PREDVIĐANJA ZA 2023: Ovo će biti ključni trendovi u zapošljavanju za 2023. godinu
Velika rezigniranost, ali i trend ostavki, („great resignation“, igra reči: u engleskom je resignation rezigniranost, predaja, ali takođe i ostavka) pokazao je potrebu za promenama u radnom okruženju. Naime, tokom 2021. godine oko 47 miliona ljudi podnelo je ostavku samo u Americi, a trend se proširio i na Evropu, pa čak i na Balkan. Uzrok ove velike metamorfoze tržišta rada objašnjava se razmatranjem onoga što milenijalci i generacija Z žele da urade sa svojom karijerom.
Evo šta su trendovi koje profesionalci očekuju od poslodavaca u 2023. godini.
Rad od kuće
Davanje mogućnosti timovima da rade na daljinu postalo je važnije nego ikada ranije, jer kompanije nastoje da zadrže postojeće talente. Prema projekciji koju je za severnoameričko tržište napravio Ladder, 25% svih kancelarijskih poslova preseliće se na hibridno okruženje ili na rad na daljinu (remote) do kraja 2022. godine, i ta tendencija će nastaviti da se povećava do 2023. godine.
Meke veštine su sve više na ceni
Prema istraživanju Univerziteta Harvard, 85% uspeha na poslu dolazi od dobro razvijenih mekih veština, a samo 15% od tehničkih veština.
Verovatno ste ranije čuli da postoje meke veštine. Čak i ako su tehničke veštine još uvek tražene, meke su postale komponenta koju regruteri aktivno traže. Čak 93% regrutera smatra ih bitnim ili veoma važnim. A ovo je još tačnije od početka pandemije, jer regruteri danas traže kandidate koji su veoma prilagodljivi i autonomni. Oni traže ličnosti koje mogu dokazati da promena nije problem.
Neke kompanije odlučile su da sarađuju sa fakultetima i stručnjacima kako bi kreirale nove oblike treninga za interne zaposlene. Ali i dalje je teško proceniti da li su ljudi posvećeni tome i da li to ima pravi uticaj na rezultate.
Brendiranje poslodavca kao sve popularniji aspekt
Kompanije shvataju da talenti sve češće pre prijavljivanja za posao istražuju kulturu brenda. Oni koji traže posao žele da budu sigurni da je kompanija za koju se prijavljuju usklađena sa njihovim osnovnim vrednostima i žele da imaju što je moguće više dodatnih beneficija.
Stručnjaci za brendiranje poslodavaca (Employer Branding) prevashodno vode računa o tome kako kompanija može poboljšati svakodnevni život svojih zaposlenih. Oni takođe obraćaju pažnju na stvaranje odgovarajuće ravnoteže između privatnog i poslovnog života i na to da li kompanija ceni brigu o mentalnom zdravlju.
Da bi održale dobar imidž, kompanije između ostalog koriste društvene mreže, na kojima pokazuju brigu o iskustvu kandidata i o građenju kvalitetnog odnosa sa njima. Mreže su postale važan pokazatelj za one koji traže posao, jer je to prvi kanal koji gledaju pre nego što se prijave na oglas za posao.
Koncept raznolikosti i inkluzije
Globalni lideri mahom smatraju da kulturološki raznolik tim eksperata podstiče inovacije, kreativnost i veću profitabilnost.
Međutim, trenutno samo jedan od 3 regrutera vodi računa o raznolikosti kandidata. Pokazatelji različitosti kao što su pol ili etnička pripadnost kandidata koji su privučeni, intervjuisani ili angažovani danas se retko koriste. Ali 2023. godina će biti godina promene u tom odnosu, jer sve više klijenata ulaže napore u ostvarenje raznovrsnosti i inkluzije. Dakle, agencije za zapošljavanje će morati da se usredsrede na primenu inovativnih alata za evaluaciju kandidata dizajniranih da eliminišu pristrasnost u regrutovanju i zapošljavanju.
Borba za kvalitetne nove zaposlene sve je ozbiljnija i situacija je takva da više nisu poslodavci ti koji biraju, već su se uloge obrnule. Ako vas interesuje uspostavljanje zdrave osnove poslovanja, kvalitetnih procesa selekcije kandidata i jakih organizacionih struktura, upišite menadžment u ljudskim resursima i postanite ekspert koji je u današnje vreme potreban svakoj industriji..
Tim Edukacija
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore