Ljudi vole da kupuju koristeći svoje mobilne telefone. Zapravo, kako piše portal Insider intelligence, mobilna trgovina – ili m-trgovina – po svemu sudeći činiće skoro polovinu maloprodajne trgovine do 2025. godine. Shodno tome, ne čudi da postoje stotine specijalizovanih aplikacija za kupovinu svih vrsta proizvoda – od odeće i elektronike do automobila i kuća.

Sa jedne strane, to je dobra vest za iskusne oglašivače koji žele da unaprede svoje kanale komunikacije i dođu do veće izloženosti javnosti. S druge strane, osnivanje e-prodavnice i upravljanje njom postaje kompleksnije i zahteva drugačiji set znanja u odnosu na vođenje maloprodajnog objekta.

Ako želite da pokrenete svoju prodavnicu, za početak saznajte koje su najbolje prodajne aplikacije, ali i šta ih čini toliko dobrim i popularnim.

pexelsolyakobruseva8938735.jpg
Foto: Tim Edukacija

Amazon

Amazon je jedno od najvećih onlajn tržišta na svetu. Ovaj gigant e-trgovine omogućava prodavcima da prodaju nove ili polovne artikle u zamenu za procenat profita. Na platformi je izlistano preko 350 miliona proizvoda, od odeće, nakita, knjiga, elektronike, kuhinjskog pribora, nameštaja, igračaka i proizvoda za bebe.

Amazon sada isporučuje robu u više od 100 zemalja, a čak nudi i isporuku istog dana i preko noći u određenim oblastima. Njihova mobilna aplikacija olakšava kupovinu, a funkcije poput poređenja cena, personalizovanih oglasa, popusta i rasprodaja omogućavaju vrhunsko korisničko iskustvo pri online kupovini.

Asos

Asos je aplikacija za kupovinu garderobe koja sadrži preko 850 brendova i 85.000 proizvoda u različitim kategorijama kao što su odeća, šminka, obuća i modni dodaci. Aplikacija olakšava kupcima kupovinu cele kombinacije, a takođe i besplatnu dostavu i opcije vraćanja. Pored toga, ona čak korisnicima daje mogućnost da slikaju i šalju fotografije proizvoda kako bi za njih potražila slične artikle.

Maloprodajna aplikacija sada isporučuje robu u više od 24 zemlje širom sveta i podržava popularne načine plaćanja kao što su PayPal, Apple Pay, Google Pay, kao i glavne kreditne i debitne kartice.

pexelsolyakobruseva8938734.jpg
Foto: Tim Edukacija

ThredUp

ThredUp je onlajn prodavnica polovne robe u kojoj kupci mogu da pronađu korišćene modne artikle. Razlika u odnosu na ostale slične prodavnice jeste to što je svaki proizvod kompanija unapred proverila, pa su neki artikli takođe označeni kao „novi sa etiketom“. Kupci mogu pronaći odlične ponude za dizajnersku odeću, torbe, nakit, cipele i modne dodatke. ThredUp takođe pomaže prodavcima, jer ako se artikal proda, prodavac dobija platu u gotovini ili kredit za dalju kupovinu.

pexelsandreapiacquadio3769747.jpg
Foto: Tim Edukacija

Facebook marketplace

Facebook marketplace je prethodnik svih prodavnica na društvenim mrežama. Kupci se mogu povezati sa prodavcima u svojoj oblasti ili u drugim gradovima kako bi pronašli nove i polovne proizvode u različitim kategorijama. Najveća prednost prodaje na Facebooku leži u činjenici da je aplikacija besplatna za korišćenje za svakoga ko ima nalog na Facebooku. Možete da navedete i kupite proizvode bez skrivenih naknada, da komunicirate sa kupcima i prodavcima preko Mesindžera, pa čak i da naplatite robu na glavnoj aplikaciji Fejsbuk.

Instagram shopping

Kupovina na Instagramu omogućava brendovima da kreiraju izloge u aplikaciji, da uključe oznake proizvoda na fotografijama i video-snimcima, formiraju kataloge proizvoda, stranice sa detaljima o artiklima, ali i da isplaniraju lansiranje novih proizvoda, pa sve do finalnog koraka i naplate na Instagramu.

Korisnici mogu pronaći prodavnice, kolekcije i vodiče kroz opciju „Kupovina” u aplikaciji, a budući da je kupovina takođe povezana sa algoritmom platforme, oni mogu da vide i personalizovane preporuke za brendove i proizvode u okviru svojih profila.

pexelsandreapiacquadio3756345.jpg
Foto: Tim Edukacija

Naučite kako da kreirate svoju e-prodavnicu

Naveli smo 5 prodavnica koje su danas najpoznatije i donose najviše kada je u pitanju inspiracija za osmišljavanje i kreiranje sopstvene prodavnice. Međutim, da biste ovladali i kreativnim, ali i oglašivačkim delom, nemojte gubiti vreme na kratkim kursevima od po nekoliko meseci. Biće vam potrebno bar godinu dana za kvalitetnu teorijsku osnovu i veštine koje ćete koristiti da biste razradili svoj biznis na internetu.

Zato upišite obuku za e-commerce i napravite korak ka svom poslu, koji od ove tačke može samo da napreduje i donosi prihode.


Tim Edukacija