Već ovog leta u SAD i Velikoj Britaniji Jutjub će stati na crtu „Amazonovom“ Tviču i na jednom mestu ponuditi uživo praćenje igara drugih ljudi, najveći broj tutorijala i „spidranova“ za sve željenije tržište oglašivača - gejmere

Jutjub pokreće novu samostalnu uslugu posvećenu ljubiteljima video-igara, što je poslednja u nizu aplikacija koja će se odvojiti od „Guglove“ (Google) video-zajednice.

Nova usluga staće na crtu Tviču (Twitch), internet-portalu za prenos video-igara uživo putem interneta, koji je „Gugl“ pokušao da kupi pre nego što je to učinio „Amazon“ pre oko godinu dana po ceni od milijardu dolara. Ovaj potez ukazuje na rastući uticaj gejmera i njihovu privlačnost u očima oglašivača. Tvorci nekih od najpopularnijih sadržaja na Jutjubu su gejmeri, kao što su PjuDajPaj (PewDiePie) i Stempi (Stampy), koje prate milioni pretplatnika i čiji video-klipovi imaju na milijarde pregleda.

Jutjub gejming (YouTube Gaming) trebalo bi da bude pokrenut ovog leta u SAD i Velikoj Britaniji i fokusiraće se na uživo praćenje igara drugih ljudi. To je bilo ključno za veliku popularnost Tviča, koji je privukao više od 100 miliona korisnika. Nova usluga će takođe sadržati veliki izbor video-klipova koji su Jutjub učinili sastajalištem gejmera, kao što su tutorijali koji početnike vode kroz novu video-igru i „spidranovi“ (speedrun), gde se iskusni gejmeri takmiče ko će brže preći igru.

„Jutjub gejming osmišljen je tako da se sve vrti oko vaših omiljenih video-igara i gejmera i sadrži veći broj video-klipova nego bilo koji drugi sajt“, napisao je Alan Džojs (Alan Joyce), menadžer proizvoda u Jutjub gejmingu.

Svaka od preko 25.000 video-igara imaće svoju posebnu stranicu, pored kanala samih proizvođača. „Majnkraft“ (Minecraft), igrica u kojoj se gradi svet kocku po kocku, a koja je sada u vlasništvu „Majkrosofta“ (Microsoft), najpopularnija je gejming franšiza na Jutjubu jer igrači postavljaju svoje neimarske kreacije na sajt. Ali i mnogi drugi proizvođači se oslanjaju na Jutjub i Tvič za promociju svojih novih izdanja.

Pokretanje Jutjub gejminga je najavljeno uoči sajma E3, koji će se održati ove nedelje, jednog od najvećih događaja u kalendaru gejming industrije, na kome će jedna od najvažnijih tema verovatno biti e-sportovi. Profesionalni gejming privlači brojnu publiku na internetu, sa milionima gledalaca u toku najvećih turnira. U stvarnom svetu, desetine hiljada ljudi okuplja se na stadionima kako bi na ogromnim ekranima pratili onlajn strateške igre kao što je „Liga legendi“ (League of Legends) i „Dota 2“.

Gejming nije prva mala onlajn zajednica Jutjuba koja se odvojila u zasebnu aplikaciju. „Gugl“ je u februaru pokrenuo Jutjub kids (YouTube Kids), koji nudi sadržaj namenjen porodici i roditeljski nadzor.

Taktika izdvajanja određenih sadržaja velikih onlajn servisa u samostalne aplikacije postaje sve popularnija među internet kompanijama, što najbolje pokazuje primer Fejsbuka (Facebook), koji je odlučio da korisnicima nametne preuzimanje aplikacije Mesindžer (Messenger) za slanje privatnih poruka.

Tim Bradshaw - San Francisko