Digitalna era promenila je medijsku scenu u celom svetu i sada se postavlja pitanje koliko brzo treba objaviti vest

BEOGRAD - Pozitivno iskustvo.
Ambasador SAD u Beogradu Majkl Kirbi ocenio je da situacija u Srbiji što se tiče slobode medija nije toliko loša kao što neki pričaju, mada ni toliko dobra koliko treba, a razloge za to treba tražiti i u njihovom ekonomskom položaju.
- Kad se govori o slobodi medija, možda se ne uzima u obzir uvek i ekonomski aspekt tog pitanja - rekao je ambasador Kirbi za Tanjug i dodao:

- Ako imam medijsku kompaniju, a moj glavni oglašavač ima proizvod za koji mi moj novinar kaže da je otrovan za čitaoce, da li ću o tome napisati članak i izgubiti klijenta koji mi obezbeđuje trećinu prihoda? - slikovito je objasnio Kirbi kako ekonomski momenat utiče na slobodu medija.

Kirbi je podsetio da su štampani mediji u SAD od 2008. godine suočeni s finansijskim problemima zbog smanjenog obima reklamiranja i da njihov broj opada.
- Isti problem vidim i u Srbiji. Ja sam zapanjen time koliko vi listova imate... Mislim da imate 1.200 štampanih medija, u zemlji s nešto više od sedam miliona stanovnika - primetio je američki diplomata.

On napominje da ima pozitivno iskustvo s medijima u Srbiji:
- Ovde sam već godinu i po i često mi postavljaju pitanja. Nisam primetio da su moji odgovori bili menjani.

On je takođe ukazao na činjenicu da je digitalna era promenila medijsku scenu u celom svetu i primetio da se sada postavlja pitanje koliko brzo treba objaviti vest.