Deca koja danas idu u školu, susreću se sa istim predmetima sa kojima su se susretala deca pre 20, 50 i 100 godina. Svet u kojem živimo menja se izuzetnom brzinom, i od presudne je važnosti da obrazovanje ide u korak sa tim promenama. Dok se tradicionalni modeli školovanja i dalje drže čvrsto svojih temelja, sve veći broj glasova poziva na uvođenje preduzetništva kao ključnog elementa u obrazovni sistem, čak i u najmlađim uzrastima. Zašto je to tako važno?

Šta je preduzetništvo u 21. veku

Prvo i osnovno, moramo razbiti predrasude koje okružuju pojam „preduzetništvo". Starije generacije često vezuju preduzetništvo sa otvaranjem klasičnih poslova poput kafića, frizerskih salona ili ćevabdžinica. Iako ne postoji ništa loše sa otvaranjem takvih biznisa, savremeno preduzetništvo je mnogo više od toga. Preduzetništvo danas uključuje mogućnosti poput osnivanja sopstvenog startapa, frilensinga, razvijanja inovativnih tehnoloških rešenja ili čak aktivnog učešća u društveno odgovornim preduzećima s fokusom na pozitivan uticaj na zajednicu.

Moderni preduzetnik je zanimanje budućnosti

Dok se svest o preduzetništvu menja, tako se menja i potreba za novim setom veština. Tradicionalno obrazovanje fokusirano je na pripremu budućih radnika za ulogu u korporativnom okruženju, često se svodeći na memorisanje informacija i izvršavanje zadataka po ustanovljenom obrascu. Ova vrsta obrazovanja dobro funkcioniše za određenu vrstu poslova i poslovnih ambicija. Međutim, moderno preduzetništvo zahteva mnogo više od toga. Biti preduzetnik zahteva kreativnost, inovativnost, sposobnost rešavanja problema, komunikaciju, timski rad i preduzetnički duh. Ovi elementi su ključni za uspeh u današnjem dinamičnom poslovnom okruženju. Konkurencija na tržištu rada mnogo je veća u odnosu na onu pre 50 godina. Više nije dovoljno biti poslušan izvršilac dužnosti, danas napreduju oni koji imaju znanje, veštine i hrabrost da svoje ideje pretvore u profitabilne biznise.

Učimo najmlađe da razmišljaju kao preduzetnici, ne kao izvšioci zadataka

Uvođenje preduzetništva u osnovno obrazovanje omogućava deci da razvijaju ove veštine od najmlađeg uzrasta. Kroz različite aktivnosti poput simulacija poslovnih situacija, timskih projekata, brainstorming sesija i edukativnih igara, deca mogu da steknu osnovno razumevanje poslovnih principa i procesa. Takođe, ovo im pruža priliku da istraže svoje interese i talente, te da razviju samopouzdanje i samoinicijativu.

Kroz učenje o preduzetništvu, deca se osposobljavaju da budu lideri svoje budućnosti. Umesto da čekaju da im poslovi budu ponuđeni, oni su motivisani da sami stvaraju prilike i ostvaruju svoje ciljeve. Ovakva promena korisna je za čitavo društvo, budući da preduzetnički duh podstiče inovacije, pa samim tim možemo očekivati i pozitivne ekonomske i socijalne promene.

kurir-sos-2.jpg
Tim Edukacija 

Preduzetništvo kao predmet u školama

Dakle, umesto da se drže zastarelog modela obrazovanja koji odgovara prošlim vremenima, roditelji osnovaca trebalo bi da podrže uvođenje preduzetništva u školske programe. Time se ne samo što pripremaju decu za uspeh u savremenom svetu rada, već se i podstiče razvoj preduzetničkog duha koji će biti ključan za njihovu budućnost. Predstavljeno na pravi način i oblikovano tako da osnovci zaista razumeju suštinu, preduzetništvo će pripremiti mlade umove za pozitivne promene na tržištu rada.

Tim Edukacija