Ministri i direktori moći će i dalje da koriste službena kola na godinu dana - komisiji samo upute zahtev s obrazloženjem da imaju „zgusnut poslovni raspored i puno obaveza“
FUNKCIONERI TERAJU PO SVOM: Ne damo naše službene automobile Autor: undefined

BEOGRAD - Iz šupljeg u prazno.
Ako ste brinuli da će se novi ministri smucati po prevozu ili da će Dušan Bajatović, direktor „Srbijagasa“, arčiti svoja kola umesto državnih, opustite se. Praktično, sve će biti kao nekad - iako je stigla izričita zabrana da će samo najvažniji ljudi u zemlji moći da koriste službene automobile, Vlada Srbije juče je formirala Komisiju za odobravanje upotrebe službenih vozila.

To znači da će svaki funkcioner - ministar ili direktor JP - pomenutoj komisiji moći da pošalje zahtev za upotrebu službenog vozila, navede razloge zbog kojih mu to treba - zgusnut raspored, veliki obim posla - i opet dobije auto na korišćenje. Zahtev važi za period od godinu dana.

Visoka klasa za najviše

Uredba Vlade o načinu korišćenja službenih vozila, objavljena pre tri dana, trebalo bi znatno da smanji kako troškove tako i mogućnost zloupotrebe službenih vozila. Prema toj uredbi, pravo na službeno vozilo visoke klase na stalnom korišćenju imaju svega 23 funkcionera (predsednik države, predsednik parlamenta, članovi Vlade, predsednik Ustavnog suda i predsednik Vrhovnog kasacionog suda). Izvan uredbe su MUP i VS, bezbednosne službe, Ministarstvo spoljnih poslova i organi državne uprave nadležni za izvršenje krivičnih sankcija. Ostali funkcioneri i službenici mogu da dobiju na korišćenje državna kola pod uslovom da to dozvoli Komisija za odobravanje upotrebe službenih vozila.
- Mnogi direktori i službenici rešili su da pošalju zahtev, napišu silne „poslovne“ razloge što im trebaju kola i tako nastave po starom. Retko ko je ozbiljno shvatio rešenost premijera Aleksandra Vučića da se tome stane na put - kaže izvor Kurira iz Vlade.

Među onima koji planiraju da primene taj mehanizam je i Zoran Drobnjak, direktor JP „Putevi Srbije“.
- Hoću, podneću zahtev komisiji. Na posao idem peške, živim u blizini, ali službeni auto mi treba za posao, kad putujem i obilazim gradilišta po Srbiji - obrazlaže Drobnjak.
Generalni direktor „Železnica“ Dragoljub Simonović takođe je potvrdio da neće odustati od privilegije.

Ne odustaju

- Normalno da ću ga koristiti, ali samo za posao. Svoj položaj ne zloupotrebljavam, nikad u privatne svrhe ne koristim službena kola. Mi smo, inače, u firmi već uveli red u korišćenju automobila - svaki ima uređaj za kontrolu kretanja i niko ne može da ih uzme na korišćenje bez naloga. Imamo 430 vozila, to je ogroman trošak, i u narednom periodu će stotinak biti prodato - navodi on.

Ostali, poput Bajatovića, nisu odgovarali na pozive Kurira.
Prema podacima DRI, rashodi i izdaci za 26.966 službenih vozila u 2012. iznosili su više od 6,1 milijardu dinara. Ako je u svakoj godini trošeno 50 miliona evra na održavanje vozila, to znači da su građane Srbije koštala onoliko koliko bi bilo dovoljno za izgradnju 100 kilometara auto-puta, tri mosta Zemun-Borča ili kupovinu od 50.000 „fijata 500L“.

Sve po redu
KOMISIJA ZA AUTOMOBILE

Vlada Srbije saopštila je juče da je obrazovala Komisiju za odobravanje upotrebe službenih vozila, čiji je predsednik Novak Nedić, generalni sekretar Vlade, a zamenik predsednika državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanović. U komisiji su i direktor Republičke direkcije za imovinu Jovan Vorkapić, Ivica Kojić iz kabineta predsednika Vlade, Marko Čalija iz kabineta ministra finansija, pomoćnik direktora Uprave za zajedničke poslove republičkih organa Zoran Nikolić i šef kabineta ministra pravde Dejan Carević. Novak Nedić juče nije odgovarao na pozive i poruke Kurira, te su ostali nepoznati kriterijumi po kojima će komisija odobravati korišćenje službenih kola.