Premijer na sednici Vlade poručio da mnogi funkcioneri ne izlaze iz aviona i prave ogromne troškove, zbog čega je prinuđen da ih se „reši“. Švrćkanje o trošku građana Vučić najviše zamerio sadašnjem šefu diplomatije Ivici Dačiću i njegovom prethodniku Ivanu Mrkiću

BEOGRAD - Aleksandar Vučić, premijer Srbije, spreman je da proda oba državna aviona kako bi ministre i druge visoke funkcionere doveo u red, te da oni prestanu s rasipanjem para građana Srbije!

Kako Kurir saznaje, Vučić je nedavno na sednici Vlade poručio da mnogi članovi njegovog kabineta i drugih državnih institucija ne izlaze iz aviona i da prave ogromne troškove.

- Muka mi je više da gledam kako se arče državni avioni - rekao je Vučić i naložio sekretaru Vlade Novaku Nediću da napravi spisak onih koji idu Vladinim avionom, gde i zbog čega, kao i koliko ostaju. Kada je govorio o prekomernom korišćenju službene letelice, premijer je kao najčešće putnike apostrofirao bivšeg i sadašnjeg šefa diplomatije Ivana Mrkića i Ivicu Dačića.
ivan-mrkic.jpg
Foto: Kurir štampano


Redovni putnici

- Vučić je tražio da se avioni Vlade prodaju kako bi se uštedeo novac jer je mnogo jeftinije da se koriste redovne linije. Ovaj vid prevoza najviše košta državu, a mnogi od službenika koriste avione čak i s presedanjem, iako imaju direktne redovne linije. „Redovni putnici“ u Vladinom avionu bili su Ivan Mrkić i Ivica Dačić. Iako se to moglo očekivati za šefa diplomatije, ne znači da se treba svuda po svetu švrćkati o trošku naroda - kaže izvor Kurira iz Nemanjine 11 i dodaje:
ivica-dacic.jpg
Foto: Nemanja Pančić


- Neki su koristili avione i u privatne svrhe, išli su na more! Time je mnogo para izbijeno iz džepa poreskih obveznika, a sve to iz nečije obesti. Zbog svega toga premijer hoće da se avioni autsorsuju.

Kurir je došao do podataka da je u 2013. godini Ivica Dačić leteo čak 223 sata. Šef države Tomislav Nikolić je u vazduhu proveo 95 sati i 15 minuta, a Aleksandar Vučić 21 sat i 35 minuta. Dačić je aspolutni rekorder i u 2014. godini - 94 sata i 30 minuta. Nikolić je rabio državni avion 52 sata i 35 minuta, a Vučić 45 sati i 15 minuta.

Vlada Srbije u svom vlasništvu ima dva aviona - veći, za oko 12 osoba, „falkon“, i manji, za šest ljudi, „lirdžet 31A“.

Sat korišćenja državnog aviona košta građane Srbije čak više od 4.000 evra.


Odbrana bez dokaza

Ivan Mrkić za Kurir kaže da sigurno nije u vrhu liste najčešćih korisnika Vladinog aviona.

- Koristio sam avion Vlade samo kad je takav prevoz bio racionalniji i jeftiniji od redovne linije. Inače, koristio sam redovne linije u bar 80 odsto slučajeva jer nije bilo bolje opcije, što se lako može proveriti upitom upućenim generalnom sekretaru Ministarstva spoljnih poslova - poručio je bivši ministar. Upit o tome koliko i u kojim prilikama se Mrkić vozio Vladinim avionom uputili smo MSP, ali su nas oni uputili na Vladu Srbije. Pres službi Vlade poslata su pitanja u vezi sa putovanjima Mrkića i Dačića, ali do zaključenja broja nismo dobili odgovor. Ivica Dačić nije odgovorio na SMS s konkretnim pitanjima.

dragica-i-tomislav-nikolic.jpg
Foto: Dragan Kadić

Patriotski
TOMA I DRAGICA LETELI U TURSKU NA MORE

Mediji su više puta pisali o zloupotrebama državnog aviona, a poslednji put u avgustu ove godine, kad je predsednik Srbije Tomislav Nikolić sa suprugom Dragicom, unucima i obezbeđenjem otišao njime na more! Nikolić je tada otputovao u Tursku na deset dana, a prema pisanju medija, put je građane Srbije koštao oko 15.000 evra! Nikolić nikada nije objasnio zašto je na more putovao o trošku svojih građana, niti je obznanio koliko nas je njegovo letovanje koštalo.

Mašala
SLAVICA ÐUKIĆ DEJANOVIĆ ČAK 15 PUTA LETELA SPECIJALOM

Državni avion maksimalno je koristila Slavica Ðukić Dejanović dok je obavljala funkciju predsednice Skupštine Srbije. Naime, ona je specijalom letela čak 15 puta, iako je za sve destinacije na koje je išla imala redovne linije. Najviše je putovala 2009. i 2010, i to u Teheran, Pariz, Libiju, Austriju, Sloveniju, Ukrajinu, Španiju, Zagreb, Makedoniju, Nemačku...

Činjenice
KOLIKO KOŠTA VOZIKANJE „FALKONOM“

- „Falkon“ godišnje leti oko 150 puta
- Sat korišćenja državnog aviona košta građane Srbije više od 4.000 evra
- Avio-karte za redovne linije u ekonomskoj klasi koštaju od oko 100 do približno 1.000 evra (u zavisnosti od destinacije)
- Avio-karte za redovne linije u biznis-klasi koštaju od 245 do oko 3.500 evra (u zavisnosti od destinacije)
- Privatne avio-kompanije naplaćuju sat oko 1.500 evra, što je gotovo tri puta jeftinije od sata leta državnim avionom