Brendiranje preduzeća je važnije nego što se može učiniti na prvi pogled. Spolja, vaš brend može izgledati kao da se sastoji od elemenata kao što su logotipi i boje, ali je zapravo reč o celokupnom identitetu vašeg poslovanja. Vaš brend je ono što vašem poslovanju i ponudi daje ličnost.

Iako je oduvek bilo vitalni deo poslovanja, brendiranje danas može biti važnije nego ikada ranije. Razlog je to što su, uz društvene medije, potrošači svakodnevno izloženi novim ponuđačima. Ono što je odlično za kupce, koji u velikoj ponudi imaju mnogo opcija i mogu pronaći najbolju mogućnost, preduzećima otežava posao.

brownstarbuckspaperongraywoodensurface1435750.jpg
Foto: Tim Edukacija

Zato je neophodno da ovladate osnovama brendiranja i da razumete šta je to što proces brendiranja podrazumeva.

Identitet brenda

Identitet brenda pokazuje ko je vaša kompanija, definiše poziciju na tržištu i stvara konkurentsku prednost. Elementi identiteta uključuju vaše ime, slogan, logo i dizajn. Jednako važno, identitet brenda podrazumeva i ličnost vaše kompanije, uz njenu imovinu, što potom uključuje: svest o brendu, emocionalnu povezanost, kredibilitet i motivaciju za kupovinu.

shallowfocusofmercedesbenzemblem1236792.jpg
Foto: Tim Edukacija

Sve u svemu, vaša robna marka postaje ključna za objedinjavanje akcija i komunikacija. Svaka od ovih komponenata identiteta igra snažnu ulogu u prenošenju konkurentskih prednosti, kvaliteta i operativne efikasnosti. Znaćete da ste uradili dobar posao kada ličnost brenda koju ste kreirali komunicira sa svim zainteresovanim stranama, vodi vaš marketing, omogućava vašim prodajnim snagama da prodaju više i pruža viziju vašim zaposlenima.

Upravljanje brendom

Obezbeđivanje toga da vaš brend odražava najbolje što vaša kompanija predstavlja zahteva strateško planiranje. Strategije koje podržavaju i grade brend uključuju: promociju, marketing, oglašavanje, društvene mreže i predstavljanje vaših lidera. Pored toga, upravljanje brendom zahteva edukaciju i obuku internog tima kako bi se osiguralo usklađivanje ključnih poruka koje se prenose sa onim što želite da vaša publika čuje. Neprekidnim praćenjem i merenjem svesti o brendu, kao i percepcije i lojalnosti kupaca, možete osigurati da vaš brend ima dobru vezu sa javnošću.

cocacolacansandglasseswithlines50593.jpg
Foto: Tim Edukacija

Iskustvo prilikom kontakta sa brendom

Kada ljudi vide vaš logo, pročitaju vaš slogan ili razmišljaju o vašoj kompaniji, iskustvo koje imaju uticaće na to kako se osećaju. To iskustvo i doživljaj brenda kod kupaca se gradi na različite načine. Najbolje metode za vaš brend zavise od tržišta na kom poslujete i načina na koji možete najbolje da im se prikažete.

U svakom slučaju, korisničko iskustvo se oslanja na percepciju javnosti, same proizvode i usluge, kao i na ličnu interakciju potencijalnih korisnika ili kupaca sa kompanijom, što dodatno naglašava zašto je obrazovanje zaposlenih koji su u redovnom kontaktu sa klijentima toliko važno.

Strategija brenda

Jaka strategija brenda je proces preciziranja najjačih odlika vašeg brenda i njihovog integrisanja u jedinstvenu ponudu. Ona donosi vrednost koju kompanija ima da ponudi svojim kupcima. Robusne strategije uključuju taktike za prenošenje obećanja brenda, uz ključne poruke koje služe kao dokaz. Kreativni elementi i ton komunikacije pojačavaju to iskustvo i daju vašem brendu dubinu i ličnost.

Strategija brenda pojašnjava kako se treba pozicionirati na tržištu, ali i kako se može uspostaviti odnos sa kupcima. Na primer, neki poslovni modeli zahtevaju mnogo više interakcije sa klijentima od drugih. Vaš brend je u srcu vaše opšte poslovne strategije i zahteva dubinsko razumevanje potreba vaših kupaca i pozicije vaših konkurenata. Primenjujući strategiju brenda u celoj kompaniji uspešno iznosite svoju jedinstvenu ponudu vrednosti na tržište.

closeupphotoofpersonholdingpanasonicremotecontrolin987586.jpg
Foto: Tim Edukacija

Ako krenete od ova četiri stuba, bićete na dobrom putu da izgradite snažnu ličnost brenda koja će sve vaše aktivnosti preneti na tržište i predstaviti vas javnosti u najboljem svetlu. Međutim, kako biste imali znanja i veštine koji su vam potrebni da to uradite, neophodno je posvetiti neko vreme usavršavanju i unapređenju svojih veština. Upišite obuku za menadžment u marketingu i ovladajte ne samo teorijom, već i praksom. Samo tako ćete naučiti i kako da svaki od koraka primenite u svom svakodnevnom poslu.

Tim Edukacija