Načelnik Generalštaba Ljubiša Diković u prvom izveštaju tvrdi da je u 21.12 časova obavešten o celoj operaciji, dok se u drugom ne navodi da je uopšte obavešten

BEOGRAD - Lanac komandovanja koji je prethodio padu vojnog helikoptera Mi-17 13. marta kod aerodroma „Nikola Tesla“ bio je krajnje konfuzan, saznaje Kurir od izvora koji su imali uvid u delove izveštaja o toj tragediji.

Naime, na osnovu napisanog izveštaja, nije jasno koju je ulogu u celoj operaciji imao načelnik Generalštaba Vojske Srbije Ljubiša Diković, odnosno, da li je i kada bio upoznat sa celom operacijom.

Mogao da spreči let

Kako pokazuje izveštaj o komandnoj odgovornosti, koji je formirala komisija pod Dikovićevom ingerencijom, ministar odbrane Bratislav Gašić direktno je zvao generala Predraga Bandića i kazao mu da razmotri da li može da reaguje po zahtevu da se beba preveze.

U tom izveštaju je, dodaje naš izvor, navedena Dikovićeva izjava da je obavešten o celoj operaciji u 21.12 časova, kada je helikopter već poleteo. Međutim, u drugom, završnom izveštaju navodi se da je operativac Operativnog centra RV i PVO u 19.56 obavestio Operativni centar Sistema odbrane o detaljima zadatka. Diković je, međutim, kako uveravaju izvori Kurira upućeni u ovaj slučaj, morao odmah da bude obavešten i mogao je već do 20.15 da spreči let ili promeni njegove parametre da je na vreme dobio informaciju o poletanju od Operativnog centra. A upravo je dužnost ovog centra, koji je pod komandom Generalštaba, da o letu obavesti Dikovića.
helicopter-dikovic-pad.jpg
Foto: Profimedia


Naš izvor nam je prepričao i kako je izgledalo međusobno obaveštavanja nadležnih o tom letu.

- U izveštaju vojni operativac navodi da je obavešten o zadatku i smernicama od generala Bandića i da je potom o svemu upoznao komandanta RV i PVO generala Ranka Živaka. Nakon što mu je Živak dao saglasnost za zadataka, ovaj operativac je dobio obavezu da proveri meteorološku situaciju ka Raškoj, gde je helikopter trebalo da odleti - kaže naš sagovornik.

Izvor Kurira prepričava dalje i deo izjave ovog operativca o povratku helikoptera za Beograd.

- U izveštaju stoji izjava tog operativca da je je nakon procene meteo-situacije i konsultacija sa generalom Bandićem odlučeno da se helikopter sleti na aerodrom „Nikola Tesla“ umesto na VMA, jer je to bio sigurniji izbor u datim okolnostima. Taj operativac je naveo da je kasnije Bandić potvrdio da je odluka bila pravilna jer se situacija na Banjici pogoršala i da sletanja na VMA ne bi bilo moguće - navodi naš sagovornik.

Poginulo sedam osoba

Helikopter Mi-17 koji je prevozio bebu staru pet dana iz Raškog okruga prema Beogradu pao je 13. marta nedaleko od piste aerodroma „Nikola Tesla“. Poginulo je sedam osoba - major Omer Mehić, kapetan Milovan Đukarić, tehničari zastavnici Nebojša Drajić i Ivan Miladinović, anesteziolog Dževad Ljajić, tehničar Miroslav Veselinović, kao i beba iz porodice Ademović.