„Epl“ menja princip naplate aplikacija na Ep storu
Kompanija „Epl“ planira da izmeni princip naplate, koji već deceniju definiše ekonomski aspekt digitalnih medija, tako što će smanjiti proviziju od 30 odsto firmama koje nude muzičke i video sadržaje i vesti preko „Eplove“ virtuelne prodavnice aplikacija Ep stor, a koje to opet ostvaruju preko pretplata na njihove digitalne sadržaje.
Proizvođač ajfona trenutno razmatra uvođenje novih uslova poslovanja s medijskim kućama, tvrde upućeni, a time bi bila izmenjena „Eplova“ taksa 70/30, koju je uveo pokojni osnivač kompanije Stiv Džobs (Steve Jobs) kada je 2003. pokrenuo muzičku prodavnicu Ajtjuns (iTunes).
Ovakva izmena mogla bi doneti uštedu kompanijama koje proizvode digitalne sadržaje i ubediti regulatore da „Epl“ ne zloupotrebljava svoju poziciju „vratara“ na jednom od najprofitabilnijih tržišta digitalnih sadržaja na svetu.
„Epl“ je prošle godine proizvođačima mobilnih aplikacija isplatio 10 milijardi dolara od plaćanja u okviru aplikacija (in-app payments) i pretplata i trenutno ima stotine miliona Ajtjuns naloga. Isti način podele prihoda 70/30 uvele su i suparničke platforme za digitalne sadržaje „Gugla“ i „Amazona“.
Bolji uslovi poslovanja Ep stora učiniće „epl“ uređaje primamljivijim za one koji se bave izradom digitalnih sadržaja u trenutku kad im „Gugl“ postaje sve veća konkurencija. Prema nekim procenama, „Androidova“ prodavnica aplikacija trenutno ostvaruje veće prinose za programere nego „Eplova“.
Ova diskutabilna promena dešava se u trenutku kad se „Epl“ priprema da pojača svoje prisustvo u domenu muzike i televizije. Očekuje se da će na godišnjoj konferenciji programera, zakazanoj za ponedeljak u San Francisku, ova kompanija predstaviti novi muzički servis sa pretplatom koji će nuditi neograničeno slušanje i internet radio za 10 dolara mesečno. Ovaj servis će koristiti tehnologiju kompanije „Bits“ (Beats), koju je „Epl“ preuzeo za tri milijarde dolara. Iz kompanije su odbili da komentarišu ove navode.
Suparnički muzički servisi Spotifaj (Spotify), Dizer (Deezer) i Ardi (Rdio), koji takođe naplaćuju usluge 10 dolara mesečno, moraju da isplaćuju 30 odsto tog iznosa kad se preplate ostvaruju putem „Eplovog“ sistema plaćanja unutar aplikacija na ajfon i ajped uređajima. Ova promena je izvesna, tvrde oni koji su informisani o tim planovima, i to ne samo za muzičke servise već i za servise s pretplatom na video-sadržaje, kao što su Netfliks (Netflix), Hulu (Hulu) i Ejč-Bi-Ou nau (HBO Now), i izdavače na njegovom portalu Njuz stend (Newsstand), uključujući „Konde nast“ (Conde Nast), „Tajm ink“ (Time Inc) i „Njujork tajms“ (New York Times). „Fajnenšel tajms“ se ne može naći na Ep storu, već koristi aplikaciju koja se bazira na pretraživaču.
Muzičke kuće bile su naročito pogođene time što veliki deo njihovih prihoda odlazi „Eplu“ kad se njihovi korisnici registruju putem Ep stora. Ben Druri (Ben Drury), glavni strateg platforme 7digital, koja proizvodi tehnologiju za muzički striming, rekao je: „Ukoliko ‚Epl‘ postane povoljniji, to će biti od ogromnog značaja za muzičku industriju. Mnogi naši klijenti žele da budu deo ‚Eplovog‘ sistema naplate, ali to im se trenutno ne isplati.“
Ukoliko „Epl“ promeni uslove poslovanja, to će biti od ogromnog značaja za muzičku industriju.
Tim Bradshaw
Shannon Bond - San Francisko
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta