„Samsung“ zatvorio glavnu prodavnicu u Londonu
„Samsung“ je zatvorio svoju glavnu maloprodajnu radnju u Londonu, što je prvi znak da korejski proizvođač možda uzmiče od ambicioznih planova da pokuša da ugrozi „Eplovu“ (Apple) dominaciju u prodavnicama Ujedinjenog Kraljevstva.
Kompanija je preko noći počela da demontira svoju „ikspirijens“ (Experience) prodavnicu u tržnom centru „Vestfild“ (Westfield) u Stratfordu, okačivši obaveštenje za potrošače da se radnja zatvara bez odlaganja. Ova prodavnica je smatrana za glavnu maloprodajnu bazu u zemlji i tokom prethodne godine bila je domaćin mnogih promocija novih proizvoda.
Od aprila „Samsung“ je otvarao prodavnice širom Ujedinjenog Kraljevstva, posle više od 20 otvorenih širom Evrope, uključujući Nemačku, Španiju, Portugal, Irsku, Holandiju i Švedsku.
Predstavnici „Samsunga“ nisu odmah bili dostupni za komentar. Međutim, prema nekim izvorima, kompanija je izjavila da je „u potpunosti posvećena“ svojim ostalim radnjama u Britaniji. Ostale prodavnice u Ujedinjenom Kraljevstvu ova kompanija vodi u saradnji s „Karfoun verhausom“ (Carphone Warehouse). Međutim, „Samsungovom“ glavnom prodavnicom u Vestfildu je u početku upravljao „Fons for ju“ (Phones4u), maloprodaja koja više ne postoji.
Ovo je bila teška godina za ogranak elektronike ovog korejskog konglomerata, koji je zbog pada prodaje pametnih telefona zabeležio manju zaradu. U oktobru, „Samsung“ je objavio da je profit u trećem tromesečju opao za više od 60 procenata u poređenju sa istim periodom lane - na 4,1 hiljada milijardi vona (3,9 milijardi dolara).
„Samsungove“ prodavnice predstavljaju pokušaj da se primeni „Eplov“ model i konkuriše njegovim uspešnim maloprodajnim radnjama, u kojima ova kompanija sa sedištem u Kaliforniji predstavlja luksuzne tipove telefona, tableta i kompjutera. U prodavnicama su postojali „Samsung ikspirijens“ konsultanti, po ugledu na „Eplove“ tehničare (Genius Bar) koji na licu mesta servisiraju kvarove i rešavaju probleme na uređajima korisnika.
„Samsung“ takođe ima maloprodajne radnje na više od 1.000 lokacija u SAD, iako su mnoge od njih zapravo štandovi u sklopu „Best baj“ (Best Buy) prodavnica. Ovu vest je prvi objavio „Engedžit“ (Engadget), sajt koji se bavi temama iz oblasti tehnologije.
Murad AhmedEuropean Technology Correspondent
"PREDSEDNIK I GRADONAČELNIK SU OD PRVOG MOMENTA SA NAMA" Bolna ispovest porodice Firić: Pustite nas da oplakujemo decu bez vaših protesta i politike (VIDEO)