Može se reći da je omogućavanje korisnicima da naruče vožnju putem FB aplikacije za slanje poruka „vin-vin“ potez za sva tri učesnika na tržištu

„Uber“ je sklopio partnerstvo s „Fejsbukom“ koje će njegovim korisnicima omogućiti da naruče vožnju putem aplikacije za slanje poruka Fejsbuk mesindžer (Facebook Messenger), što je veoma uspešan potez te inovativne kompanije za pružanje usluga prevoza.

Ova saradnja će kompaniji „Uber“ omogućiti pristup milionima potencijalnih korisnika, a to je i prvi put da se Mesindžer - u koji „Fejsbuk“ polaže nade da može da pruža širok spektar usluga, od maloprodaje do konsijerž usluga - koristi za posao koji ima veze s prevozom.

„Uber“ je najveća svetska kompanija za naručivanje vožnje kad je reč o finansijskim sredstavima, a do sada je prikupio oko 12 milijardi američkih dolara - i pored toga što su u mnogim zemljama u toku dugi sudski procesi zbog načina na koji postupa prema vozačima i poslovanja koje nije u skladu s lokalnim zakonima.

Ova kompanija sa sedištem u San Francisku troši mnogo novca da privuče ljude nudeći im kupone s velikim popustima kako bi počeli da koriste njene usluge i pozvali i svoje prijatelje da učine to isto, a ugovor o korišćenju Mesindžera svečano će početi da se realizuje uz kupon od 20 dolara za nove korisnike.

Njena usluga Fejsbuk mesindžer, koja je lansirana u 10 gradova prošle srede, biće dostupna i u ostalim delovima SAD pre Božića, a cilj je da se 2016. proširi i na međunarodnom nivou. „Uber“ nije želeo da otkrije da li dogovor s „Fejsbukom“ uključuje i ugovor o podeli prihoda.

„Uber“ već neko vreme radi na proširivanju dometa svojih usluga izvan njegove samostalne aplikacije, a aplikacije za navigaciju kompanija „Gugl“ (Google) i „Baidu,“ koji je jedan od „Uberovih“ investitora, već imaju linkove koji vode korisnike do „Uberove“ aplikacije.

Ipak, integracija „Fejsbuka“ je neobična jer sve funkcioniše unutar Mesindžera, omogućavajući korisniku da naruči vozilo a da ne mora da zatvori ovu aplikaciju za dopisivanje.

To je deo šireg plana da se Fejsbuk mesindžer pretvori u platformu za dopisivanje, po uzoru na kinesku aplikaciju „Vičet“ (WeChat) i japanski „Lajn“ (Line). Ove konkurentske aplikacije nude usluge poput pozivanja taksija i podnošenja zahteva za upis hipoteke, a „Lajn“ nudi čak i opciju komuniciranja s vašim pametnim frižiderom.

Broj korisnika Mesindžera više se nego udvostručio tokom prethodnih godinu i po dana, otkako je odvojen od glavne Fejsbuk aplikacije. Više od 700 miliona aktivnih korisnika mesečno mogu slati slike u GIF formatu i nalepnice, upućivati glasovne pozive i vršiti plaćanje putem ove aplikacije.
uber-facebok.jpg
Foto: Reuters

Unutar Mesindžera „Fejsbuk“ testira ličnog virtuelnog asistenta pod nazivom M. Asistent funkcioniše uz pomoć veštačke inteligencije i tima ljudi, a može da obavlja razne zadatke za korisnika, od slanja cveća do otkazivanja kablovske pretplate.

Udruživanje sa „Uberom“ moglo bi pomoći da više korisnika Fejsbuk mesindžera otkrije svoje informacije za plaćanje, koje bi platforma potom mogla da sačuva i koristi kako bi podstakla bržu kupovinu u okviru aplikacije. Ljudi koji žele da naruče vožnju a nemaju „Uber“ nalog uneće podatke o svojoj kreditnoj kartici u Mesindžer, a oni će zatim biti bezbedno poslati „Uberu“ kako bi usluga bila naplaćena.

Ovaj dogovor takođe će pomoći da se Mesindžer izdvoji iz gomile drugih aplikacija za dopisivanje, uključujući „Fejsbukov“ Votsap (WhatsApp), koji se fokusira na to da bude brza i jednostavna usluga za razmenu tekstualnih poruka.

Set Rozenberg (Seth Rosenberg), menadžer proizvoda za Mesindžer, kaže da je ugovor s kompanijom „Uber“ prvi koji je planiran u njihovoj novoj kategoriji za pružanje usluga prevoza. Mesindžer takođe koristi avio-kompanija KLM, čiji putnici mogu da pokažu svoje karte za ukrcavanje putem ove aplikacije, no Rozenberg nije želeo da precizira da li će „Fejsbuk“ sklapati ugovore i sa „Uberovim“ rivalima poput kompanije „Lift.“

Leslie Hook - Grad Hannah Kuchler - San Francisko