Nakon rekordne prodaje čipova za tablete u 2014, IT kompanija će ove godine pokušati da reši finansijsko stanje svog odeljenja za mobilne komunikacije, čiji su gubici iznosili 1,1 milijardu dolara

Izvršni direktori „Intela“ (Intel) obavezali su se da će smanjiti gubitke u prodaji čipova za pametne telefone i tablete u 2015. godini, i to nakon godine gubitaka, koje je kompanija pretrpela u pokušaju da osvoji deo tržišta koji kontroliše njen rival u Ujedinjenom Kraljevstvu „Ej-ar-em“ (ARM).

Iz kompanije, koja se oslonila na tržište kompjutera i laptopova, rekli su da su premašili ciljnu prodaju od 40 miliona čipova za tablete u 2014. godini, isporučivši rekordnih 46 miliona. Ove godine kompanija će se baviti finansijama svog odeljenja za mobilne komunikacije, čiji su gubici iznosili 1,1 milijardu dolara, i to nakon zabeleženog minusa od šest milijardi dolara u poslednjem kvartalu pošto su ponuđene subvencije proizvođačima koji odluče da koriste njegove čipove za mobilne telefone, dodaje izvršni direktor Brajan Krzanič (Brian Krzanich).

„Moraju da nas prepoznaju na tržištu i smatraju ozbiljnim igračem“, kaže Krzanič.

Sada kada se kompanija profilisala kao značajna u domenu razvoja mobilnih sistema, ima u planu da ove godine srubi troškove ovog sektora, koji iznose 800 miliona dolara, i da poveća prihode, rekao je finansijski direktor Stejsi Smit (Stacy Smith).

Kompanija je zabeležila veću od očekivane zarade u četvrtom kvartalu jer je došlo do blage stabilizacije tržišta računara, dok je prodaja njenih čipova, koji se koriste u centrima za podatke, nastavila da raste.

Prihodi u četvrtom kvartalu iznosili su 14,7 milijardi dolara u odnosu na 13,8 milijardi dolara prošle godine, dok je zarada po akciji porasla na 74 centi u odnosu na 51 cent po akciji prošle godine, time premašivši prognoze analitičara da će zarada iznositi 66 centi.

Akcije „Intela“ pale su za 2,4 odsto u trgovanju nakon redovnog termina berzanskog poslovanja, dok kompanija prognozira da će prodaja u prvom tromesečju biti niža nego što analitičari očekuju. Ona smatra da će prodaja iznositi između 13,2 milijarde dolara i 14,2 milijarde dolara u prvom kvartalu 2015. godine, te je srednji iznos za nijansu ispod 13,8 milijardi dolara, koliko očekuju analitičari.

Celogodišnja prognoza je i dalje u skladu sa komentarima koji su se mogli čuti na sastanku investitora u novembru, kaže Smit.

Investitori su se polako uverili da „Intel“ može da se nadmeće u mobilnoj industriji tako što se vrednost njegovih akcija povećala za 14 odsto u poslednjih šest meseci, što je nešto manje od „Ej-Ar-Emovih“ 19 procenata u istom periodu.

„Intel“ i dalje ostvaruje više od polovine prodaje na tržištu računara. Isporuke računara u svetu pale su za 0,5 procenata između trećeg kvartala 2013. godine i trećeg kvartala 2014. godine, i bile su ispod sezonskih očekivanja u četvrtom kvartalu 2014. godine, navodi se u istraživanju američke istraživačke kompanije „Gartner“ (Gartner) i britanske banke Barklejs (Barclays).

U intervjuu za Fajnenšel tajms na prošlonedeljnom sajmu potrošačke elektronike (Consumer Electronics Show), direktorka „Intela“ Rene Džejms (Renée James) rekla je da kompanija pokušava da zauzme takvu poziciju na tržištu iz koje bi bila u mogućnosti da plasira svoje čipove i van sektora mobilnih uređaja u one oblasti tehnologije koje su sve aktuelnije, poput nosivih uređaja. Te i druge tehnologije, poput bežičnog punjenja i biometrijskih sistema identifikacije, mogu se kombinovati tako da omoguće jedinstveni pristup obradi podataka, kaže ona.

„Ono što vidite je tehnologija čiji se sastavni delovi povezuju u potpuno jedinstvenu obradu podataka“, tvrdi Džejms.

Sarah Mishkin - San Francisko
android-telefoni-pametni-smart-telefoni.jpg
Foto: AP