblasti. Jedan od načina da u tome uspete jeste da ponudite besplatne radionice. Radionica može biti u obliku događaja ili radijskog nastupa na kojem prezentujete vredne informacije dok proširujete svoju mrežu potencijalnih veza. Ova marketinška taktika kod vaše ciljne grupe gradi poverenje. Ako znaju da ste stručnjak za svoj prostor, onda će verovati da su i vaši proizvodi ili usluge vrhunski.

Iako je digitalni prostor zavladao marketingom, važno je setiti se i osnovnih oflajn taktika koje su i dan-danas efikasne i kojima se mnogi brendovi vraćaju. Čak i sada, kada su svi kanali za prenos imformacija onlajn i kada su ljudi naviknuti na virtuelnu komunikaciju, mnogi i dalje željno iščekuju događaje na kojima će moći da vide ljude uživo. Da biste znali kako da iskoristite sve te alate, neophodno je da osmislite kvalitetnu strategiju. Za to će vam biti potrebna znanja i veštine koji se stiču samo posvećenom edukacijom i usavršavanjem. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i donesite odluku koja vam može pomoći da preoblikujete celu svoju karijeru.

Tim Edukacija