„Fordovi“ patenti postaju dostupni, ali uz tantijeme
„Ford“ je poslednji u nizu proizvođača automobila koji su svoje patente iz oblasti primene alternativnih izvora energije učinili dostupnim rivalima kako bi se ubrzao proces prelaska na električna vozila. Medutim, za razliku od „Tesle“ i „Tojote“ (Toyota) koji su preduzeli slične korake tokom prethodne godine, „Ford“ namerava da naplati korišćenje svoje intelektualne svojine.
Proizvođač automobila sa sedištem u Mičigenu objavio je prošlog četvrtka da će 15 svojih porodica patenata za tehnologije koje se koriste u električnim automobilima, kao što su regenerativno kočenje i upravljanje baterijama, staviti na raspolaganje konkurentima. Ovaj potez je deo sveprisutnog nastojanja automobilske industrije da se ubrza prelazak na električna, hibridna i vozila s pogonom na gorive ćelije, dok se proizvođači automobila bore da postignu ciljeve u ograničenju potrošnje fosilnih goriva - ali i da povrate uložene milijarde dolara. Potrošači izbegavaju električne automobile, čija prodaja na većini tržišta ne prelazi jedan odsto, a razlog za to su skupe baterije, ograničena razdaljina koju mogu da pređu bez dopune i slaba infrastruktura za punjenje baterija. „Time što rezultate naših istraživanja delimo s drugim kompanijama ubrzaćemo razvoj tehnologije električnih vozila i kupcima ponuditi još kvalitetnije proizvode“, izjavio je Kevin Lejden (Kevin Leyden), direktor „Fordovih“ projekata elektrifikacije.
Ovaj proizvođač automobila u svojoj ponudi ima šest hibridnih ili potpuno električnih vozila marke „Ford“ i „Linkoln“ (Lincoln), a po prodaji automobila s pogonom na alternativna goriva nalazi se na drugom mestu u SAD, iza „Tojote“, kaže se u izveštaju američke konsultantske firme „Everkor“ (Evercore ISI).
„Ford“ ima preko 650 patenata za električne automobile i oko 1.000 podnetih prijava patenata iz oblasti tehnologija koje koristi u proizvodnji. Kompanija planira da ove godine zaposli još 200 inženjera za električna vozila i ceo tim preseli u nedavno adaptirani pogon u Dirbornu.
Kompanija je, u odbranu svoje odluke da naplati korišćenje patenata, dala sledeću izjavu: „Ponosni smo na ono što radimo.“ I dodala: „Imajući u vidu istraživanja koja smo dosad obavili, smatramo da je licenciranje uz nadoknadu opravdan potez.“ Potpuno suprotan pristup je primenio osnivač „Tesle“ Ilon Mask (Elon Musk), koji je prošlog juna napravio korak bez presedana i sve patente ovog proizvođača električnih automobila učinio dostupnim javnosti. Analitičari smatraju da ovaj potez nije bio potpuno altruistički - kompaniji je potreban veći eko-sistem električnih vozila kako bi pojačala prodaju svojih proizvoda. „Tojota“ je u januaru krenula istim putem kao „Tesla“ i preko 5.000 svojih patenata za automobile s pogonom na gorive ćelije učinila dostupnim javnosti bez tantijema kako bi promovisala tehnologiju vodoničnih vozila.
Ipak, jedan broj rukovodilaca u toj industriji skeptičan je u pogledu dometa „otvorene inovacije“.
Na pitanje Fajnenšel tajmsa da li je odluka „Tesle“ da otvori svoj patentni portfolio imala pozitivne rezultate, predsednik „Dženeral motorsa“ (General Motors) Den Eman (Dan Ammann) je odgovorio: „Nisam primetio.“ Prema nedavnom izveštaju „Tomson Rojtersa“ (Thomson Reuters), broj patenata za alternativne pogonske sisteme koje su proizvođači automobila podneli 2014. godine opao je za pet odsto u odnosu na prethodnu godinu. „IP eksperts“ (IP experts) kažu da bi jedan od razloga za to smanjenje mogao biti upravo uspon „otvorenih inovacija“.
Andy Sharman - London
„Ford“ ima preko 650 patenata za električne automobile i oko 1.000 podnetih prijava patenata iz oblastitehnologija koje koristi u proizvodnji
profimedia
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega