Američki IT džin kupio je startap kompaniju koja je razvila softver za analizu emocija na osnovu izraza lica

„Epl“ je kupio startap kompaniju čiji softver koristi veštačku inteligenciju (VI) za analizu emocija na osnovu izraza lica, što je najnovija u nizu akvizicija koje ukazuju da ovaj američki informatički gigant možda želi da izvrši proboj u sferu virtuelne ili „proširene“ realnosti ili unapredi svoja istraživanja u vezi sa automobilskim tehnologijama.

Kompanija „Imoušent“ (Emotient) sa sedištem u San Dijegu osnovana je 2012. godine i već ima odobrene patente za korišćenje kraudsorsinga (crowdsourcing) kako bi „obučila“ svoju tehnologiju mašinskog učenja da analizira emocije i - ono što je presudno za „Epl“, koji strogo vodi računa o privatnosti - da razume izraze lica bez skladištenja fotografija na kojima se mogu prepoznati lica pojedinaca.

Objave na blogu ove kompanije, koje su uklonjene nakon što ju je preuzeo „Epl“, opisuju kako „Imoušent“ „skuplja lica“ da bi stvorio „uređaje koji prepoznaju emocije“.

Tim stručnjaka je putem kraudsorsinga obučavao sistem mašinskog učenja tako što je skupljao i označavao emocije na 100.000 slika dnevno, „brzo pretvarajući ljudsku u veštačku inteligenciju“, objavila je ova kompanija u saopštenju prošlog maja.

Veštačka inteligencija je u poslednje vreme postala jedna od glavnih tema za kompanije Silicijumske doline. Početkom prošle nedelje vlasnik „Fejsbuka“ Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) rekao je da planira da konstruiše virtuelnog asistenta zasnovanog na VI po ugledu na Džarvisa iz serije filmova i stripova o Ajronmenu (Iron Man). Ipak, smatra se da „Epl“ zaostaje za kompanijom „Alfabet“ (Alphabet), koja je matična kompanija „Gugla“, kao i za „Fejsbukom“ kada je reč o dometima u sferi veštačke inteligencije. Takođe se smatra i da je „Eplov“ čvrst stav o zaštiti privatnosti njegovih klijenata koji onemogućava skladištenje i korišćenje velike količine podataka neophodnih za personalizaciju moguća prepreka razvoju mašinskog učenja.
epl.jpg
AP 


U promotivnom videu objavljenom pre dve godine „Imoušent“ pita: Šta bi bilo kada bi vaši uređaji mogli da čitaju vaša osećanja i reaguju na njih? Jedan deo videa prikazuje navigacioni sistem u automobilu koji predlaže novu rutu jer je detektovao da je vozač frustriran zbog gužve.

Sa manje od 50 zaposlenih, što je podatak objavljen na njegovom LinkedIn profilu, „Imoušent“ je do sada prikupio oko osam miliona dolara od investitora, među kojima je i „Intel kapital“ (Intel Capital). Njegovi prvi klijenti bili su oglašivači i trgovci na malo koji su želeli da vide kako potrošači reaguju na njihove proizvode. Prošle godine je lansirao aplikaciju Gugl glas (Google Glass), naočare koje mogu da nose prodavci tokom obuke, a i da bi analizirali reakciju klijenta u realnom vremenu.

„Imoušent“ takođe tvrdi da bi se njegova tehnologija mogla koristiti u obrazovanju ili čak postavljanju medicinskih dijagnoza. Ipak, „Epl“ često ostvaruje akvizicije fokusirane na tehnologije koje se na kraju koriste u potpuno drugačijim aplikacijama nego kada je kompanija koju su kupili bila nezavisna.

„Imoušent“ je u avgustu isprobao svoju tehnologiju prilikom debate između republikanskih predsedničkih kandidata i zaključio da je Donald Tramp (Donald Trump) „pretežno ispoljavao bes“, dok je Ted Kruz (Ted Cruz) „gotovo isključivo izražavao tugu“ tokom prenosa na televiziji Foks njuz (Fox News).

„Epl“ je potvrdio ovu akviziciju, koja je prvobitno objavljena u Vol strit džornalu (the Wall Street Journal), rekavši da „s vremena na vreme kupuje manje kompanije i generalno ne govorimo o našim ciljevima i planovima.“

Iako bi tehnologija kompanije „Imoušent“ mogla biti korišćena u maloprodajnim objektima samog „Epla“, koji se trenutno reorganizuju pod vođstvom bivše direktorke kompanije „Barberi“ (Burberry) Anđele Arents (Angela Ahrendts), preuzimanje je nastupilo nakon ugovora sklopljenih prošle godine, za koje neki analitičari smatraju da ukazuju na neku vrstu sistema virtuelne stvarnosti ili „proširene stvarnosti“, u kojem se virtuelne slike prepliću sa stvarnim svetom.

„Epl“ je prošle godine patentirao uređaj za virtuelnu stvarnost sličan „gugl kardbordu“ (Google Cardboard) ili „Samsungovom“ uređaju „gir vi-ar“ (Gear VR), koji koristi pametne telefone kao ekran. Kompanija je u maju kupila „Metajo“ (Metaio), startap koji koristi pametne telefone i tablete za pojačavanje stvarne slike digitalnim informacijama. U novembru je objavljeno da je kupio i švajcarski „Fejsšift“ (Faceshift), proizvođača tehnologije snimanja pokreta koja mapira pokrete lica za digitalne likove u filmovima poput „Ratovi zvezda: Buđenje sile“.

Analitičari konsultantske kuće „Pajper Džefri“ (Piper Jaffray) došli su do zaključka da „Epl“ „ima tim koji istražuje prostor proširene stvarnosti“.

„Smatramo da ‘Eplovo’ angažovanje u ranoj fazi razvoja ove oblasti nagoveštava da se kompanija priprema za narednu evoluciju računarstva“, rekli su u saopštenju prošle godine.

Proširena i virtuelna stvarnost bile su jedna od glavnih tema na Međunarodnom sajmu potrošačke elektronike, održanom prošle nedelje u Las Vegasu, pored saobraćaja i autonomne vožnje.

„Epl“ ima tim koji radi na automobilskim tehnologijama s namerom da predstavi svoje vozilo u narednim godinama, preneli su FT i drugi izvori.

Nakon što su nagovorili zaposlene kompanija poput „Tesle“ (Tesla) da pređu da rade za njih, njegovi rukovodioci u septembru su se sastali s predstavnicima regulatornih organa Kalifornije kako bi razgovarali o uredbama koje se tiču testiranja automobila bez vozača. Tehnologija poput one kompanija „Imoušent“, „Fejsšift“ i „Metajo“ mogla bi da pomogne u konstruisanju auta s novom vrstom projekcionog ekrana ili mogućnošću da se tokom vožnje reaguje bez korišćenja ruku.

Tim Bradshaw - San Francisko