Kreiranje marketinške strategije je ključni deo promocije svakog proizvoda, usluge ili brenda. Ovaj poduhvat uključuje identifikaciju ciljne grupe, uspostavljanje marketinških ciljeva, analizu konkurencije, određivanje budžeta i odabir pravih kanala komunikacije.

Postoje mnogi izazovi sa kojima se kompanije mogu suočiti prilikom kreiranja strategije.

U nastavku pronađite neke od najvećih izazova sa kojima se kompanije susreću prilikom kreiranja marketinške strategije, ali i potencijalna rešenja koja će vam pomoći da ih prevaziđete.

pexelsgeorgemorina4960420.jpg
Tim Edukacija 

Identifikacija ciljne grupe

Identifikacija prave ciljne grupe je ključna za uspeh marketinške strategije. Međutim, može biti teško da odredite ko su zapravo ti ljudi do kojih želite da dođete. S druge strane, važno je i pitanje odabira najboljih načina da zaokupite njihovu pažnju i u njima pobudite interesovanje.

Potencijalno rešenje: Da bolje razumete svoju publiku i da odredite najefektnije načine da im pošaljete poruku, koristite alate za analizu ciljne grupe, kao što su Google Analytics ili neki od alata za društveno slušanje (social listening), kao što je Brand24.

Određivanje budžeta

Dodeljivanje pravog iznosa budžeta sektoru za marketing može biti veliki izazov, što se posebno odnosi na manje kompanije.

pexelsgeorgemorina4960323.jpg
Tim Edukacija 

Potencijalno rešenje: Pronađite ravnotežu između investiranja u promociju i rezultata koje dobijate. Kako biste došli do sume koja vama odgovara i koja će vam pomoći da dođete do rezultata, biće vam potreban detaljan uvid u izveštaje i analizu prethodnih ulaganja.

Odabir pravih kanala

Sa ogromnim brojem različitih marketinških kanala na raspolaganju, može biti teško odlučiti se za jedan koji ćete koristiti. Samo digitalne platforme nude dvocifren broj mogućnosti i svaka se može činiti kao potencijalno dobra za vaš brend.

pexelsgeorgemorina4960464.jpg
Tim Edukacija 

Potencijalno rešenje: Razmislite o tome koji kanali će biti najefektniji za dosezanje vaše ciljne grupe i postizanje vaših marketinških ciljeva. Vratite se na pitanje ciljne grupe i pre svega razmislite kuda se vaša publika kreće i na kom mestu je najveća verovatnoća da se sretnete.

Upravljanje očekivanjima korisnika

Korisnici imaju velika očekivanja i može biti teško da se prilagodite njihovim potrebama i željama, a da se istovremeno razlikujete od konkurenata.

Potencijalno rešenje: Budite transparentni u vezi sa svojim promotivnim aktivnostima i jasno komunicirajte kako biste preneli vrednost onoga što nudite. Koristite povratne informacije korisnika da unapredite svoje usluge i poboljšate svoju strategiju.

Razvoj plana za marketing sadržaja

Kreiranje plana za kreiranje i distribuciju vrednog, relevantnog i konzistentnog sadržaja može biti izazov, naročito za kompanije koje su nove u ovom vidu promocije.

brownframedeyeglasses905163.jpg
Tim Edukacija 

Potencijalno rešenje: Koristite kalendar sadržaja da planirate i rasporedite svoje objave i koristite alate za analitiku da pratite efektivnost svog sadržaja i donosite odluke zasnovane na podacima o tome šta treba da kreirate sledeće.

Praćenje i merenje rezultata

Pratiti i izmeriti uspeh marketinških aktivnosti takođe može predstavljati izazov. Ovo posebno stoji kada ste se u prethodnim koracima opredelili za veći broj kanala i taktika koje vas vode do ostvarenja ciljeva.

pexelsgeorgemorina4960341.jpg
Tim Edukacija 

Potencijalno rešenje: Koristite alate kao što su Google Analytics ili Meta analitika da pratite efektivnost promotivnih aktivnosti. Odluke zasnujte na konkretnim podacima, prema kojima ćete podešavati i unapređivati svoju strategiju.

Marketinška strategija je prvi korak, ali je i osnova za svaku narednu inicijativu koju ćete morati sprovesti kako biste ostvarili uspeh i stekli veći profit. Međutim, kako biste mogli da razmišljate strateški i uspeli da obuhvatite sve ključne segmente strategije, neophodno vam je ozbiljno znanje i praktično iskustvo. Zato upišite obuku za marketing menadžment i ovladajte svim veštinama koje ćete kasnije moći da iskoristite u svakoj industriji kojoj je potrebna promotivna aktivnost, što se odnosi na gotovo svaku kompaniju.

Tim Edukacija