Društvene mreže su važne za uspeh brenda. Ali za uspeh nije dovoljno samo održavati prisustvo redovnim objavama; brendovima su potrebni jasni ciljevi koji im pomažu da postignu određene rezultate u kratkom roku i održavaju angažovanje korisnika na duže vreme.

Statistički podaci pokazuju dovoljno: 77 procenata ispitanika kaže da su njihovi marketinški napori bili nedovoljno efikasni u 2022. godini. To je siguran znak da je neophodna promena u pristupu strateškom planiranju.

Ako vodite profil na društvenim mrežama za klijenta, počnite da postavljate jasne ciljeve, jer bez ciljeva nećete znati ni kako da uobličite svoje planove. Za početak, pročitajte sledećih nekoliko saveta za kreiranje kvalitetnih ciljeva.

handswomanlaptopnotebook.jpg
Tim Edukacija 

Povećanje svesti

Povećanje svesti o brendu ogleda se u prenošenju kompanijske poruke potencijalnim kupcima. U praksi to znači više od pukog objavljivanja sadržaja na društvenim medijima – radi se o objavljivanju smislenog sadržaja na svim kanalima na kojima se nalazi vaša ciljna grupa. Metrički parametri koje bi trebalo da pratite jesu ukupan broj pratilaca na društvenim mrežama, broj korisnika koji ima interakciju sa vašim sadržajem, broj deljenja, kao i spominjanja.

Povećanje broja poseta sajtu

Dobijanje više poseta na vašem web sajtu koje stižu direktno sa društvenih medija može pomoći da se poveća broj potencijalnih klijenata, ali i da se umnože konverzije – prodaja ili neke slične akcije. Društvene mreže mogu se koristiti i kao analitički alati za merenje ključnih metričkih pokazatelja za to koliko posetilaca pregleda vaš sajt. Najbitniji pokazatelji koje bi trebalo da pratite jesu broj posetilaca koji stižu sa mreža, procenat ukupnog saobraćaja koji dolazi sa iste adrese, ali i stopa poseta jedne stranice, odnosno postotak onih korisnika koji posećuju vaš sajt, ali se ne zadržavaju na njemu.

closeupofsmartphone248533-2.jpg
Tim Edukacija 

Povećanje broja potencijalnih klijenata

Više potencijalnih klijenata znači više mogućnosti za prodaju. I dok je dolazak do njih obično deo većeg procesa toka prodaje, društvene mreže nude način za početak prikupljanja osnovnih informacija o potencijalnim klijentima.

Metrike koje će vam u tome biti od koristi jesu kontakt-informacije kao što su elektronske adrese klijenata, broj preuzimanja sadržaja sa linkova koje delite na određenim kanalima, ali i učešće u aktivnostima kao što su ankete ili takmičenja.

Povećanje broja interakcija

Broj interakcija korisnika sa vašim objavama na društvenim mrežama meri se radnjama kao što su komentari, sviđanja i deljenja, i pomaže da se stekne utisak o tome koliko vaš marketing na tim kanalima podstiče interesovanja korisnika. Metrički parametri koje ćete pratiti kako biste ustanovili da li ste na pravom putu jesu to koliko korisnika stupa u interakciju sa objavom, koliko korisnika je odlučilo da podeli vaš sadržaj, ali i koliko korisnika deli vaš sadržaj tokom određenog perioda.

goldiphone6withnotepads744464.jpg
Tim Edukacija 

Unapređenje korisničkog iskustva

Kupci dolaze po proizvod ili uslugu, ali ostaju zbog korisničkog iskustva koje mu pružite. Kako da znate da li pružate dovoljno dobro iskustvo? Spremnost da osigurate zadovoljstvo kupaca koristeći društvene mreže možete odrediti merenjem brzine reagovanja na poruke klijenata, kao i prema broju pritužbi primljenih putem društvenih kanala komunikacije.

Unapređenje reputacije

Ako kupci ne veruju vašem brendu, neće kupiti ono što prodajete. A društvene mreže čine korisnicima deljenje mišljenja o vašem brendu lakšim nego ikad primoravajući vas da neprestano upravljate reputacijom.

Ukoliko želite da odredite vrednost svog imidža u javnosti, onda pratite koliko često se vaš brend spominje u objavama, šta ljudi govore o vašem brendu, ali i kakvo je opšte raspoloženje korisnika prema vašem brendu.

facebookinstagramlogos266246.jpg
Tim Edukacija 

Naučite kako da upravljate ciljevima

Da biste bili uspešni u digitalnoj promociji svog brenda, neophodno je da postavite jasne osnove koje će vam pomoći da napredujete. To ne možete uspeti bez odgovarajućih veština, a njih ne možete steći na kratkom kursu. Važno je da uložite dovoljno vremena i da se posvetite usavršavanju. Najmanje dvanaest meseci je neophodno da biste ovladali svim potrebnim alatima i tehnikama koje ćete kasnije koristiti.

Upišite obuku za internet marketing i donesite odluku koja vam može promeniti čitavu karijeru.


Tim Edukacija