Merenje efikasnosti vaših inicijativa u odnosima s javnošću je ključno za razumevanje uticaja kampanja i donošenje odluka zasnovanih na relevantnim podacima. Pravi pokazatelji mogu vam pomoći da razumete kako ciljna publika percipira vaš brend, da pratite doseg vaših poruka i izmerite uticaj vaše medijske pokrivenosti.

Identifikovanjem i praćenjem ključnih metričkih parametara brendovi mogu da steknu značajan uvid u svoj PR učinak i da prilagode napore kako biste poboljšali rezultate.

copy-of-kurirtekst.jpg
Foto: Tim Edukacija

Važno je napomenuti da u PR-u metrički parametri ne služe isključivo za merenje ishoda kampanje, već i za usmeravanje same faze planiranja. Zato u nastavku pročitajte koji od njih su ključni za vas kako biste efikasnije organizovali inicijative na kojima radite.

Broj impresija

Broj prikaza je jedan od ključnih pokazatelja u PR-u jer meri ukupan broj pregleda nekog sadržaja ili poruke. Ovaj način da se proceni potencijalni doseg vaših PR napora može se koristiti i za praćenje učinka različitih kanala i taktika. Primera radi, ako uporedite tekst saopštenja za javnost distribuiranog putem elektronske mreže sa objavom na društvenim mrežama, metrika broja prikaza može vam pokazati šta je imalo veći doseg.

pexelsrodnaeproductions7948041.jpg
Foto: Tim Edukacija

Impresije se takođe mogu koristiti za merenje efikasnosti različitih vrsta sadržaja. Tako, na primer, možete da uporedite utiske koje generiše video-materijal sa onima sa slikom da biste videli koji od njih ima bolji odjek kod vaše ciljne grupe.

Medijska pokrivenost

Medijska pokrivenost je važan metrički pokazatelj jer meri koliko puta se vaš brend ili organizacija pominje u medijima. Ona vam može dati generalni osećaj dometa i uticaja vaših PR napora, kao i ukazati na efikasnost različitih kampanja i strategija.

Primera radi, ako uporedite medijsku pokrivenost koju je generisalo saopštenje za javnost sa medijskim događajem, metrika medijske pokrivenosti može vam pokazati šta je imalo veći uticaj.

pexelsgeorgemorina4960323.jpg
Foto: Tim Edukacija

Takođe se može koristiti za praćenje dometa različitih tipova medija, kao što su onlajn, štampani mediji i televizija. Podaci koje na ovaj način steknete mogu da pruže dobro razumevanje o tome gde je vaša ciljna publika izložena vašem brendu.

Share of Voice – koliko se priča o brendu

Share of Voice (SOV) je metrika koja meri proporciju medijske pokrivenosti koju vaš brend ili organizacija dobija u poređenju sa vašim konkurentima. U pitanju je način da pratite vidljivost vašeg brenda i može se koristiti za identifikaciju oblasti na kojima je potrebno više raditi.

pexelsrodnaeproductions7948062.jpg
Foto: Tim Edukacija

Primera radi, uvid u to da vaši konkurenti stalno dobijaju više medijske pokrivenosti od vašeg brenda može ukazivati na potrebu za prilagođavanjem vaše PR strategije radi bolje izloženosti ciljnoj grupi i relevantnoj publici.

Angažovanost publike (Engagement)

Engagement je metrika koja meri nivo interakcije i angažovanja koje generišu vaši PR napori. Može da obuhvata metričke pokazatelje kao što su „lajkovi“, deljenja, komentari i klikovi i može se koristiti za merenje efikasnosti različitih inicijativa koje sprovodite.

Na primer, ako uporedite angažovanje koje je generisala objava na društvenim mrežama sa saopštenjem za javnost, metrika angažovanja može vam pokazati šta je bolje odjeknulo kod vaše ciljne publike.

Broj poseta sajtu

Broj poseta vašem sajtu je metrički prametar koji broji koliko ljudi je videlo sadržaje koje ste kreirali i plasirali na svoj sajt. Može se koristiti za praćenje efikasnosti različitih PR kampanja i ideja, a takođe može pružiti uvid u interesovanja i ponašanja vaše ciljne grupe. Tako ako, primera radi, vidite povećanje saobraćaja nakon medijske kampanje, to može značiti da su vaši PR napori bili uspešni u privlačenju novih posetilaca.

personholdingwhiteprinterpaper3740390.jpg
Foto: Tim Edukacija

Odnosi s javnošću su dinamična i interesantna oblast koja zahteva duboko razumevanje metričkih pokazatelja za procenu i optimizaciju PR kampanja. Pokazatelji o kojima se govori u ovom članku su odlična polazna tačka za praćenje uspeha vaših napora, ali je važno zapamtiti da je PR polje koje se stalno razvija i da se iz dana u dan pojavljuju novi metrički parametri i tehnologije. Uz odgovarajuće obrazovanje i stalno učenje, možete ovladati veštinama koje su vam potrebne i postati profesionalac kog svako želi u svom timu. Zato upišite obuku za menadžment u odnosima sa javnošću i krenite u susret karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Tim Edukacija