Prethodne dve godine su u velikoj meri ubrzale prelazak na hibridni rad, ali saradnja na daljinu počela je mnogo ranije. Uz sve veće oslanjanje na onlajn alate, mnogi već godinama rade zajedno sa različitih lokacija. U nastavku pročitajte proverene savete koji će vam pomoći da unapredite način na koji radite na daljinu u kreativnoj industriji.

Radite na brifovima

Kad kreativne projekte započnete na pravi način, to je već pola završenog posla. Svima je poznato da je takozvano bombardovanje idejama u oluji mozgova („brainstorming”) važan deo procesa i da je u njega neophodno uključiti što više ljudi. S druge strane, i odlučivanje o pravcu vašeg daljeg rada podjednako je važno.

Da poboljšate svoje veštine brifinga, držite se sledećih saveta: vodite se ciljevima, u komunikaciji prenosite jednu jasnu ideju, dajte jasne okvire projektu i objasnite kome je proizvod namenjen. Uz kvalitetno opisan zadatak, svi znaju svoje uloge i mogu ići u istom smeru. Vreme koje na početku utrošite na detaljno opisivanje ciljeva i procesa rada uštedeće vam mnogo vremena kasnije.

authorblogcreatecreative267569.jpg
Foto: Tim Edukacija

Zakažite sastanak na početku projekta

Neki ljudi veruju da, ako provedete dovoljno vremena na takozvanom brifu, nema potrebe da sve to ponovo verbalizujete. Međutim, poziv za početak projekta osigurava da svima bude jasno sve o izabranom pravcu rada i ciljevima.

Najvažniji deo jeste da se dogovorite o vremenskom okviru. Fleksibilnost je važna, ali isto toliko je važan i završetak projekta. Izrada plana koraka biće takođe pravi trenutak da se uverite da svi znaju koje delove projekta poseduju i za koje su na kraju odgovorni.

Prvi sastanak je takođe najbolje vreme za postavljanje pitanja, jer na kraju krajeva ponekad su potrebne oči nekog ko nije u procesu da se sazna šta je propušteno prilikom pisanja brifa. Zato obavezno otvorite mogućnost za pitanja i odgovore nakon početnog sastanka

manwearinggrayblazer838413.jpg
Foto: Tim Edukacija

Budite jasni i otvoreni u komunikaciji

Rad na daljinu znači da komentar gubi svoj ton i kontekst. To posebno važi za spoljne aktere koji neretko nisu navikli da daju konstruktivnu kritiku kreativcima. Zbog toga je od suštinskog značaja razviti sposobnost davanja jasne povratne informacije na način koji se lako koristi i lako pretvara u plan akcije.

Opremite se odgovarajućim alatima

Posedovanje alata koji kombinuje protok povratnih informacija i automatizuje proces davanja odobrenja sve će učiniti lakšim.

Namenski alati će vam takođe pomoći da pratite posao koji radite, verzije koje pravite i vreme koje provodite na projektu. Pored toga, ulaganje u potrebne alate povećaće vašu cenu na tržištu.

womaninbluetanktopusingmacbook3794246.jpg
Foto: Tim Edukacija

Koristite kvalitetne integracije

Uz prave integracije, možete da dobijate i pregledate komentare bez potrebe da napuštate prozor svog projekta u Photoshopu. I kao što svi znamo, nije za sve potreban sastanak, pa čak ni mejl. Ponekad je potrebno samo da pravoj osobi postavite kratko pitanje, a korišćenje integracija osigurava da se ništa ne izgubi u procesu.

Najbolje integracije, kao što je primera radi Hightale, rade besprekorno i nevidljive su, što je posebno važno za kreativce koji žele da izbegnu bilo kakvu smetnju i fokusiraju se na svoj rad.

womaninorangecrewnecktshirtsittingonbrownwooden3762368.jpg
Foto: Tim Edukacija

Naučite kako da zarađujete radeći od kuće

Dizajneri često biraju da svoj posao obavljaju od kuće, jer žele da osmisle svoje kreativno okruženje i pravila prilagode svojim navikama. Međutim, da biste bili u poziciji da organizujete posao kako želite, neophodni su vam znanje i veštine kojima ne možete ovladati posle samo nekoliko meseci na kratkom kursu. Za takvu startnu poziciju morate uložiti bar godinu dana u svoju edukaciju, kako biste došli do karijere kakvu ste zamislili i osposobili se svim znanjima koja ćete kasnije koristiti.

Upišite obuku za grafički dizajn i napravite korak ka karijeri kakvu ste oduvek priželjkivali.

Tim Edukacija