UMETNOST I BIZNIS: Zašto je kreativnost ključna za poslovanje 21. veka
Kakve veze imaju savremeno poslovanje i umetnost; korporacije i kreativnost? Profesor Giovanni Schiuma kaže – velike. Ovaj Italijan, naime, smatra da uloga umetnosti u poslovanju 21. veka može imati ključnu ulogu.
Današnja globalna ekonomska situacija i tehnološki napredak, posebno ubrzan razvojem veštačke inteligencije, doveli su do situacije u kojoj kompanije moraju stalno da tragaju za inovativnim strategijama i novim menadžerskim pristupima kako bi proizvele vrednost i pobedile konkurenciju.
Savremeni poslovni izazovi
Poslovne organizacije još uvek ne uspevaju da se prilagode velikim promenama koje se odigravaju pred našim očima. Tehnološki napredak, automatizacija poslova, nestabilno globalno tržište i sve oštrija konkurencija ukazuju na to da se poslovno okruženje višestruko izmenilo. Da bi preživele u ovim novim okolnostima, kompanije moraju da se prilagode izazovima koji su pred njima.
Profesor Schiuma navodi četiri glavna izazova na koje današnje poslovne organizacije moraju da odgovore:
- Iskustvo
Savremena ekonomija više ne prodaje proizvode, već iskustva. Kada, na primer, kupujemo odevni predmet, mi zapravo kupujemo lajfstajl. Kompanije moraju da se posvete izgradnji i personalizaciji takvih iskustava.
- Emocije
U doskorašnjoj korporativnoj kulturi osećanja i poslovanje retko su se dovodili u vezu, međutim, danas je jasno da najuspešnije poslovne poduhvate pokreću strast i ljubav.
Moderne kompanije tragaju za zaposlenima sa razvijenom emocionalnom inteligencijom, drugim rečima: više nije jedino važno posedovati tvrde veštine, već i meke, koje omogućavaju nesmetano funkcionisanje raznolikih timova.
3)Energija
Danas su kompanijama potrebni zaposleni koji su lojalni i imaju volju da se posvete njihovom uspehu i napretku. Razliku u poslovanju često čine ljudi koji, pored znanja, poseduju energiju i strast. Stoga poslovne organizacije moraju da rade na tome da probude takva osećanja kod svojih zaposlenih.
4)Etika i okruženje
Pojava futurističkih tehnologija, poput veštačke inteligencije, dovela je do novih etičkih dilema. Istovremeno, cela planeta se suočava sa izazovima kao što su briga o prirodi i njenim resursima, vođenje računa o socijalno ugroženima i mnogim drugima. Zato kompanije moraju da vode računa i o uticajima koje njihovo poslovanje ima na okolinu, a ne samo na profit.
Dakle, poslovne organizacije nisu više dužne da posluju samo u skladu sa najvišim etičkim i ekološkim standardima, već se od njih očekuje i da direktno doprinesu dobrobiti planete i ljudi koji žive na njoj.
Rešenje leži u kreativnosti
Profesor Giovanni Schiuma smatra da su ovo neki od najvažnijih problema sa kojima se suočava poslovni svet i da su za njihovo rešenje potrebni novi modeli i pristupi.
Njih je moguće pronaći oslanjanjem na iskustvo umetnosti. Schiuma predlaže revolucionaran pristup: menadžment čija osnova leži u umetnosti. Odnosno, menadžerski pristup koji će uspeti da implementira kreativnost kao osnovu umetnosti u savremene poslovne modele i tako omogućiti restrukturiranje organizacija za uspešno poslovanje u 21. veku.
Drugim rečima, umetnost postaje vredan menadžerski resurs koji se primenjuje na strateški i operativni način kroz čitavu poslovnu strukturu.
BusinessAcademy – mesto gde se usvajaju poslovna znanja i kreativni pristupi
Polaznici BusinessAcademy za samo 12 meseci školovanja od kuće ili iz učionice dobijaju primenjiva poslovna znanja i veštine iz najvažnijih poslovnih oblasti današnjice, ali i inovativne pristupe koji se primenjuju u najuspešnijim poslovnim modelima 21. veka.
Uz rad na realnim projektima i vođstvo iskusnih predavača koji su uspešni poslovni ljudi, polaznici uče iz prve ruke kako da se snalaze u dinamičnom i uzbudljivom okruženju, da donose profitabilne odluke i tako postanu pravi umetnici biznisa.
Tim Edukacija
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana