U eri digitalne revolucije, društvene mreže postale su središnje mesto za interakciju, informisanje i aktivizam.

Od prvih društvenih platformi poput MySpacea do globalnih giganata poput Facebooka, dinamika društvenih mreža se neprestano menja.

Počeci heštegova: Rođenje digitalnog dijaloga

Heštegovi (simbolični znak #), koji označavaju ključne reči ili teme, prvi put su se pojavili na Twitteru 2007. godine. Kris Mesina (Chris Messina), tada zaposlen u Googleu, predložio je njihovo korišćenje kako bi se olakšala organizacija komunikacije na platformi.

Od tada, heštegovi su postali neizostavan deo društvenih mreža, jer omogućavaju korisnicima da otkriju i prate različite teme širom interneta i učestvuju u njima.

Gde se danas koriste heštegovi i na koji način

Društvene mreže: Na platformama kao što su Twitter, Instagram, Facebook, LinkedIn i TikTok, heštegovi se koriste kako bi se grupisali sadržaji oko određenih tema. Korisnici ih mogu dodavati u svoje objave kako bi ih učinili vidljivijim drugim korisnicima koji pretražuju ili prate iste sadržaje.

Marketing i brendiranje: Brendovi koriste heštegove kao deo svojih marketinških strategija da bi povećali vidljivost svojih kampanja i angažovali publiku. Kreiranje brendiranih heštegova može pomoći u stvaranju zajednice oko brenda i olakšati pristup korisničkom generisanom sadržaju.

Događaji i aktivnosti uživo: Kada organizatori događaja ili učesnici koriste određeni hešteg u svojim objavama na društvenim mrežama, to omogućava drugim korisnicima da prate i pronađu sve objave koje su povezane sa tim događajem. Na taj način, hešteg postaje centralna tačka za praćenje svih relevantnih informacija, diskusija i sadržaja koji se tiču događaja.

Aktivizam i podizanje svesti: Heštegovi su postali ključno sredstvo za društveni aktivizam i podizanje svesti o različitim društvenim, političkim i ekološkim pitanjima. Kampanje kao što su #BlackLivesMatter, #MeToo i #ClimateStrike postale su globalni fenomeni zahvaljujući širokoj upotrebi heštegova na društvenim mrežama.

Praćenje trenutnih događaja: Na društvenim mrežama, heštegovi se često koriste kako bi se pratili trenutni događaji, kao što su sportski događaji, nagrade, politički događaji ili prirodne katastrofe. To omogućava korisnicima da brzo pronađu najnovije informacije i učestvuju u diskusijama.

Ekspanzija platformi: Moć heštegova

Ubrzan rast popularnosti društvenih mreža doveo je do ekspanzije platformi širom sveta.

Dok su neke zemlje prihvatile globalne igrače poput Facebooka i Instagrama, druge su razvile svoje lokalne alternative. Kineski WeChat, indijski ShareChat i ruski VKontakte samo su neki od primera platformi koje dominiraju u svojim nacionalnim okvirima.

Korisnici na Instagramu ubedljivo prednjače po broju korišćenih heštegova.

Kada dodaju heštegove u svoje objave, to im pomaže da ih drugi korisnici lakše pronađu pretraživanjem ili klikom na hešteg. Na primer, ukoliko korisnik objavi fotografiju sa putovanja i doda heštegove poput #travel, #explore, #wanderlust, to će pomoći drugim korisnicima koji pretražuju te heštegove da pronađu tu objavu.

Korišćenje relevantnih heštegova može povećati vidljivost objava korisnika, posebno ako korisnik koristi popularne heštegove koji imaju veliki broj pretraživanja. Time se povećava šansa da objava vidi što veći broj ljudi, što može rezultirati većim angažmanom i brojem pratilaca.

Brendovi često koriste brendirane heštegove kao deo svojih marketinških kampanja na Instagramu. Ovo im pomaže da prate angažman publike kada je reč o njihovom brendu da podstaknu korisnike da, koristeći određeni hešteg, generišu sadržaj koji je povezan sa brendom .

Instagram dozvoljava korisnicima da dodaju do 30 heštegova u jednu objavu. Iako nije neophodno koristiti sve dostupne heštegove, korišćenje relevantnih i raznovrsnih heštegova može pomoći u poboljšanju vidljivosti objave.

mediumshotmanholdingsmartphone.jpg
Tim Edukacija 

Uticaj influensera: Nova era digitalnog marketinga

Društvene mreže promenile su način na koji se brendovi povezuju sa potrošačima, a influenseri su postali ključni igrači u ovoj transformaciji.

Sa milionskim sledbenicima na platformama poput YouTubea, Instagrama i TikToka, influenseri imaju moć da oblikuju stavove, trendove i potrošačke navike. Ova vrsta marketinga postala je integralni deo strategija brendova širom sveta.

Influenseri koriste heštegove kao ključni alat za povećanje vidljivosti svojih sadržaja na društvenim mrežama. Dodavanjem relevantnih heštegova u svoje objave, influenseri olakšavaju korisnicima da pronađu njihove sadržaje putem pretrage.

Pravilno odabrani heštegovi omogućavaju influenserima da dosegnu ciljnu publiku i privuku nove sledbenike koji dele slična interesovanja.

Često se koriste kombinacije opštih heštegova koji su popularni na platformama i specifičnih heštegova koji se odnose na nišu ili brendove sa kojima influenseri sarađuju.

Pametnim korišćenjem heštegova influenseri mogu efikasno da izgrade svoju online prisutnost i angažuju svoju zajednicu sledbenika.

Društveni aktivizam: Mobilizacija na dodirom dugmeta

Pokreti kao što su #BlackLivesMatter, #MeToo i #ClimateStrike pokazali su snagu digitalne mobilizacije, transformišući način na koji se građani organizuju i bore za promene.

Korišćenjem heštegova i deljenjem sadržaja, aktivisti mogu da povežu ljude na globalnom nivou koji podržavaju istu borbu za pravdu, jednakost ili zaštitu životne sredine. Društvene mreže omogućavaju aktivistima da brzo mobilizuju masu ljudi, organizuju proteste, peticije i akcije, pružajući im platformu za glasno izražavanje ličnih stavova.

Pored toga, deljenje informacija o aktuelnim događajima, nepravdama i kršenjima ljudskih prava putem društvenih mreža igra ključnu ulogu u podizanju svesti i edukaciji javnosti o različitim socijalnim i političkim pitanjima.

Upravljajte društvenim mrežama u svoju korist

Veoma je važno da se društvene mreže koriste na odgovoran i produktivan način kako bi se internet poslovanje podiglo na viši nivo. Zato, iskoristite prolećni upisni rok na InternetAcademy i ovladajte digitalnim veštinama kojima ćete uspešno savladati dinamiku društvenih mreža.

Tim Edukacija