Najveće znanje pokazao Vladimir Božović, dok poslanik SNS Milovan Drecun ima svoj doživljaj verskih običaja

BEOGRAD - Vidi se da nisu učili veronauku u školi.

Srpski političari ne mogu da se pohvale dobrim poznavanjem vlastite vere, ali zato više nego revnosno bacaju slamu, unose badnjak i jedu praseće pečenje, mada ne znaju zbog čega.

Dok etnolog Narodnog muzeja u Čačku Snežana Ašanin objašnjava da se badnjak seče jer se veruje da se u kuću unosi sreća, zdravlje i napredak, da se slama posipa jer se prinosi žrtva duhu Hrista, koji je i rođen na slami, a da prase predstavlja nagradu ukućanima za četrdesetodnevni post, te da se prinosi kao žrtva, naši političari tvrde da se prase jede jer trpeza treba da bude bogata, da slama demonstrira Hristovo rođenje, dok neki za badnjak i ne znaju čemu služi.

toncev.jpg
Zorana Jevtić 


Funkcioner SPS Ivica Tončev prepustio je svom ocu poznavanje običaja koje i sam praktikuje, a njihovom značenju kaže:
- Prase se peče za Božić jer su Turci otimali jagnjiće Srbima - tvrdi političar, a na pitanje koja je simbolika badnjaka, odgovara:
- To ne mogu da se setim, moram da pitam oca - kaže Tončev.

Predsednik skupštinskog Odbora za KiM Milovan Drecun nije se proslavio poznavanjem božićne simbolike.
- Badnjak, slama i bogata trpeza označavaju rođenje Isusa Hrista i šalju poruku ljubavi i sloge, kako u porodici tako i van nje. Simbolično se badnjakom i slamom obeležava prisustvo Isusa. Tako ja to doživljavam. Za Božić treba da bude bogata trpeza, s nacionalnim jelima - dodaje Drecun i kaže da polako nestaje običaj pečenja celog praseta za ovaj praznik, ali da je taj običaj nastao zbog toga što za Božić trpeza treba da bude bogata.

jugovic.jpg
Kurir štampano 


Aleksandar Jugović iz SPO Badnji dan i Božić proslaviće sa ćerkom Đurđom u porodičnoj kući u Čačku.
- Pošto je Đurđa mala, objasniću joj simboliku običaja. Badnjak se uveče pali da bi označio svetlost i toplinu porodičnog doma - ispričao je ukratko Jugović.

Državni sekretar MUP Vladimir Božović „potkovan“ je kad je reč o prazničnim običajima, a kako kaže, tome ga je naučio njegov „đed Jovo“.
- Na Badnji dan odem sa sinom Jovanom po badnjak, koji označava život. Uveče ga unesemo u kuću, a moji roditelji nas posipaju žitom da bude rodna godina. Trpeza je za Božić uvek bogata, a prase obeležava čašćavanje posle velikog posta od 40 dana, kao prinošenje žrtve - priča temeljno Božović.

selakovic.jpg
Fonet 


Portparol URS Marko Selaković poštuje i običaje u koje se, priznaje, ne razume previše. Ipak, kad je reč o onim osnovnim, nije briljirao.
- Badnjak ima porodičnu simboliku. Slamu takođe posipamo, a ona obeležava Hristovo rođenje - objašnjava Selaković i dodaje da poštuje i običaj stavljanja oraha u sva četiri ćoška sobe, međutim, ne zna šta to simbolizuje. Kad je reč o božićnom pečenju, portparol URS kaže da, što se njega tiče, može i ćurka da se peče.
- Ne znam zbog čega se baš prase peče. Što se mene tiče, može i neko drugo pečenje da se nađe na stolu - kaže kroz smeh Selaković.
N. S.