EMAIL MARKETING: Kako da podignete svoje poslovanje na viši nivo
Uspeh svakog privatnog biznisa u velikoj meri zavisi od sposobnosti da se efikasno komunicira sa ciljanom publikom.
Bez obzira na to da li ste vlasnik male prodavnice, tehnološkog startapa, konsultantske agencije ili bilo kog drugog oblika preduzeća, jedno je sigurno – morate da privučete pažnju svojih kupaca i zadržite njihovo interesovanje.
Jedan od najefikasnijih alata koji vam u tome može pomoći jeste email marketing.
Zašto email marketing
Email marketing nije samo slanje mejlova. To je strateški pristup komunikaciji koji vam omogućava da izgradite i održavate snažan odnos sa svojim kupcima.
Komunikacija putem mejla vam omogućava da direktno stupite u kontakt sa svojim kupcima, bez posrednika, i prilagodite poruke svakom od njih na osnovu njihovih interesovanja i ponašanja.
Svaku kampanju možete lako analizirati i meriti njen uspeh kroz metrike kao što su stopa otvaranja mejlova, stopa broja klikova, konverzije i još mnogo toga. Kao jedan od najisplativijih oblika marketinga, email marketing nudi visok povrat investicije (ROI).
Osim toga, mnoge email platforme pružaju mogućnost automatizacije, tako da možete da kreirate složene kampanje koje se same sprovode, štedeći vam i vreme i resurse.
Kako započeti sa email marketingom
Prvi korak u email marketingu je izgradnja liste pretplatnika. Ova lista je suštinski važna, jer predstavlja bazu vaših potencijalnih i postojećih kupaca sa kojima ćete komunicirati. Šta treba da uradite kako biste privukli kupce?
Ljudima je potrebno dati dobar razlog da se prijave na vašu listu. Ponudite im besplatan vodič, e-knjigu, popust na prvu kupovinu ili ekskluzivan sadržaj. Aktivno promovišite prijavu na vašu email listu putem društvenih mreža, blogova, vebinara i drugih marketinških kanala.
Zatim pređite na drugi korak: kreiranje kvalitetnog sadržaja. Sadržaj koji šaljete svojim pretplatnicima treba da bude relevantan, informativan i zanimljiv. To mogu biti njuzleteri, odnosno redovni mejlovi koji sadrže novosti o vašem poslovanju, industriji, saveti i druge korisne informacije, ili pak ekskluzivni popusti, posebne ponude i promocije.
Takođe, možete ponuditi edukativni sadržaj: vodiče, e-knjige, studije slučaja i druge materijale koji pomažu vašim kupcima da bolje razumeju vašu ponudu i kako im može koristiti.
Vrlo je važno da svoje pretplatnike podelite u različite grupe na osnovu specifičnih kriterijuma (demografskih podataka, prethodnog ponašanja ili interesovanja) kako biste im slali ciljane i personalizovane poruke koje bolje odgovaraju njihovim potrebama.
Tehnike koje daju najbolje rezultate
Naslov mejla je prvo što vaši pretplatnici vide i zato on može biti presudan u njihovoj odluci da li će vaš mejl otvoriti ili ne. Budite sigurni da su vam naslovi dovoljno sažeti, privlačni i relevantni. Možete ih i personalizovati, odnosno koristiti imena pretplatnika kako biste povećali stopu otvaranja.
Većina ljudi danas pristupa svojim mejlovima putem mobilnih uređaja. Zato je važno da vaši mejlovi budu optimizovani za mobilne telefone, što znači da treba da izgledaju dobro na svim uređajima. Koristite kratke paragrafe i jasne pozive na akciju (CTA) kako biste olakšali čitanje na malim ekranima.
Uverite se da su vaše email kampanje usklađene sa važećim zakonima i propisima o zaštiti podataka i privatnosti. Pre svega, treba da imate saglasnost pretplatnika da im šaljete mejlove. Takođe, svaki mejl treba da sadrži jasnu i jednostavnu opciju za odjavu sa liste.
Čuvajte i obrađujte podatke pretplatnika na način koji poštuje njihovu privatnost i sigurnost.
Zaključak
Email marketing je moćan alat koji vam može pomoći da podignete svoje poslovanje na viši nivo. Ključ uspeha leži u izgradnji jake liste pretplatnika, kreiranju kvalitetnog i adekvatnog sadržaja i korišćenju automatizacije i personalizacije kako biste poboljšali angažovanje i konverzije.
Ulaganje vremena i resursa u efikasan email marketing može doneti značajan povrat investicije i pomoći vam da ostvarite svoje poslovne ciljeve. Zato ne čekajte – počnite sa primenom ovih saveta već danas i posmatrajte kako vaš biznis raste i napreduje!
Tim Edukacija
"DAĆU SVE OD SEBE DA SE SAČUVA MIR I STABILNOST" Vučić: "Biću opet ponosan zato što sam bio na strani časti, na strani slobode, na strani istine" (VIDEO)