Japanska grupacija očekuje dobit od 418 miliona dolara do kraja godine, bazirajući to na zaradi od aplikacija svojih video-igara koje će konačno postati dostupne i na mobilnim telefonima

„Nintendo“ predviđa dupliranje operativnog profita ove godine, s obzirom na to da se ova japanska grupacija priprema da svoje video-igre učini dostupnim i na pametnim telefonima u okviru dugo iščekivane promene strategije.

Tvorac igrica „Super Mario“ prošle nedelje je objavio da je ostvario godišnji profit prvi put od 2011. godine, u periodu od 12 meseci zaključno sa 31. martom, i to u iznosu od 24,8 milijardi jena.

„Nintendo“, grupacija koja se bavi video-igrama, izjavio je da očekuje da će u tekućoj finansijskoj godini više nego duplirati ovaj iznos, predviđajući operativni profit od 50 milijardi jena (418 miliona dolara). Očekuje se da će prodaja u odnosu na prethodnu godinu porasti za 3,7 procenata, na 570 milijardi jena, izjavio je „Nintendo“.

Međutim, na unapređene rezultate u prošloj i ovoj godini mahom su uticali oslabljeni jen i smanjenje troškova hardvera, dok je prodaja konzola za video-igre zaostajala za „Sonijevim“ (Sony) „plejstejšnom 4“ (PlayStation 4) i „Majkrosoftovim“ (Microsoft) „iks boksom 1“ (Xbox One).

„Nintendo“ je predvideo da će se godišnja prodaja njegove „vi ju“ (Wii U) konzole zadržati na otprilike 3,4 miliona, dok se očekuje da će prodaja 3DS ručne konzole pasti za 13 odsto, na 7,6 miliona.

Usled sporije prodaje njegovih tradicionalnih konzola za video-igre, predsednik „Nintenda“ Satoru Ivata (Satoru Iwata) najavio je u martu da će se kompanija udružiti sa japanskom softverskom kompanijom „DeNA“ i raditi na razvoju video-igara za pametne mobilne telefone i tablet računare.

Ova promena strategije, na koju su investitori dugo apelovali, usledila je nakon Ivatinog odbijanja da čuvene likove i igrice ove grupacije, kao što su „Donki kong“ (Donkey Kong) i „Legenda Zelde“ (Legend of Zelda), učini dostupnim i korisnicima mobilnih uređaja, navodeći da bi taj potez urušio njihovu vrednost i ugrozio poslovanje sa tradicionalnim konzolama.

Očekuje se da će obe kompanije predstaviti aplikacije za video-igre za mobilne uređaje kasnije ove godine, iako nijedna od njih nije otkrila koji će se likovi iz „Nintendo“ igrica naći u ponudi. Pored novih prihoda koji se očekuju od prodaje igara za pametne telefone, Ivata je izjavio da kompanija razvija novu platformu za konzole pod nazivom „En-Iks“ (NX).

Od kada je najavljen dogovor, akcije „Nintenda“ porasle su za 40 odsto. Međutim, neki analitičari izražavaju sumnju da će ove dve kompanije biti sposobne da stvore popularnu video-igru za pametne telefone koja će odmah postati hit.

„Investitori nisu uvereni da će se veliki hit može napraviti samo korišćenjem intelektualne svojine ‚Nintenda‘. Oni će želeti da vide da se ove prognoze ostvaruju pre nego što budu potpuno uvereni“, rekao je Micušige Akino (Mitsushige Akino), investicioni menadžer u kompaniji „Ičijoši investment menadžment“ (Ichiyoshi Investment Management) sa sedištem u Tokiju.

Eidži Maeda (Eiji Maeda), analitičar u „Es-em-bi-si Niko sikjuritiz“ (SMBC Nikko Securities), koji radi u Tokiju, izjavio je da svaka pojedinačna „Nintendo“ video-igra za pametne telefone ima potencijal da ostvari globalnu prodaju od 36 milijardi jena godišnje.

„Goldman Saks“ (Goldman Sachs) procenio je da bi ova promena „Nintendu“ mogla da donese dodatnih 167 milijardi jena operativnog profita godišnje ukoliko bi se napravile mobilne verzije 10 najpopularnijih „Nintendo“ igara.

„Dok ‚Nintendo‘ ne bude mogao da preda štafetu sledećoj generaciji hardvera za video-igre (NX), koja je planirana za 2016. godinu, njegova osnovna delatnost biće u teškoj situaciji“, dodao je Maeda.

Kana Inagaki - Tokio