Dobijanje prvog posla kada ste grafički dizajner može biti uzbudljivo, ali i izazovno iskustvo. Proveli ste vreme usavršavajući svoje veštine i stvarajući portfolio, ali kako da ubedite potencijalne poslodavce da rizikuju na vama?

U nastavku teksta ćemo istražiti neke strategije za ulazak u svet dizajna i obezbeđivanje tog najvažnijeg prvog posla. Od izgradnje snažnog prisustva online i umrežavanja sa drugim kolegama, sve do izrade kvalitetnog CV-ja i propratnog pisma, u nastavku pronađite praktične savete kako da postanete atraktivan kandidat na konkurentnom tržištu rada.

dollarphotoclub-82226956.jpg
Tim Edukacija 

Kreirajte sadržajan CV i profil na online platformama

Vaš online portfolio ili profil na sajtovima koji nude zaposlenje kao što su UpWork ili Dribbble moraju odražavati ko ste ne samo kao dizajner, veći i kao osoba. Ovde bi trebalo da podelite svoja iskustva, obrazovanje i druge relevantne detalje.

Dodajte dosadašnje iskustvo i obrazovanje, jer čak i ako ono što ste radili nije u direktnoj vezi sa dizajnom, može vam pomoći da pokažete neke druge kvalitete i karakteristike koje će vas preporučiti.

Specijalizujte se ili se opredelite za jednu kategoriju dizajna

Uprkos tome što ste novi grafički dizajner, možete specijalizovati svoj profil i portfolio za pojedinačne kategorije klijenata.

Ovo se može uraditi na više načina. Ponekad to može biti jednostavno, primera radi, kreiranjem odvojene sekcije na vašem sajtu, na osnovu koje se mogu sortirati vaši radovi. Na ovaj način postižete ravnotežu u predstavljenim detaljima, oslobađajući se onih nepoželjnih i suvišnih, koji mogu obeshrabriti potencijalnog klijenta.

copy-of-link-subota21.02.jpg
Tim Edukacija 

Ne zaboravite meke veštine koje mogu biti ključne u biznisu

Kandidati koji se najviše ističu na razgovorima za posao su oni koji su u stanju da vode ljubazan i inteligentan razgovor.

Poslovna komunikacija se znatno razlikuje od načina na koji ćete razgovarati sa prijateljima i porodicom. Zato istražujte kako se komunicira u poslovnom okruženju, izgradite veštine prezentacije i uvek se trudite da u komunikaciji budete precizni i kratki.

Naučite kako da objasnite svoj posao nekome ko ne zna ništa o tome

Dizajn sam po sebi podrazumeva širok spektar terminologije koja će, primera radi, vlasniku malog preduzeća koji vam može biti klijent biti nepoznata. On verovatno neće znati šta je najbolji „DPI za logo“ (broj tačaka po inču) i kako se ove vrednosti menjaju u odnosu na medij, od sajta, preko vizitkartica, pa do profila društvenih mreža.

Drugim rečinma, fokusiranje na broj piksela umesto na to kako možete učiniti da logo „izgleda dobro“ može poremetiti vaš odnos sa klijentom ili učiniti predlog manje atraktivnim za one koji nisu dizajneri. Zato naučite kako da govorite jezikom klijenata i da im objasnite značaj svih tih sitnih, ali bitnih segmenata.

fotolia-95085931-subscription-monthly-m.jpg
Tim Edukacija 

Naučite kako da se sami oglašavate

Tretirajte sve što radite kao masovnu kampanju u kojoj se fokusirate na edukaciju ljudi o vama i uslugama koje nudite.

Dodavanje ključnih reči relevantnih za vaše klijente u opis profila takođe im pomaže da znaju da radite u oblasti koja im je potrebna, ali i pretraživačima da lakše dođu do vas kada potencijalni saradnici tragaju za stručnjakom vašeg kalibra.

Povežite se sa važnim ljudima u industriji

Dobijanje prvog posla je malo lakše ako imate iskusnog dizajnera da vam pomogne. Jedan od načina na koji mnogi grafički dizajneri počnu karijeru jeste da preko prijatelja, kolega i profesionalaca koje poznaju pronađu prilike za zajednički rad. Može se desiti da se kroz svoju mrežu pridružite postojećem projektu ili da zajedno sa drugima predstavite i nudite svoje usluge.

dollarphotoclub-73824097.jpg
Tim Edukacija 

Naučite kako da počnete

Iako su izgradnja snažnog portfolija, umrežavanje i pravljenje kvalitetnog CV-ja bitni koraci, obrazovanje takođe igra ključnu ulogu u dobijanju prvog posla. Važno je prepoznati da nekoliko meseci samostalnog podučavanja možda neće biti dovoljno da naučite sve neophodne veštine i tehnike koje su potrebne za postizanje uspeha u ovoj oblasti. Međutim, ulaganje u sveobuhvatnu jednogodišnju obuku može vam pružiti znanje, smernice i praktično iskustvo potrebno da postanete dobro zaokruženi dizajner i impresionirate potencijalne poslodavce.

Kombinovanjem praktičnih veština sa kreativnošću možete se istaći na konkurentnom tržištu rada i započeti svoju karijeru kao grafički dizajner.

Zato upišite sertifikovanu jednogodišnju obuku za grafički dizajn i napravite pravu odluku za svoju buduću karijeru.

Tim Edukacija