SAVETI ZA PRODAVCE: Evo kako da osmislite i uvežbate elevator pitch koji će prodati bilo šta
Elevator pitch, u prevodu sa engleskog kod nas poznat kao govor iz lifta, jeste brzi sažetak vaše poslovne istorije, iskustva i svrhe rada. Trebalo bi da bude dovoljno kratak da ga možete celog izvesti tokom kratke vožnje od prizemlja do vrha zgrade, otuda i naziv.
Ovaj govor bi trebalo da sadrži sve o vama: ko ste, šta radite i šta želite da radite, ako tražite posao, i sve to isto ali usmereno na vaš proizvod ukoliko želite nešto da prodate.
Urađen ispravno, kratak govor će vam pomoći da se predstavite potencijalnim saradnicima iz industrije na ubedljiv način. Može vam pomoći da izgradite svoju mrežu, nađete posao ili se povežete sa novim kolegama prvog dana na poslu. Zato je važno da unapred osmislite šta želite da kažete. Evo nekoliko saveta kako da to i postignete.
Kada da koristite pitch
Ako tražite posao, iskoristite svoj kratki govor na sajmovima poslodavaca, kao i na mreži u svom rezimeu na LinkedInu ili biografiji na Twitteru. Govor u liftu je takođe odličan način da steknete samopouzdanje da se predstavite HR menadžerima i predstavnicima kompanije.
Takođe možete da ga koristite na događajima za umrežavanje i konferencijama. Ako prisustvujete događajima koji okupljaju stručnjake iz vaše industrije, predstavite se njime svima koje sretnete.
Kako da pripremite svoj pitch
Vaš govor treba da bude kratak. Ograničite ga na 30–60 sekundi. Ne morate da uključite celu svoju radnu istoriju i ciljeve u karijeri. Vaša prezentacija treba da bude kratak pregled onoga ko ste i šta radite, kako bi sagovornici stekli širu sliku.
Morate biti ubedljivi. Iako je kratak, vaš govor treba da bude dovoljno ubedljiv da izazove interesovanje slušaoca za vašu ideju, organizaciju ili iskustvo.
Podelite svoje veštine. Vaša prezentacija mora da objasni ko ste i koje kvalifikacije i veštine imate. Pokušajte da se fokusirate na svoje prednosti koje predstavljaju univerzalnu vrednost za svakog sagovornika. To je sjajna prilika da se malo pohvalite, ali izbegavajte da zvučite hvalisavo – jednostavno podelite ono što vas čini konkurentnim.
Najbolji način da se osećate prijatno kada držite govor pred nekim nepoznatim jeste da ga vežbate dok brzina i ton ne dođu prirodno, tako da ne zvučite kao robot.
Što se sadržaja govora tiče, navići ćete se da ga menjate dok trenirate. Što više vežbate, to će vam biti lakše da to iznesete kada ste na događaju za umrežavanje ili na intervjuu za posao.
Šta još može pomoći
Budite pozitivni i fleksibilni. Retko ćete imati priliku da iznosite svoj govor prilikom konkretnog intervjua, pa zato pokušajte da budete opušteni i otvorenog uma. Ne navodite stvari koje ne biste inače radili. Na primer, ako ne želite da putujete mnogo zbog posla, to je potpuno legitimno, ali ne morate odmah da date te informacije. Ovo je vaša šansa da ostavite odličan prvi utisak kod potencijalnog poslodavca, pa se potrudite da je iskoristite.
Navedite svoje ciljeve, ali ne morate biti previše konkretni. Ako preterano usko definišete svoj cilj, to vam neće pomoći, jer će se vaša prezentacija koristiti u mnogim okolnostima i sa mnogo različitih tipova ljudi. Ali zapamtite da kažete šta želite. Primera radi, ako ste u sektoru prodaje, možete reći da ste u potrazi za prilikom da primenite svoje prodajne veštine na novom tržištu.
Upoznajte svoju publiku i razgovarajte sa njima. U nekim slučajevima korišćenje žargona može biti moćan potez, jer dokazuje vaše znanje u industriji. Ali budite oprezni kada ga koristite, posebno ako razgovarate sa regruterima, kojima bi termini mogli biti nepoznati i neprimereni. Budite jasni i koncizni ali i spremni da ubacite poneku reč iz žargona.
Pripremite vizitkartu ako je imate i ponudite je na kraju razgovora kao način da nastavite dijalog. Ako to ne učinite, možete ponuditi da koristite svoj pametni telefon da biste podelili svoje kontakt-informacije. Kopija vašeg CV-ja, ako ste na sajmu poslova ili profesionalnom umrežavanju, takođe će pokazati vaš entuzijazam i spremnost.
Bilo da se bavite prodajom, ili da želite da unovčite svoje znanje, predstavljanje onoga što najbolje radite biće od velikog značaja za finalni rezultat vaših napora. Ali važno je znati da to nije osnova i da ćete imati još dosta različitih prilika, sve dok radite na svojim veštinama i učite kako da prodate ono što je korisnicima potrebno. Zato upišite obuku za menadžment prodaje i nikada više nemojte brinuti o poslu.
Tim Edukacija
"VELIKA JE ČAST I ODGOVORNOST ŠTO SAM DANAS OVDE" Vučić u Azerbejdžanu: Pozivam sve velike sile da reše probleme u Ukrajini, na Bliskom istoku i svuda u svetu