Jutjub uvodi kupovinu direktno preko reklama
Oni koji gledaju spotove na Jutjubu (YouTube) moći će da obave kupovinu direktno preko video-oglasa, što je jedan od ciljeva strategije Gugla (Google) da konkuriše kompanijama Amazon (Amazon) i Ibej (eBay) na polju trgovine putem interneta.
Oglašivači će na svom video-oglasu moći da istaknu linkove koji vode do pojedinačnih proizvoda - pored njihovih cena i specifikacija - što će im omogućiti da jednoj opštoj poruci dodaju preporuke namenjene konkretnom potrošaču.
Nel Mohan (Neil Mohan), potpredsednik zadužen za oglašavanje robnih marki u Guglu, u čijem je vlasništvu Jutjub, izjavio je da je video-sajt sada povezan s tehnologijom koja omogućava Gugl šoping (Google Shopping), koji unosi dugačku listu proizvoda dostupnih u maloprodajnim lancima. Korisnik će zatim biti preusmeren na internet stranicu prodavca, gde će moći da obavi kupovinu.
„Korisnici idu na Jutjub u potrazi za zabavnim sadržajem i informacijama. Mnogo njih traži proizvode ili video-snimke koji im pokazuju kako se nešto radi“, rekao je.
„Oni su stvarno usredsređeni na sadržaj, što je sa stanovišta marketara savršen trenutak da se dopre do potrošača.“
Novi format oglašavanja deo je šire strategije Gugla da konkuriše sajtovima za prodaju robe putem interneta koji su u vlasništvu Amazona i Ibeja.
On takođe radi na uvođenju „dugmeta za kupovinu“, koje će omogućiti potrošačima da na svojim pametnim telefonima obave kupovinu samo jednim klikom na reklamu, pritom ne napuštajući Gugl, kažu ljudi upućeni u ovu novinu.
Za maloprodajne lance mogući savez s Guglom mogao bi biti način da se umanji dominacija Amazona i unapredi ponuda za trgovinu preko mobilnih telefona.
Međutim, to bi isto moglo da znači da bi oni morali ovom gigantu da ustupe podatke o potrošaču koji se prikupljaju pri obavljanju transakcije ili isporuke.
Jutjub se nada da će iskorakom u elektronsku trgovinu na najbolji način iskoristiti više od milion kanala na ovom sajtu koji se bave ocenjivanjem proizvoda. Broj pregleda takvih video-snimaka porastao je za 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Postoje razne vrste snimaka čiji je cilj promocija proizvoda, od onih pod nazivom „upravo kupljene patike“ (sneaker pick-up), u kojima se sportska obuća prikazuje dok se vadi iz kutije, do takozvanih ulova (haul), u kojima se zvezde Jutjuba hvale onim što su kupile u prodavnicama.
Prvi partneri Jutjuba u ovom iskoraku u trgovinu putem interneta su „Sefora“ (Sephora), firma koja se bavi maloprodajom proizvoda za ulepšavanje, i wayfair.com, sajt za prodaju nameštaja i opreme za domaćinstvo.
Marketari troše sve više novca na onlajn video-snimke jer potrošači gledaju sve više klipova. Prošle godine sredstva koja su kompanije u SAD izdvojile za digitalno oglašavanje iznosila su gotovo šest milijardi dolara, a predviđa se da će porasti na 7,8 milijardi dolara u 2015. godini, prema podacima kojima raspolaže firma za istraživanje tržišta „Emarketer“ (eMarketer).
Međutim, Fejsbuk (Facebook) i Tviter (Twitter) postaju sve veći konkurenti Jutjubu, jer oni sada prodaju usluge video-oglašavanja, kao i usluge onlajn-striminga.
„Emarketer“ procenjuje da je udeo Jutjuba u američkom tržištu digitalnog video-oglašavanja iznosio 19,3 odsto u 2014, ali predviđa da će ovaj broj pasti na 17,7 odsto do 2017.
Hannah Kuchler -
Shannon Bond -San Francisko
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)