Približavamo se kraju još jedne godine koju su obeležila previranja u svetu glavnih društvenih mreža. Stara-nova Meta nastavlja postepeno da opada, TikTok nastavlja da raste, a Twitter je usred velike promene u menadžmentu čije će posledice sigurno biti ogromne.

Uz sve što se dešava, teško je predvideti šta bi moglo biti sledeće. Zato ćete u nastavku saznati koje očekivane promene će nastati tokom sledeće godine.

accessappapplicationapps267399.jpg
Foto: Tim Edukacija

Facebook

Preporuke veštačke inteligencije (AI)

Može se očekivati da ćete u narednoj godini kao korisnik videti više sadržaja sa stranica drugih korisnika koje ne pratite, a koji će se infiltrirati u vaš Facebook feed.

closeupofsmartphone248533.jpg
Foto: Tim Edukacija

Ovaj trend potiče od konkurentske mreže TikTok, koja se fokusira na najbolje sadržaje svih korisnika. Umesto da vas tera da napravite sopstvenu društvenu segmentaciju, TIkTok želi da vidite najbolje što na platformi postoji. To ovoj mreži omogućava da maksimalno angažuje korisnika, jer vaš koktel sadržaja nije ograničen na ažuriranja sa određenih profila koje odaberete. Facebook je s razlogom odlučio da se priključi tom trendu.

Redefinisanje izloženosti prijateljima

Facebook traži drugi način da na bolji način istakne postove porodice i prijatelja, što je oduvek bila osnova mreže. Ključna razlika zbog koje je ova mreža od koristi jeste društveni doseg i činjenica da kao korisnik morate da odete na Facebook da biste proverili najnovije vesti kod prijatelja, porodice i grupa koje pratite. Druge aplikacije ne mogu da se takmiče u tome. Međutim, vrednost ove postavke je poslednjih godina opala, jer s jedne strane korisnici objavljuju manje nego ranije, a s druge strane – ostale aplikacije pružaju više zabave.

androidphoneappblurbusiness389734.jpg
Foto: Tim Edukacija

Instagram

Veštačka inteligencija vlada i Instagramom

Kako bi maksimalno angažovao korisnika, baš kao i Facebook, i Instagram se oslanja na preporuke sadržaja date od veštačke inteligencije. Još u julu, nakon pritužbi različitih korisnika visokog profila, Instagram je objavio da smanjuje količinu postova koje veštačka inteligencija preporučuje korisnicima „sve dok to ne bude ispravno“ ne bi li osigurao dobro korisničko iskustvo kao rezultat ovog procesa.

Za Instagram ovo predstavlja veliku promenu, jer je glavni korisnički fid sada zbrka starih i novih objava, zajedno sa nasumičnim sadržajima sa stranica koje ne pratite. Iako se trenutno čini da ova intervencija ne funkcioniše, Instagram želi da korisnicima ponudi više od najboljeg sadržaja iz cele aplikacije, stavljajući akcenat na same autore.

Napredne integracije

Kao što je navedeno, Instagram, sa svojom kreativnijom osnovom i vezom sa talentima, predstavlja ključni most između trenutnog stanja i metaverzuma – zbog čega ova mreža toliko želi da uspostavi jače sisteme za svoje autore. Imajući to na umu, može se očekivati da će Instagram dodati nove oblike kreiranja sadržaja tokom 2023. godine. Oni će uključivati AR (proširena realnost) i 3D postove. Očekuje se dalja integracija NFT umetnosti (digitalna umetnost optimizovana za kriptovalute) i promocija novih oblika sadržaja koji se mogu prikazati u aplikaciji.

goldiphone6withnotepads744464.jpg
Foto: Tim Edukacija

Naučite kako da iskoristite nove trendove

Pored navedenih mreža, postoji čitav jedan univerzum kanala koje možete koristiti da biste unapredili, kako svoj lični, tako i kompanijski brend. Međutim, trendovi sami za sebe vam ne mogu previše pomoći, ukoliko nemate zdrave teorijske i praktične osnove. Njih ne možete steći na kratkim kursevima koji će samo zagrebati površinu. Uložite bar godinu dana u svoju edukaciju da biste ovladali svim veštinama koje će vam biti potrebne za karijeru u toj oblasti.

Upišite obuku za marketing na internetu i naučite sve što vam je neophodno za posao u digitalnim vodama.

Tim Edukacija