Ako je vaš cilj organsko privlačenje saobraćaja na vaš web sajt, morate imati jaku i isprobanu strategiju optimizacije stranice. Što je vaš sistem optimizacije bolji, to će se vaš sajt bolje rangirati na listi rezultata pretraživača. A što se više budete približavali vrhu prve stranice, više ljudi će pronaći vaš proizvod, uslugu ili blog.

pexelsgeorgemorina4960420.jpg
Tim Edukacija 

Da bi odlučio koji su sajtovi najrelevantniji za zahteve korisnika, Google koristi složene algoritme za procenu sadržaja sajta, elemenata stranice, oznaka i dostupnosti. Ako želite da vas ljudi pronađu, morate biti sigurni da se pretraživaču dopada ono što ste objavili.

Evo kako da u tome i uspete.

Gledajte očima Googlea

Pogledajte šta Google vidi pomoću alata kao što je Yoast. On vam pruža povratne informacije o vašem sadržaju u realnom vremenu, tako da ćete brzo otkriti da li je raspored i izbor ključnih reči koje koristite u skladu sa najboljim praksama, da li su slike pravilno označene i da li vaše objave imaju dobru ocenu čitljivosti. Ovakvi alati vam takođe daju mogućnost da vidite kako ćete se pojaviti u rezultatima pretrage i da li se vaša ključna reč za fokus korisnika pojavljuje u naslovu, sadržaju i metaopisu.

Označite vizuelna rešenja na sajtu

Optimizujte sve svoje slike pomoću takozvanih alt tagova. U pitanju je polje koje ćete videti najčešće prilikom pripreme fotografije, odnosno vizuelnog rešenja za objavu.

pexelspixabay270637.jpg
Tim Edukacija 

S druge strane, kvalitet slika na vašem sajtu je takođe važan. Ne samo da kvalitetne fotografije poboljšavaju korisničko iskustvo, već Google uzima u obzir i rezoluciju prilikom indeksiranja.

Pošto računari čitaju samo reči, uverite se da pretraživač može da pronađe vaše fotografije koristeći opise bogate ključnim rečima. Primera radi, bolje ćete se rangirati ako svoju sliku nazovete „pas-na-livadi“ nego ako koristite standardne nazive datoteka poput „IMG0232293“..

Ne pravite duplikate

Izbegavajte dupliranje sadržaja. Proverite svoj sajt da biste se uverili da svaki URL ima jedinstven sadržaj jer ćete biti kažnjeni ako se isti opisi, nazivi ili tekstovi koriste više puta. Tako, na primer, ne biste smeli da koristite isti opis proizvoda na stranicama za „ženske tašne“, „ženske kožne tašne“ ili „ženski aksesoar“.

Kategorišite pametno

Kao i tagovi, kategorije vam pomažu da organizujete objave koje su na neki način povezane. Oni takođe daju naznake čitaocima o sadržaju teksta i olakšavaju posetiocima sajta da pronađu relevantne postove na slične teme. Kada je reč o platformi WordPress, koju većina koristi za kreiranje web stranica, tagovi su opcionalni, ali su kategorije obavezne. Primera radi, ako su vam tema cipele, kategorije mogu biti „obuća“ i „ženske cipele“, a tagovi bi bili „plave“ i „salonke“.

Radite na linkovima

Istraživanja potvrđuju da, iako brojevi u naslovu posta podstiču čitaoce da kliknu da pročitaju članak, oni ne utiču na rangiranje vaše web stranice. Zato budite kratki – po mogućnosti pet reči ili manje, kada su u pitanju sami linkovi. Primera radi, ako objavljujete sadržaj pod nazivom „10 saveta za negu kože leti“, skratite link koji koristite na „nega-kože-leti“.

Ne zaboravite da koristite crtice, a ne oznake za donju crtu jer Google smatra donju crtu produžetkom reči, što može smanjiti rang stranice.

Radite na odnosima sa autorima

Važno je da napravite dopadljivu i funkcionalnu web stranicu, ali jednako je važno i da upravljate svojim odnosima online da biste ostali ispred konkurencije.

Povezivanje sa autorima vam daje tu prednost. WordPress, primera radi, vam pruža gotove funkcionalnosti, kao što su blogovi i pingbackovi, kako bi vam pomogao da uspostavite konekcije. Metoda pingback koristi se da autor bude obavešten o članku koji ste postavili na svom sajtu o svim novostima, a trackback mu pokazuje da ste spomenuli njegov ili njen rad.

Važno je da pratite ko vas spominje i gde se koriste vaši linkovi kako biste znali koji spoljni sadržaj utiče na vaš rang.

pexelsoleksandrpidvalnyi9822732.jpg
Tim Edukacija 

Google uzima u obzir sve te odnose kada razmatra koliko je vaš brend popularan među korisnicima, saradnicima iz industrije i konkurentima..

Naučite kako da unapredite rang svoj sajta

Svaki od ovih saveta vam može doneti višestruku vrednost i pomoći vam da unapredite svoju poziciju, međutim, ako nemate dobro optimizovan sajt za početak,ništa od toga vam neće previše pomoći. Ne zavaravajte se da optimizacijom možete ovladati za nekoliko meseci na kursu. Neophodno je da uložite bar godinu dana u svoju edukaciju, da biste mogli da dođete do rezultata koji će unaprediti vaš biznis u celosti.

Zato upišite SEO obrazovni program i napravite korak ka dobro optimizovanom sajtu ili karijeri eksperta za optimizaciju.

Tim Edukacija