„Fejsbuk“ ulaže milijarde u virtuelnu realnost
Kompanija „Fejsbuk“ (Facebook) dramatično povećava svoja ulaganja u virtuelnu realnost (VR) otkako je kupila „Okulus“ (Oculus) za dve milijarde američkih dolara pre 18 meseci, a najveća društvena mreža na svetu uložiće još više u narednih deset godina, kaže njen šef tehnološkog odseka.
Majk Šroupfer (Mike Schroepfer) rekao je u intervjuu za Fajnenšel tajms na konferenciji „Okulus konekt“ (Oculus Connect) u Los Anđelesu: „Ulažemo sve više iz godine u godinu... Imamo višegodišnji plan za to, napravljen za prilično dug vremenski period.“
Šroupfer je odbio da iznese konkretne podatke. Ali rukovodioci „Okulusa“ kažu da će biti potrebno mnogo stotina miliona dolara da se njihova kaciga za virtuelnu stvarnost „rift“ pojavi na tržištu, što bi „Fejsbuk“ moglo da košta i više milijardi dolara u narednih nekoliko godina.
Izvršni direktor kompanije „Fejsbuk“ Mark Zakerberg rekao je prisutnima na konferenciji da veruje da će VR postati dominantna tehnologija na polju komunikacija i zabave, upozorivši da se može očekivati sporija prodaja seta „rift“ kad se on pojavi na tržištu u prvom kvartalu naredne godine.
Ipak, ova društvena mreža ulaže dugoročnu opkladu da će se ovaj potez isplatiti.
„Kada smo počeli da se bavimo ovim poljem, imali smo veliki razgovor o tome da će ovaj proces trajati dugo i da će biti potrebna naša stalna posvećenost tokom mnogo godina, tačnije deceniju, kako bismo zaista sproveli to do kraja i rešili sve probleme tehničke prirode, sadržaja i dizajna koje treba da rešimo“, rekao je Šroupfer. „Ali, ako budemo mogli to da uradimo, biće to najzanimljivija stvar na kojoj ćemo ikad raditi.“
Iako je „Okulus“ prvi izlet u potrošačku elektroniku koji je „Fejsbuk“ napravio, Šroupfer kaže da je kompanija u stanju da iskoristi svoje iskustvo u izgradnji hardvera prilagođenog njenim ogromnim centrima za obradu podataka.
„Trošimo dosta kapitala na izgradnju centra podataka, dizajn komutatora, dizajn servera“, rekao je. „Imamo zgradu visoku kao Empajer stejt bilding (The Empire State Building) punu opreme koju smo mi dizajnirali. Nije nam prvi put da projektujemo i izrađujemo hardver i da ga uspešno isporučujemo u uslovima povećane potražnje.“
„Fejsbuk“ je nedavno dodao video-klipove od 360 stepeni svojim Android aplikacijama i stranici sa novinama Njuz fid (News Feed). Ali Šroupfer kaže da kompanija još uvek „pokušava da prokljuvi“ kako da primeni svoje iskustvo s društvenim mrežama na „okulus rift“ (Oculus Rift).
„Isporučivaćemo samo ono za šta mislimo da je sjajno“, rekao je.
Ali, izvršni direktor kompanije „Okulus“ Brendan Irib (Brendan Iribe) kaže da je još uvek prerano da „Fejsbukovi“ inženjeri i dizajneri prave aplikacije za virtuelnu stvarnost.
„Činim sve što mogu da ih ohrabrim da naprave nešto izvanredno u VR“, istakao je Irib. „Ali to je još uvek malo tržište da bismo se na njega usredsredili.“
On je uveren da će se to promeniti uskoro, ali „teško je promeniti prioritete i premestiti neke od najboljih ljudi u ‘Fejsbuku’ da rade na platformi koja ima nula potrošača“.
„Okulus“ gradi sopstvena društvena iskustva u virtuelnoj stvarnosti, kao što je „tojboks“ (Toybox), demo za dva korisnika u kojem postoji interakcija s lopticama, blokovima za slaganje i reketima za stoni tenis. Ova kompanija već može iskoristiti „Fejsbukovu“ platformu „Konekt“ (Connect) kako bi omogućila korisnicima da unesu svoj identitet iz stvarnog sveta i mrežu prijatelja u njen virtuelni svet.
„Kako VR postaje sve popularniji, ‘Fejsbuk’ će se sve više okretati toj oblasti“, rekao je Irib. „Ne znam nijednog drugog izvršnog direktora velike korporacije koji može da kaže: Mi smo u potpunosti posvećeni proširenoj i virtuelnoj stvarnosti.“
Tim Bradshaw - Los Anđeles
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!