Plan je da se do sredine naredne godine, kada ekonomskim atašeima ističe mandat, privlačenje stranih investicija i promocija srpskog izvoza u najvećoj meri prebaci na ministarstva spoljnih poslova i trgovine,

BEOGRAD - Mreža ekonomskih atašea, koji su pre tri godine odaslati u 28 svetskih centara da lobiraju za srpsku privredu, biće maksimalno redukovana, a možda i u potpunosti rasformirana.

Plan je da se do sredine naredne godine, kada ekonomskim atašeima ističe mandat, privlačenje stranih investicija i promocija srpskog izvoza u najvećoj meri prebaci na ministarstva spoljnih poslova i trgovine, ali i Privrednu komoru Srbije (PKS).

Ove institucije već imaju kadrove i potrebne kapacitete, a procene su da posebna mreža ekonomskih ambasadora državu godišnje košta oko tri miliona evra, odnosno skoro devet miliona otkako su diplomate počele da rade.

Vlada je već krajem juna povukla sedam savetnika - iz Mađarske, Ukrajine, Slovenije, Hrvatske, BiH, Crne Gore i Makedonije.

"Na mnogim mestima preklapale su se aktivnosti ekonomskih savetnika, PKS, ali i naših diplomata iz MSP, a učinci nisu bili veliki. Narednih meseci redefinisaćemo mrežu ekonomskih atašea, kako bismo videli gde nema interesa da trošimo vreme, energiju i novac, a gde eventualno treba ojačati naše prisustvo", rekao je za ministar trgovine Rasim Ljajić.

On, takođe, kaže da su u toku razgovori sa PKS o novom modelu predstavljanja srpske privrede u inostranstvu, jer oni u mnogim gradovima u koje su poslati atašei već imaju svoja predstavništva.

I šef diplomatije Ivan Mrkić u vrh prioriteta srpskih ambasadora postavio je lobiranje za privlačenje novih investicija, dodaju.

Predsednik Privredne komore Beograda Milan Janković rekao je, kako navodi list, da će "prepakovan" sistem predstavljanja privrede u inostranstvu doneti značajne uštede, jer komora već ima deset predstavništava u inostranstvu.

"Pogotovo u zemljama regiona, Azije i Afrike treba angažovati firme i privrednike koji su već tamo i koji mogu da lobiraju", kazao je Janković.